Beantwoorden
Bris
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

Kan wijzigingen niet opslaan op Docsis 3.1 E-router.

Bij een verhuis heb ik gekozen voor een Docsis 3.1 E-router om gebruik te maken van een eigen router.
Bij de overstap van een HGW router naar de Docsis 3.1 E-router zag ik dat de eerder ingestelde port-forwarding regels meegenomen zijn in het instellingenscherm van de Docsis 3.1 E-router. Daar de port-forwarding regels zijn ingesteld op de eigen router dienen deze verwijderd te worden in het instellingenscherm van (Mijn)Telenet.
Echter krijg ik steeds de melding "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw".
Hetzelfde bij het aanzetten van "Modem Bridging" en in vullen MAC adres van de eigen router.
Na telefonisch contact met telenet kreeg ik de melding "wij mogen u niet helpen, u koos voor de CV router". 
Duidelijk meegedeeld dat het gaat om een probleem op het platform van Telenet, en het niets te maken heeft met de instellingen op de eigen router mochten niet baten. 
Herhaaldelijk de modem herstart gaf geen resultaat.
Terug naar de standaardinstellingen werkt niet, poort regels blijven in (Mijn)Telenet staan, alsook oude topologie weergave met toestellen welke niet meer actief zijn.
Heb elk onderwerp betreft de Docsis 3.1 E-router doorspit, kon het antwoord niet vinden... 

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1133
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Kan wijzigingen niet opslaan op Docsis 3.1 E-router.


@Bris  schreef:

Na telefonisch contact met telenet kreeg ik de melding "wij mogen u niet helpen, u koos voor de CV router".  


Dat is onjuist van de klantendienst. Ze kunnen/mogen inderdaad niet helpen bij de configuratie van uw eigen router, maar ze zijn wel verplicht om ondersteuning te bieden voor de Mijn Telenet.

Bij een volgend contact zou ik doorzetten en vragen dat ze een ticket openen voor de technische dienst. Weigert de medewerker opnieuw pertinent, dan moet je klacht indienen  via het contactformulier.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bris
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

Kan wijzigingen niet opslaan op Docsis 3.1 E-router.

Na nogmaals contact met het Telenet nummer 015 666 666 gelukkig iemand technisch aan de lijn gekregen.
Er bleek wel degelijk een probleem met het "Mijn Telenet" portaal.

De openstaande poorten zijn vanop afstand verwijderd en tevens de modem bridging aangezet en het MAC adres ingevuld.
De eigen router krijgt nu een extern IP op de WAN en alles werkt nu naar behoren.
Wat betreft de topologie weergave vernam ik dat deze tot 14 dagen wordt bijgehouden.