Beantwoorden
Super1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Star Wars Day Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Mijn internetabonnement voorziet in 240 Mbps downloadsnelheid en 30 Mbps uploadsnelheid. Dit is recentelijk veranderd, het was oorspronkelijk 100 Mbps en 10 Mbps.

Wanneer ik de Telenet speedtest uitvoer dan haal ik met moeite 95 Mbps downloadsnelheid (zelfde als vroeger). Moeten mijn modeminstellingen aangepast worden om aan 240 Mbps te werken en hoe kan dit gebeuren ?

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Snelheid CH6643E kabelmodem

 

0 Likes
68 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

@Super1 

Je HGW die je hebt is niet één van de snelste die kan een maximum download van 200 Mbps halen. Heb je geen email gekregen om je huidige HGW te verruilen naar een ander model ? Moest dit niet het geval zijn kan je deze binnen brengen en een recenter model gaan afhalen. 

Moest je de HGW een keer herstarten dan kan het dus dat je wel de 200 Mbps haalt. 

Welke internet formule heb je ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Welke uploadsnelheid haal je?

Je netwerkkabel moet een linksnelheid van 1 Gbps ondersteunen. Dit kan je nakijken in Windows bij de eigenschappen van je Ethernet-verbinding.

0 Likes
Super1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Star Wars Day Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Bedankt voor je snelle reactie Patrick !

Als ik naar MIJN TELENET en dan naar JE PRUDUCTEN ga, dan zie ik het volgende <<zie bijlage>>.

Ik heb de modem ook al een paar keer opnieuw opgestart, maar dit maakt geen verschil. Internet werkt prima maar de snelheid is niet volgens de specificatie (verre van...).Screenshot 2023-05-03 184029.jpg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

@Super1 

Kan je afbeelding nog niet zien maar dat is niet heel erg komt nog de moderatoren keuren deze wel goed. 

Als het niks helpt om te herstarten dan zou ik toch je huidige model inruilen tegen een recenter model. 

Nu is het één puntje wat ik nog bedenken en dat is dat je netwerkkaart niet sneller kan of dat je je die niet hebt aangepast naar de juiste snelheden. Gebruik je een windows pc rechtstreeks met een kabel ?  


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Super1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Star Wars Day Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

De PC draait Windows 10 en is met een kabel verbonden aan de modem. De PC heeft een Broadcomm Gigabit Ethernet adapter en de snelheid tussen de PC en de modem is inderdaad 1 Gbps.

Ik vermoed nochtans dat het probleem in de settings van de modem zit. Vroeger had ik 100Mbps/10Mbps en deze snelheden haalde ik. Nu ben ik overgestapt naar 240Mbps/30Mbps en ik denk dat Telenet vergeten is de modem te herconfigureren om deze nieuwe snelheden te gebruiken. Is dat mogelijk ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

@Super1 

Nee Telenet is die configuratie niet vergeten dat gaat allemaal vanzelf maar je huidige modem kan niet boven de 200 Mbps uit komen :

patrick37_0-1683133440679.png

 

Maar zoals ik al eerder zei ruil je huidige HGW om naar een recenter model om de nieuwe snelheden wel te kunnen halen. In dat geval ben je ook klaar voor de toekomst moesten de snelheden terug verhogen of als je zelf een hogere formule neemt. Dat je boven de 100 Mbps uit moet komen is wel iets wat zeker is en niet aan die 100 Mbps moet blijven. 

Vindt het enkel vreemd dat je geen email hebt ontvangen om je huidige HGW te veranderen want bij sommige is die email wel aangekomen. Nu opzich geen ramp natuurlijk deze onder de arm en naar een Telenet en omruilen. Houd er wel rekening mee dat een activering van de nieuwe HGW meer tijd in beslag kan nemen dan je gewoon bent wegens veranderingen in het systeem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Bij mij geven de specificatie voor die modem aan dat hij 300 Mb aankan. Ik heb thuis ook zo een ik ik haal momenteel 220 à 230 Mb download en zelfs meer dan 15 Mb upload.

IK vermoed dus dat de PC een snelheid van 100 Mb heeft onderhandelt op de UTP verbinding. De oorzaak hiervoor kan liggen aan de UTP kabel  of een probleem met de onderhandeling van de snelheid.

Mogelijke oplossing: de LAN kaart in de PC vast instellen op 1 Gb full duplex. Maar als je UTP kabel maar geschikt is voor 100Mb dan heb je geen verbinding meer.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

@Janneke_Dust 

Heb toch de juiste specificaties opgevraagd toch vreemd dat jij andere hebt staan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

En doe je de speedtest bekabeld rechtstreeks op de modem? Of via Wifi.

En zoals @Ex-Netweter zegt eventueel de snelheid van je netwerkkaart in je PC nakijken en op Gbit zetten. Soms helpt het al om eens de UTP uit je PC te halen en na een paar seconden opnieuw in te steken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Aan Limburg kan het niet niet liggen want ik ben ook een geboren Limburger nu wel in A'pen.

Ik krijg dit als specificaties voor die modem.

Janneke_Dust_0-1683138875198.png

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Raar @Janneke_Dust want cashe en cookies leeg ik elke dag , begrijpen wie begrijpen kan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Kan die modem in Antwerpen 300Mb en in limburg maar 200Mb ??? 🤔

Of ligt het aan de nieuwe IT van Telenet. Ik heb de nieuwe layout van "Mijn Telenet", mogelijk heeft dit ook hierop een invloed.

Of telenet denkt dat 200 Mb snel genoeg is voor Limburgers. 😉


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

@Janneke_Dust 

En ik heb toch 950 download .......

Och ja maakt niet heel veel uit maar het is gewoon raar dat de afbeeldingen zo verschillend zijn. 

En in Limburg halen we ook de 1 Gbps hoor dus die 200 of 300 Mbps zal ook geen enkel probleem zijn. 

Ik vermoed dat ze in Antwerpen andere modems hebben dan hier in Limburg dat zal het het hem zijn. 

Maar we gaan zo wel te veel off topic.....


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

@patrick37 

Hangt er vanaf welke link voor de specs men raadpleegt : 😀

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/  Downloadsnelheid tot 200 Mbit/s

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/  Downloadsnelheid tot 300 Mbit/s