Beantwoorden
LeviVhl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internet snelheid trager met accesspoint

Beste,

 

Ik heb recent oneUp aangeschaft en daarna de nieuwe router van telenet gaan halen die 1gbps aan kan. Ik heb ook nog een router staan in een kamer waar mijn pc is mee verbonden dit is een TP-link AC-1750. Wanneer ik deze in Router Mode zet dan krijg ik 940mbps wat normaal is. Wanneer ik deze in AccessPoint Mode zet krijg ik uiteraard maar maximum 700mbps. 

Is er een manier om dit probleem op te lossen? Sinds ik graag wil dat ik 1 LAN netwerk heb zodat ik aan al mijn devices kan.

Met vriendelijke groeten,
LeviScreenshot_4.pngScreenshot_5.png

0 Likes
7 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet snelheid trager met accesspoint

@LeviVhl 

 

Is een download van meer dan 600 Mb/s niet voldoende? Heb jij iets dat niet goed werkt bij deze snelheid?

OK, het is geen gigabit snelheid, maar eerlijk, is het niet genoeg? De toestellen die rechtstreeks aan uw telenet HGW hangen hebben wel de volle snelheid, enkel de toestellen die aan uw AP hangen krijgen iets minder ..

 

De enige manier om daar iets aan te doen is eens testen met een (of verschillende) echt AP ipv uw eigen router in AP modus. Als dat resultaat ook niet naar uw wensen is zie ik zo meteen geen oplossing voor uw probleem.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Winscp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internet snelheid trager met accesspoint

@LeviVhl 

een ideetje uit ervaring met TP link apparatuur: zet NAT boost en Duplex helemaal uit, dat kan helpen. Deze settings staan ergens verborgen onder geavanceerd.

@StefaanH  het is 600Mbps dus in werkelijkheid maar 75 MB/s. Of er dingen zijn die "niet werken" bij deze snelheid weet ik niet, maar faster=better, toch?
Als ik voor gigabit zou betalen zou ik er ook alles aan doen om die snelheid (via de kabel tenminste) te halen.

0 Likes
LeviVhl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internet snelheid trager met accesspoint

Dat is inderdaad ook de reden waarom ik deze vraag stel. Maar ik zal thuis nog eens een paar dingen testen die kunnen helpen. Als iemand nog een idee heeft mag die dit altijd laten weten.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Internet snelheid trager met accesspoint

Werkt de IPv6 in de accespoint mode?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet snelheid trager met accesspoint

@LeviVhl Misschien een stomme vraag maar steekt je kabel dit van je Telenet modem komt in de WAN of LAN poort ? Als je de accespoint mode gebruikt moet je deze aansluiten op de LAN poort. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet snelheid trager met accesspoint

@Winscp 

 

Alle abo's worden uitgedrukt in Mb/s.

 

Ik zou wel eens willen zien of jij een verschil bemerkt in normaal surfen en websites bezoeken aan  600 Mb/s of aan 900 Mb/s. Enkel bij het downloaden van zeer grote bestanden ga je een verschil noteren.

 

En OK, je betaalt voor 900 Mb/s en je wil die en neemt geen genoegen met 600 Mb/s. Op zich een correcte redenering, in theorie, want in de praktijk zal de gebruikservaring dezelfde zijn. Behalve dan voor zeer grote downloads.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Internet snelheid trager met accesspoint


@kristofDW  schreef:

@LeviVhl Misschien een stomme vraag maar steekt je kabel dit van je Telenet modem komt in de WAN of LAN poort ? Als je de accespoint mode gebruikt moet je deze aansluiten op de LAN poort. 


Tip: wat betreft Asus routers in ap mode sluit je de kabel komende van de Telenet modem aan op de wan poort.

0 Likes