Beantwoorden
KevinVH77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

KevinVH77_1-1690792068081.png

 

 

Hallo,

Zoals je kan zien kan ik in de nieuwe Telenet back-end mijn subnet niet meer aanpassen.

Ik beschik over de nieuwe zwarte WiFi6 router.

Bij een vriend ziet het er nog zo uit:

fre1.jpg

 

Daar kan het dus wel?

Ik vermoed dat ik weer naar Telenet mag bellen om dit te laten aanpassen?

Net daarom wil ik mijn eigen router er terug tussen plaatsen. Wat een gedoe, was laatst ook weer van dat wanneer ik wat poorten wilde forwarden.

 

Bedankt voor de feedback.

Groeten,

Kevin

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Kan subnet niet aanpassen

 

 

28 reacties
KevinVH77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

OMG, ik heb me al zot gezocht op deze 'symptomen'!

Ik heb exact hetzelfde, ik simrace en lig er plots uit, in verschillende games waarbij vrienden van me gewoon geen issues hebben.

Hiervoor heb ik tot ongenoegen van mijn vriendin vanaf de modem in de garage uit rechtstreeks een kabel naar mijn PC op het eerste verdiep liggen om al de rest uit te sluiten.

Het zijn inderdaad heel korte interupts want ik poll om de seconde via een browser plugin mijn uptime en die merkt niets. Aleszins niet op die momenten.

Denk je dat ons probleem kan verholpen worden met een modem-only?

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1177
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Voor die disconnects komt er een firmware update uit. Deze zou ten laatste 18/09 op jouw modem moeten staan; zie Game disconnects tijdens ESO


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KevinVH77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Dat is alvast goed nieuws!

0 Likes
MokPlosh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade Netjes! Primeur! Pageturner!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Update na interventie Telenet (SWAT team):

Ze hebben een software gepushed op de modem. Na een week testen heb ik geen disconnects meer gehad. Moet nog verder testen met videocalls maar voorlopig alvast geen last ondervonden in online games +discord.

 

Wat ik wel vreemd vond, is dat de technieker niets kon zien van bovenvermelde firmware update. Het was op mijn modem ook geen firmware maar software. Natuurlijk laten ze niet snel in hun kaarten kijken dus heb geen idee wat er van aan is. Maar in ieder geval loonde het wel de moeite om aan te dringen om het te laten onderzoeken. (Vooral gezien het feit dat VPN het probleem sowieso al oploste).

 

Edit: technieker kon gerust mijn 'subnet' aanpassen indien gewenst. Reken er niet op dat iemand van het callcenter (eerste lijn op de 666 666nr) dit weet laat staan kan.

Groeten

0 Likes
KevinVH77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Toch al 3 dagen zonder disconnects, dus er lijkt iets gebeurt te zijn.

Subnet kan ik helaas nog steeds niet aanpassen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Ik kan momenteel alleen maar aanraden om zo weinig mogelijk Telenet-hardware en -software te gebruiken. Blijkbaar vindt Telenet het normaal om hardware en software op de markt te brengen die vol bugs en kinderziektes zit.

Dus best een eigen (Wifi-)router voorzien en je huidige modem wisselen voor een CV8560E die je in bridge-mode kan configureren.

stevenentine
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Heb ook sinds vorige week de F@ST3896LG-TN modem en kan ook het subnet via Mijn Telenet niet meer wijzigen. Iemand die kan bevestigen dat dit aan die modem ligt of zou het een tijdelijk issue kunnen zijn? 

Zou echt terug willen wijzigen naar 192.168.1.1 zoals in mijn vorige modem (zonder eigen router/AP's)

Helaas kon config vorige modem niet worden overgezet naar de nieuwe. Heeft me al veel gebel en geloop gekost 😞

MokPlosh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade Netjes! Primeur! Pageturner!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Deze instelling kan pas door technieker bij Telenet. Vraag het niet aan de eerste lijn, die kunnen je niet helpen. Maar laat een case openen. Iemand van het 'SWAT' team kan dit op enkele seconden.

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Als je je thuisnetwerk zelf wil beheren kan je best een eigen (Wifi-)router gebruiken en je huidige Telenet-modem omwisselen voor een CV8560E die je via Mijn Telenet in bridge-mode (MAC pass-through) configureert.

Tenzij je een Telenet-technicus wil betalen om een eenvoudige instelling te wijzigen op je huidige Telenet-modem.

 

0 Likes
KevinVH77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Ik vrees er eerlijk gezegd wat voor om dan andere problemen te krijgen en dan geen support meer te krijgen (op het internet tot aan mijn huis, bedoel ik dan, niet intern).

Momenteel ben ik al gelukkig dat ik stabiel internet heb, erg eigenlijk 😕

 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1177
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem


@KevinVH77  schreef:

Ik vrees er eerlijk gezegd wat voor om dan andere problemen te krijgen en dan geen support meer te krijgen (op het internet tot aan mijn huis, bedoel ik dan, niet intern).


Telenet MOET ondersteuning geven tot aan de modem(*); want dat is hun apparatuur.

(*) Met uitzondering van de aftakkabel


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Telenet moet leveren waarvoor je betaalt: internettoegang tot op de modem

Maar als je bang bent van je internetprovider zit je niet bij de juiste. Orange, Proximus, Scarlet, Mobile Vikings, EDPnet. Genoeg keuze en providers die het beter doen dan Telenet.

stevenentine
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Modem gaan ruilen in Telenet winkel voor een CH7465LG-TN en daarvan kan ik wel weer op Mijn Telenet het subnet aanpassen. Ligt dus puur aan type modem. 

Laatste reddingspoging bleek dus de juiste, oef. Ze waren me bijna kwijt als klant. 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Eerder viel de opmerking dat de CV8560E "oud" is. Dat is relatief. Het gaat hier wel al om een docsis3.1 modem, net als de F@ST3896LG-TN . Zeker wanneer je in je eigen wifi voorziet (met Unifi) zou het een goed alternatief zijn.

De CH7465LG-TN is echter een docsis3.0 model, welke door Telenet beperkt word in snelheid tot max 400 mbps. Bij bijvoorbeeld een One-up abonnement zul je neit van de maximale snelheid kunnen profiteren.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes