Beantwoorden
Acrivision
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

Beste , 

Ik zit met een OneUp packet met onberperkt internet met snelheid tot 1000 Mbps. 

Van aan router berging tot aan pc kamer ( +- 5meter ) is verbinding voorzien meet CAT6.
van pc kamer =>  switch (gigabit switch ,  +- 30 cm CAT6)  => naar ps5 ( CAT6 +- 40 cm) 

Download snelheid 9.3 Mbps en upload 8.3Mbps. 

Toestelen verbonden met de switch hebben via https://www.speedtest.net/nl  800Mbps -950Mbps. 
Als ik test uitvoer via ps5 internet browers heb ik 850 Mbps. 
Echter als ik speedtest van ps5 zelf of dowload start heb ik steeds 9.3 Mbps. 

Ik heb al andere DNS geprobeerd , 
IP adress static gemaakt. 
Upnp open gezet via telenet. 
Poorten fast forward. 
Andere switchen gekocht. 
de nieuwste ethernet kabels gestoken. 
Niets helpen. 

Game downloaden van 50GB duurt meer dan 18 uur :s 

terwijl pc dit meteen binnen trekt alsof het niets is 

Iemand een oplossing ? 

 

MVG 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: ethernet ps5 slow speed.

16 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

Volgens mij een beperking van de PS servers.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Acrivision
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

beste , 

Wat zou ik dan kunnen doen om die beperking te stoppen ? 
Voor ik veranderde van wiggo naar OneUp had ik dit probleem niet. 
( bij de verandering ben ik ook veranderd naar de laaste router van Telenet. ) 

MVG 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

@Acrivision 

Hier zijn geen echte oplossingen voor het is zoals het @sb al vermeld het ligt er aan op welke server je zit van PS. Ik gebruik ook een PS5 en haal ook af en toe eens grote game binnen en soms duurt dit een half uur maar het andere moment 20 minuten. Heb ook alles met een rechtstreekse kabel verbonden aan de switch , de switch is rechtstreeks aan de modem verbonden.

Heb zelfs al gemerkt dat als ik een game wil downloaden dan zegt die 20 uur dan is de truck eigenlijk om je download te pauzeren en dan een minuut later te hervatten en dan gaat die in eens wel aan hogere snelheden binnen komen.

Alles heeft met die servers te maken op één of andere manier maar niet onoverkomelijk.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5


@Acrivision  schreef:


Game downloaden van 50GB duurt meer dan 18 uur :s 

terwijl pc dit meteen binnen trekt alsof het niets is 


Heb je de volledige game snel kunnen downloaden tijdens de Telenet-piekuren (17u tot 24u) op je pc?

Want tijdens de piekuren durft Telenet de snelheid van downloads te vertragen: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Downloads-op-elke-game-launcher-gelimitee...

Jelle-35
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

Hier hetzelfde probleem..... 

Al onze apparaten hebben een gemiddelde snelheid van 250mbps tot 300mbps.  Tot een maand geleden haalden onze PS5's gemakkelijk 100mbps down / 15mbps up. 
Sinds een paar dagen komt de snelheid niet boven de 5.3Mbps down / 4.1Mbps up.....  Dit zowel via LAN als via WiFi. Alles in huis al eens gereset en herstart. 

Modem Telenet: Docsis 3.1 E-router (docsis) - Internet (eurodocsis 3.0) 

Echt zeer vervelend. PS5 moest een systeemupdate doen, 45min wachten eer die update gedownload was. 

Iemand al een mogelijke oplossing? 

 

Alvast bedankt
Jelle

Tags (1)
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

Ik kan max. 100Mbps down en 10Mbps up, dus de resultaten die ik krijg zijn niet slecht.

1000009211.jpg

Door portforwarding heb ik wel NAT type 2.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jelle-35
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

Hier is het zonder port forwarding ook NAT Type2 

Welke port forwarding instellingen heb je gebruikt? Dan kan ik deze ook eens proberen voor onze PS5's 

 

Mvg

Jelle

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

TCP: 1935,3478-3480
UDP: 3074,3478-3479


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jelle-35
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

Heb ondertussen ook eens een andere test gedaan. Door de dag op verschillende tijdstippen speedtest gedaan via de PS5. 
's Avonds tussen 17u en 23u halen we met de PS5 amper 6Mbps/Down en 5Mbps/up (gemiddeld) Doe ik de test na 23u en door de dag tot 17u dan 
halen we tussen de 270Mbps/Down en 18Mbps/Up. 

Ik weet dat ze iedereen dezelfde snelheid min of meer willen bieden tijdens de piekuren maar dat is toch wel een fameus verschil....... .

Ex-Netweter
 

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

Tja, dat is het Telenet-coaxnetwerk, een buitensporig overboekt en gedeeld medium. Op een node is hooguit 2,5 Gbps internetbandbreedte beschikbaar die gedeeld wordt door gemiddeld 266 internetklanten.
Wanneer Telenet tientallen klanten per node een abonnement met 1 Gbps downloadsnelheid verkoopt, kan je op voorhand al raden dat dit problemen zal geven tijdens piekmomenten.

Eigenlijk voorziet Telenet dus te weinig bandbreedte op hun netwerk en vertragen ze actief verbindingen van klanten terwijl ze tegelijkertijd 1 Gbps-abonnementen blijven verkopen op nodes die al zwaar overboekt zijn.
Dat ruikt minstens naar oneerlijke verkooppraktijken: iets verkopen waarvan de verkoper op voorhand al weet dat hij dit niet zal kunnen leveren.

Je zou daarover klacht kunnen indienen bij de Economische Inspectie, de Ombudsdienst voor telecommunicatie of het BIPT.

Maar gelukkig bestaan er ook vaste netwerken waar de operator wel voldoende bandbreedte voorziet en geen downloads hoeft te vertragen tijdens de piekuren: fiber of VDSL

Aan iedereen de vrije keuze wat men kiest.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

@Ex-Netweter stop toch met uwe zever.

Het is hier al aangehaald geweest dat ge met nen vpn wel de volle snelheid haalt, dus da wil zeggen dat de bottleneck niet bij telenet zit.

Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

Welke modem heb je? 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

@Dragon_Racing als die Docsis3.1 modem heeft zal het nog niet oplossen als de rest in de straat nog de Docsis3.0 gebruikt, de node blijft belast.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

@Ex-Netweter 

Kun jij dan nu hier uitleggen waarom mijn PS5 exact hetzelfde probleem heeft op een niet Telenet aansluiting maar op een Fiber aansluiting ?

Dus er is een verbinding op een Fiber aansluiting met mijn PS5 , geen Telenet , en toch heb ik ook hetzelfde probleem.

Dan mag jij dit hier nu uitleggen hoe dat komt.

Als ik een download doe en zet het spel eens op pauze en hervat deze binnen de minuut dan gaat het vlot geen probleem. En ja het is rechtstreeks met een kabel verbonden op een Gigabit lijn dus daar zit er geen probleem. Speedtest is perfect geen enkel probleem.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.