24762
netweters
|
152519
antwoorden
|
20715
vragen
|
Mijn internetabonnement voorziet in 240 Mbps downloadsnelheid en 30 Mbps uploadsnelheid. Dit is recentelijk veranderd, het was oorspronkelijk 100 Mbps en 10 Mbps.
Wanneer ik de Telenet speedtest uitvoer dan haal ik met moeite 95 Mbps downloadsnelheid (zelfde als vroeger). Moeten mijn modeminstellingen aangepast worden om aan 240 Mbps te werken en hoe kan dit gebeuren ?
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Snelheid CH6643E kabelmodem
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heet je abonnement Easy Internet?
Betaal je daarvoor 31,41 euro per maand?
Dan is maximaal 100 Mbps download en maximaal 10 Mbps upload normaal.
Kijk ook eens naar de netwerkkaart in de pc
Doe een test met korte kabel op de modem pak een andere nieuwe kabel
@Super1 die modem kan maar max 200 aan van download snelheid, je zal er nooit boven geraken, de Docsis 3.0 modems gaan niet meer hoger.
telenet is iedereen aan het overzetten naar de Docsis 3.1, ofwel zal je een andere modem moeten halen en de oude inruilen, of deze snelheid aanvaarden.
Ik heb intussen een nieuwe F@ST 3896 LG-TN modem laat @Super1 weten
dus de snelheid klopt niet eerst hoog en nu veel minder er klopt iets niet
Stuur een
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/
Wat probleem is
Ik heb zojuist een definitief antwoord gekregen van Telenet.
De zogezegde lage snelheden hebben niets te maken met de hardware, maar met de informatie vestrekt door Telenet zelf. Als ik de details van mijn abonnement opvraag via MIJN TELENET dat staat daar een max downloadsnelheid van 240Mbps en een max uploadsnelheid van 30 Mbps.
Deze informatie is niet correct ! De juiste waarden zijn respectievelijk 100 en 10. Het was dus te wijten aan de slechte informatie van Telenet dat ik wekenlang een probleem heb nagejaagd wat in feite niet bestond !
Dan betaal je gewoon voor easy 100/10Mbps = 31,41 euro
Of neem gewoon de CV8560E met een eigen router,als je meer speed wil,pak minder ellende.
Hou de F@ST 3896 LG-TN modem nu maar voor de toekomst
In de winkel geven ze vlug modems mee straks zitten ze zonder stock
Als hij de CV8560E + eigen wifi6 router heeft,wil ie de F@ST 3896 LG-TN niet meer.
@loti Blijkbaar wordt er hier altijd vergeten dat je INTERNETsnelheid in eerste instantie afhangt van het abonnement dat je neemt (en van het netwerk op straat). En dan pas van de modem/router die je hebt. Al wat je erachter hangt kan meestal, als het recent materiaal is Gb snelheid aan. Dus je internetsnelheid hangt niet af van het al dan niet een eigen router hebben.
Ik heb het niet over een eigen router om snelheid te halen.
Een eigen externe router is meestal beter dan wat Telenet aanbied.
De CV8560E is het best wat Telenet vandaag aanbied.
Zie het gesukkel met die pots,met eigen router heb je die helemaal niet nodig.
De CV8560E heeft geen wifi dan heb ook geen recht op Wi-Free zeker in buitenland gemakkelijk
Dus eigenlijk geen goede keuze
Na de modem van telenet zet wat je wilt en als je eigen mesh wifi wil gebruiken dan gebruik je die
@luc55 schreef:De CV8560E heeft geen wifi dan heb ook geen recht op Wi-Free zeker in buitenland gemakkelijk
Dus eigenlijk geen goede keuze
Wat is onjuiste informatie.
Klanten met een E-router (CV8560E) hebben wel toegang tot Telenet Wi-Free.
Wat heeft buitenland hiermee te maken?
Er zit geen wifi op het toestel of wel voor WiFree staat wel open
Er is duidelijk afgesproken mensen dat geen wifi delen geen gebruik kunnen maken van WiFree
Als dit niet klopt moet dit geblokkeerd worden zal door de problemen zijn dat nu gaat
En in buitenland wordt dat veel gebruikt de Wifree