Beantwoorden
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Internet valt regelmatig enkele seconden weg.

Allen 

Heb sinds een paar maanden een modem only laten plaatsen. Vergissing blijkbaar want sinds een maand ongeveer valt het internet voor enkele seconden weg, maar komt dan wel vanzelf terug. Modem is al meerdere keren herstart.Ook bij streaming komt er dan een melding dat er iets fout gelopen is. Iemand een idee wat dit kan zijn? 

0 Likes
11 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Internet valt regelmatig enkele seconden weg.

@marc1201 

Modem gewoon herstart, of heb je hem al eens even uit het stopcontact getrokken voor 30seconden?

Al eens geprobeerd hem te hard-resetten achteraan modem? (Hard-reset: Enkele seconden dat kleine bolletje induwen, stroom eraf halen nog eens enkele seconden op reset knopje duwen, en hem dan weer insteken, en hem dan even geven tot ie volledig herstart is. Deze manier reset je hem, maar zorg je ook dat overgebleven buffer/cache uit geheugen is)

Als eerste zou je via WhatsApp of facebook van telenet kunnen vragen of ze je lijn van bij hun uit eens willen checken en anders is je lijn van bij hun uit laat herstarten.

Als niks van dit alles helpt, en je was zeker dat voor deze modem alles in orde was kan je hem omruilen in telenet service punt.

Is hierna nog een probleem kan je nog een technieker vragen om je NUI of je lijn aan paal/paddestoel eens laten nakijken (zou ik als laatste doen)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Internet valt regelmatig enkele seconden weg.

@DeLLiAnO ik had voor deze zo'n vierkant blokje die was volgens mij toch veel stabieler. Ik heb nog problemen gehad met blokvorming op tv. Technieker kon niks speciaal vinden. Heeft de paddestoel niet gecontroleerd omdat hij dat niet mocht zei hij. Omdat ik liever modem only had heb ik deze toen laten veranderen. Da's 85€ weggesmeten geld geweest precies. Modem is inderdaad meerdere keren uit het stopcontact geweest, maar nog geen hard reset via dat knopje. Kan ik nog eens proberen. Anders morgen omruilen denk ik. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internet valt regelmatig enkele seconden weg.

@marc1201 
als je blokvorming op tv hebt dan zit je met verlies ergens buiten op de kabel, normaal als dit het geval is mogen ze die 85€ niet aanrekenen omdat het niet binnen zit het probleem.

best nog eens bellen en melden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Internet valt regelmatig enkele seconden weg.

@Master-Magic Die 85€ heb ik aan mezelf te danken omdat ik wou wisselen naar modem only..

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Internet valt regelmatig enkele seconden weg.

@marc1201 

Technieker mag alleen binnenshuis, Swat-technieker mag palen/paddestoel doen. Maar moet je wel zeker zijn dat het niet aan je binnenshuis bekabeling ligt of dergelijke. Anders worden verplaatsingskosten en werktijden aangerekend.

Als hard reset niet werkt, hem zeker eens switchen in telenet service punt

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Internet valt regelmatig enkele seconden weg.

Een modem-only bestaat niet meer. Je bedoelt waarschijnlijk de E-router (CV8560E)? Dat is geen modem-only maar een router (HGW), met als enig verschil:

1) heeft geen wifi

2) bridging functie (via MAC passthrough).

 

Ik neem aan dat je een eigen router gebruikt achter de E-router?

Heeft deze een extern IPv4 adres?

 

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Internet valt regelmatig enkele seconden weg.

@flip1953 Ja is zo'n e-router(noem dat nog altijd modem only)

Ik gebruik inderdaad een eigen router, heeft geen extern ip, maar heeft altijd zo gewerkt. Ip's worden uitgedeeld via DHCP op de router.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internet valt regelmatig enkele seconden weg.

Als je van mening bent dat die € 85 weg gegooid geld is ? dan zou ik daar toch eens een goed gesprek met telenet over willen voeren , want als dat de oorzaak niet is dan kan je misschien een vergoeding krijgen ? nee heb en ja kan je krijgen als je het vraagt natuurlijk. Telenet is heel schikkelijk in dit soort zaken das mijn eigen ervaring. Vriendelijk blijven is de boodschap , want zij die de boel opstelden zetten door zich kwaad te maken als iets niet naar hun zin is ? vangen op het einde van het liedje toch bot.

Vandaag de dag is € 85 heel erg veel geld , leven is al duur genoeg. Gewoon proberen en je stoute schoenen aandoen (wel eerst mooi opblinken he 😀 ) anders eens bij test aankoop gaan aankloppen (wel lid worden)

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Internet valt regelmatig enkele seconden weg.

De Technieker heeft de modem uitgemeten en niets gevonden

er zit dan een probleem na de modem (voor klant)

hij kan altijd een wissel doen van modem  in de winkel kosteloos of laten opsturen door telenet

 

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Internet valt regelmatig enkele seconden weg.

Deze voormiddag modem gaan wisselen voor zo'n "vuilbakje". had voor de e-router ook zo één en dat werkte eigenlijk goed. Maar door mijn koppigheid wou ik liever "modem only" dus de vraag kwam van mij, dus betwijfel sterk of ze dat gaan terugbetalen.

Tot nu toe alles ok, moet enkel VTM Go nog testen want had daar ook uitvallers.

 

Heb nu wel een ander probleem. Ik heb security cams hangen met recorder, maar deze zijn niet meer toegankelijk via de telenet modem. (eigen router is momenteel weg)

Iemand een idee wat dit kan zijn?

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Internet valt regelmatig enkele seconden weg.

@Ex-Netweter Voor die e-router had ik geen uitvallers, dus de vraag van die e- router kwam van mij en dus op mijn kosten.

Uitvallen van internet gebeurt na het wisselen van de modem nog, een pak minder maar toch nog sporadisch. Zal TN eens terug moeten bellen.

0 Likes