Beantwoorden
pvk
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Kan geavanceerde instellingen niet aanpassen

Hey,

Ik zou graag openvpn gebruiken (en wat rasp pi stuff). Had mijn vorige router gedumpt omdat ik al issue's had met dat ik niets kon opslaan voor portforwarding dus ben ik een nieuwe router gaan halen waarmee ik bridging kon opzetten zodat ik alles dan maar kon regelen met een andere router en zo weinig mogelijk dan de telenet router moet gebruiken. Maar dit heeft niets gedaan uiteindelijk want deze instellingen moet ik aanpassen ook bij geavanceerde instellingen waar ik al lang niets meer op kan aanpassen.

Wanneer ga ik terug zaken kunnen aanpassen in geavanceerde instellingen en een knop krijgen "opslaan" of wat dan ook (want dit mist)?

Volgende werkte niet bij mij workaround.
https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Geavanceerde-instellingen-onmogelijk-op-t...

 

Alvast toch bedankt en met vriendelijke groeten

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Bridging router/geavanceerde instellingen niet aanpasse

3 reacties
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 244
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Kan geavanceerde instellingen niet aanpassen

als je belt en hen het toe te voegen mac adres kan zeggen kunnen zij het toevoegen, of er belt iemand terug van een verdere support wie het dan vraagt, maar je moet het wel duidelijk stellen

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1137
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Kan geavanceerde instellingen niet aanpassen

Als je de geavanceerde instellingen ziet, maar de opslaan knop niet; dan is er meestal een probleem met de instellingen.

Kijk na of je bijvoorbeeld niet toevallig UPnP & DMZ beiden aan hebt staan.

Stuur eventueel een screenshot van de instellingen, dan zoeken we mee.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1617
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Kan geavanceerde instellingen niet aanpassen


@WG94  schreef:

Als je de geavanceerde instellingen ziet, maar de opslaan knop niet; dan is er meestal een probleem met de instellingen.

Kijk na of je bijvoorbeeld niet toevallig UPnP & DMZ beiden aan hebt staan.


Misschien moet Telenet deze "bug" uit hun "Mijn Telenet" modeminstellingen eens verwijderen.

Ik ken geen andere routers, waarbij UPnP en DMZ niet samen mogen aanstaan.

DMZ opent niet "alle" poorten naar één host, maar alléén die poorten die niet door een andere instelling reeds naar een ander apparaat ingesteld staan (of dit nu door UPnP (automatisch) of door portforwarding (manueel) ingesteld staat maakt toch niets uit?

Er is dus volgens mij geen reden om UPnP en DMZ niet gelijktijdig toe te laten ...

 

PS. En zelfs indien dit zo zou zijn, zou er een boodschap moeten komen om de gebruiker hiervan te verwittigen, in plaats van alleen de "Opslaan" knop te verbergen, toch?