Beantwoorden
Dafox
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Midden vorig jaar wou ik overstappen van mijn telenet router en een eigen router en andere netwerkapparatuur installeren.
Mits wat research kwam ik er op uit dat ik een "modem-only" moest aanvragen bij Telenet om dit mogelijk te maken.

Zo gezegd, zo gedaan maar uiteindelijk is het project wat blijven liggen tot vorige week aangezien ik een week verlof in het vooruitzicht heb.
Vorige week wou ik dus naar Mijn Telenet gaan om de "Geavanceerde instellingen" goed te zetten maar die bleken nergens te bespeuren in het nieuwe interface van Telenet.
Berichtje gestuurd via Messenger naar hun support, geen antwoord.

De dag nadien was het opeens wel zichtbaar maar kreeg ik telkens errors.
Nog een dag later kreeg ik dit scherm te zien en dacht ik: Yes, we kunnen er aan beginnen! .. Niet dus..

Als ik nu naar de instellingen wil gaan krijg ik de melding "Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken."
Nogal moeilijk om dit aan te zetten op een modem-only die geen wifi kan uitzenden..
2023-04-17 00_00_45-Je thuisnetwerk.png

Wel heb ik nog zo'n gratis booster die wel nog steeds wifi uitzendt aangezien ik die nog gebruik tot ik mijn eigen access points geconfigureerd krijg.

Op de Topologie pagina staat die booster zogezegd inactief, maar als ik er op klik zie ik wel degelijk 12 verbonden clients 🙂
Ook geeft de pagina zelf aan wanneer je de modem selecteert "Het toestel dat je gekozen hebt, is geen draadloos toestel"
2023-04-17 00_03_31-Je thuisnetwerk.png

Heb telkens een update gestuurd naar support van Telenet maar tot op heden (eerste bericht gestuurd op woensdag) geen antwoord.

Het is fijn om te zien dat Telenet voor een nieuwe interface gaat maar als deze nog niet op punt staat zou het niet slecht zijn om mensen de optie te geven de oude nog even te gebruiken.

Zijn er nog mensen die hiermee ervaring hebben?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Kan niet in geavanceerde instellingen



0 Likes
21 reacties
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Momenteel heb ik de instellingen (pagina) niet nodig. Maar ik kijk er regelmatig eens naar of het al terug werkt. Niet dus. Toch wel straf dat het zolang duurt, ik begrijp dat er velen zijn die dit wel nodig hebben. Spijtig.

0 Likes
Kopernikus1979
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten? Pageturner!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Grrrr, typisch telenet!

Had laatste tijd problemen met modem (packet loss), Telenet zegt reset uitvoeren (15s).

Goede nieuws modem gereset, slechte nieuws geavanceerde instellingen niet meer toegankelijk waardoor ik deze niet meer in bridge kan zetten.

Terug gebeld klantendienst, de modem is wss het probleem ga die eens ruilen, identiek probleem...

En nu lees ik deze thread! Dus nu moet ik tot 22/05 wachten in de hoop dat het dan werkt, tot dan zijn mijn services niet bereikbaar.

Zo gehad met Telenet, helaas geen fiber bij ons mogelijk, wel VDSL aan 100Mbps.... dusja veel keus hebben we niet

 

0 Likes
Flyke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Ik zelf ben bezig met mijn huis te automatiseren met Home Assistant.

Voor mij is het daarvoor belangrijk dat ik een specifieke poort kan forwarden, wat wil zeggen dat ik nu al weken niet verder kan omdat het onmogelijk is om die geavanceerde instellingen te openen. Ik begrijp dat er onverwachte problemen kunnen zijn bij de uitrol van iets nieuw, dat overkomt mij zelf helaas ook af en toe. Wat ik niet begrijp is dat het zo lang duurt voor er een oplossing is. Telenet heeft een lange periode aan A/B testen gedaan denk ik want op een gegeven moment zag ik de oude Mijn Telenet interface (groenblauwe vierkante blokjes) en soms zag ik de nieuwe Mijn Telenet interface. Met de oude interface kon ik wel die geavanceerde instellingen openen. Ik zou op mijn account een optie willen hebben om terug naar de oude interface te kunnen gaan zodat ik tenminster terug in mijn geavanceerde instellingen kan.

Ach ja, maakt niet uit hoeveel mensen het probleem hebben en hoeveel oplossingen of voorstellen ter verbetering er aangereikt worden aan Telenet, de ontwikkelaars zelf zitten hier niet mee te lezen, die blijven voor ons onbereikbaar. (Of is het enkelvoudig: 'ontwikkelaar' ipv 'ontwikkelaars': zou veel verklaren ;-)) We moeten er blijkbaar genoegen mee nemen dat als je al iemand van Telenet te pakken krijgt, dat al wat die kunnen doen is het zinnetje 'ze zijn ermee bezig' antwoorden. Jammere zaak. Mijn hele leven eigenlijk grote fan geweest van Telenet, maar dat is nu wel weg. Laten we wel eerlijk zijn, andere provider wil gewoon zeggen andere problemen. Het is overal wel iets.

0 Likes

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet


@Kopernikus1979  schreef:

Zo gehad met Telenet, helaas geen fiber bij ons mogelijk, wel VDSL aan 100Mbps.... dusja veel keus hebben we niet


Jij kiest voor Telenet, jouw keuze. Maar toch even vermelden dat er 2 miljoen Belgen voor VDSL gekozen hebben.
Keuze heb je altijd!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Off-topic (met vals voorgestelde waarheden heb je altijd gelijk)

Hoeveel van die 2 miljoen in Telenet gebied?

Als je appelen met citroenen vergelijkt,heb je altijd gelijk.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Er zijn mij geen exacte cijfers bekend, maar dat zal dicht bij het miljoen zitten. (40% marktaandeel voor Proximus en kleine operatoren in Telenet-zone: https://www.bipt.be/operatoren/publicatie/mededeling-van-16-juli-2022-betreffende-de-evolutie-van-d...)

Telenet zelf heeft ook maar iets meer dan 50% marktaandeel meer in haar eigen gebied. Dus niet doen alsof er geen keuze is.
Bijna de helft van de breedbandlijnen wordt al bij de concurrentie afgenomen. En met de fiberuitrol van de concurrenten schat ik dat Telenet in 2025 minder dan 50% marktaandeel in Vlaanderen en Brussel zal hebben.

0 Likes
Flyke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Sinds gisteren werken de geavanceerde instellingen terug bij mij.