24761
netweters
|
152494
antwoorden
|
20714
vragen
|
Mijn internetabonnement voorziet in 240 Mbps downloadsnelheid en 30 Mbps uploadsnelheid. Dit is recentelijk veranderd, het was oorspronkelijk 100 Mbps en 10 Mbps.
Wanneer ik de Telenet speedtest uitvoer dan haal ik met moeite 95 Mbps downloadsnelheid (zelfde als vroeger). Moeten mijn modeminstellingen aangepast worden om aan 240 Mbps te werken en hoe kan dit gebeuren ?
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Snelheid CH6643E kabelmodem
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hangt er vanaf welke link voor de specs men raadpleegt :
https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/ Downloadsnelheid tot 200 Mbit/s
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/ Downloadsnelheid tot 300 Mbit/s
Dan worden de niet business klanten gecapt op 200Mbps.
Ik ben nochtans geen business en haal maar 181Mbps en volgens Telenet moet ik voor de hogere snelheid een nieuwe modem krijgen.
Boodschap van Telenet :
Wat moet jij hiervoor doen? |
Je huidige modem kan de snelheden van je aangepaste abonnement jammer genoeg niet aan. Helaas is onze voorraad nieuwe modems uitgeput. Zodra wij nieuwe modems ontvangen, geven we je een seintje. |
Niemand die hier al gepasseerd is met een CH6643E haalt de 200 Mbps!
Dus kunnen we stellen dat deze dat niet haalt en ja die Telenetpagina is dus fout.
Dan zit er niet meer op dan wachten op een seintje van Telenet.
In principe moet je daar niet op wachten en kan je in een Telenet Center een andere halen.
Dat hoeft niet de laatste nieuwe te zijn. Een CH7465LG-TN is al voldoende.
Of dat nu een goed idee is met alle software problemen die Telenet nu heeft is een andere vraag.
Top, moesten ze nu allemaal eens zijn zoals gij , maar dat is niet mogelijk 😉
De modem moet dus geruild worden door een andere modem een sneller type
Ja wij moeten een nieuw type modem krijgen.
Nu blijkbaar zijn die nu niet beschikbaar.
Anderzijds denk ik niet dat het de goeie moment is om nu te wisselen met alle software problemen die Telenet nu nog heeft.
Dat is juist even uitstellen met de modem te ruilen in de vakantie kan ook ze gaan verder werken
De kleine achterstand zal vlug weg gewerkt zijn
Ik heb intussen een nieuwe F@ST 3896 LG-TN modem modem, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb nog altijd veel te lage snelheden: ongeveer 94Mbps in download en 8 Mbps in upload. Er is in weze niets veranderd.
Ik ben er meer en meer van overtuigd dat mijn modem verkeerd geprovisioneerd wordt bij het opstarten, maar niemand gelooft mij...
Omdat je oorspronkelijk komt van 100/10Mbps.
Is je netwerkkaart van pc of laptop wel vernieuwd naar 10/100/1000 ?