Beantwoorden
Kell
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Kan ik de modem zelf aansluiten bij mijn verhuis?

Wij verhuizen volgende week. Ik heb een afspraak gemaakt met een installateur om alles aan te sluiten. Het modem is aanwezig in ons nieuwe appartement, kan ik dan eerst zelf al proberen om alles aan te sluiten ? Neemt Telenet automatisch het nieuwe adres over ? 

0 Likes
4 reacties
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Kan ik de modem zelf aansluiten bij mijn verhuis?

Je kan al alles aansluiten, wat er gaat werken hangt af van meerdere zaken. Als de coaxaansluiting buiten nog aangesloten is  en er nog signaal op zit kan je analoog of DVB-C compact signaal ,afhankelijk van je TV tuner, kijken. Van interactief TV, zenderpakketten enz... en internet zal er nog niets werken tot de installateur geweest is.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan ik de modem zelf aansluiten bij mijn verhuis?

@Kell  Heb je al een verhuis aangevraagd? Want als Telenet niet op de hoogte is van je verhuis dan zal er weinig gebeuren. Dus Center binnenstappen of klantendienst  bellen om je nieuw adres door te geven. En meteen een afspraak maken voor de datum wanneer alles over gezet wordt. Je kan eventueel vragen voor een self-install. Maar een datum moet geprikt worden. Afsluiten op het ene gebeurt gelijktijdig met aansluiten op het andere.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik de modem zelf aansluiten bij mijn verhuis?

@Kell  je modem gaat niet werken die is uit het systeem verwijderd. Dus je gaat niks hebben op dat adres aan internet. Je kan enkel misschien tv hebben , analoog , maar dat is niet zeker of de technieker al een filter geplaatst heeft. Dat is tegen zwart kijken. 

En jullie verhuizen volgende week ? Je dient drie weken op voorhand contact op te nemen voor een verhuis. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/hoe-verhuis-regelen


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan ik de modem zelf aansluiten bij mijn verhuis?

@Kell sinds eind april is het mogelijk bij Telenet om te verhuizen met een self starter. Maar dit is niet altijd mogelijk. Enkel als het systeem bij Telenet aangeeft dat dit kan, kan de medewerker het zo registreren. Anders is er altijd een technicus vereist om de basisinstallatie (modem en versterker) na te kijken en eventueel aan te passen. Als je dus een afspraak hebt met een technicus, ga je het niet zelf kunnen doen. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.