Beantwoorden
Schoote
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Issue Niko Home Control met nieuwste Telenet Modem

Ik heb het volgende probleem sinds de installatie van de nieuwe Telenet modem :

Kan iemand mij vertellen wat er juist aangepast moet worden ?

Tekst van Niko van hetgeen volgens hen moet gebeuren :

Je kan je mobiele toestel enkel verbinden met een NHC1.x installatie via het IPv4-internetprotocol.

De meest recente versie van de Telenet modem (EURODOCSIS 3.1) gebruikt voor het uitgezonden 5 GHz-wifisignaal echter het IPv6-internetprotocol.
In deze situatie dien je je mobiele toestel met het thuisnetwerk te verbinden via een 2,4 GHz wifisignaal.
Voor meer informatie over het wijzigen van de instellingen van je thuisnetwerk kan je contact opnemen met de Telenet klantendienst of met de fabrikant van de gebruikte afzonderlijke wifirouter of access point.

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Issue Niko Home Control met nieuwste Telenet Modem

@Schoote  

Kan je ook informatie geven over het geen wat je wil doen wat je wil bereiken ? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Issue Niko Home Control met nieuwste Telenet Modem


@Schoote  schreef:

De meest recente versie van de Telenet modem (EURODOCSIS 3.1) gebruikt voor het uitgezonden 5 GHz-wifisignaal echter het IPv6-internetprotocol.
In deze situatie dien je je mobiele toestel met het thuisnetwerk te verbinden via een 2,4 GHz wifisignaal

Hier wordt toch iets door elkaar gehaald vrees ik. IPv4 of IPv6 is het type transport middel, de frequentie band 2.4 GHZ en 5 GHz zijn als het waren de wegen. Zowel IPv4 alsook IPv6 kunnen beide op de verschillende wifi frequenties gebruikt worden.

Zoals een benzine auto net als een diesel auto op de snelweg, en ook op de kleinere wegen gebruikt kan worden.

Het is onjuist te denken dat IPv4=2.4GHz en IPv6=5GHz. Dat lijkt de tekst echter te suggereren. De begrippen staan volledig los van elkaar.

 

Het 5GHz is als het ware de snelweg; breed, vlak, geen scherpe bochten en daardoor geschikt voor grote snelheden. Nadeel van deze frequentie is dat deze moeilijker hindernissen (zoals muren, of andere objekten die in de weg staan) weerstaat. Het 2.4GHz rijkt verder, is minder gevoelig voor hindernissen, maar staat minder grote snelheden toe.

Om die reden is het soms beter om bewust voor het gebruik van de 2.4GHz frequentie te kiezen. Dat zou hier de reden kunnen zijn, niet het gebruik van IPv6.

 

Als de NHC1.x enkel het IPv4-internetprotocol ondersteunt hoef je echt IPv6 niet uit te schakelen voor de rest van je netwerk. De client (in dit geval je gsm) zal IPv4 gebruiken voor de communicatie met de NHC1.x, terwijl andere apps wel nog IPv6 kunnen gebruiken.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Issue Niko Home Control met nieuwste Telenet Modem

@Schoote probeer eens upnp in te schakelen en te zien of het dan wel werkt. Dan weet je zeker dat het aan de poorten ligt en aan niets anders.

ik heb eens even opgezocht en het zouden volgende poorten zijn die open moeten staan:

  • for DNS access: outgoing port 53 open
  • for data traffic: outgoing ports 80, 443 and 22 open
  • for (S)NTP: outgoing port 123 open

probeer dat eens en laat het ons weten.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Schoote
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Issue Niko Home Control met nieuwste Telenet Modem

Dank je voor je antwoord, kan je mij juist uitleggen hoe dit moet ? 

Ben er niet zo vertrouwd mee.

0 Likes
Schoote
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Issue Niko Home Control met nieuwste Telenet Modem

Eigenlijk is het heel eenvoudig, ik heb een Niko Home Control systeem thuis en dit kon ik bedienen met een app op mijn telefoon. Sinds de installatie van de nieuwe modem is dit helaas niet meer mogelijk. En de uitleg hiervoor heb ik teruggevonden op de site van Niko en heb ik hier de vraag gesteld of iemand mij kan verder helpen hoe dit op te lossen ? 

0 Likes