Beantwoorden
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Beste, 

Ik heb een kleine gratis website bij Telenet die binnenkort ophoudt te bestaan omdat websites niet meer ondersteund worden door Telenet.

Ik heb dit bord gekozen omdat het het dichtst bij mijn vraag aanleunt.

Mijn vraag is, ik heb een kopij van mijn volledige website op mijn pc. Ter info ongeveer 12Mb.

Deze heb ik gekopieerd naar mijn Google Drive maar van daaruit kan ik het niet openen.

Wat ik ook probeerde is de website te kopieren naar het geheugenkaartje van mijn Samsung tablet. Het kopieren lukte wel maar het openen van index.html lukte daar ook niet.

Is daar een oplossing voor ?

Weet er iemand een ander GRATIS manier van een kleine website online te krijgen ?

Dank voor jullie reakties.

Groeten, Andy

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Website op Android-toestellen

0 Likes
21 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Opent het html dokument zich helemaal niet vanaf het l;okale geheugen van de tablet, of is het resultaat niet wat je verwacht? In principe zou het openen van lokale html bestanden probleemloos mogelijk moeten zijn.

Het kan natuurlijk wel zijn dat het dokument intern een link gebruikt (naar een tweede pagina, of een afbeelding), die nu niet langer werkt, wanneer je in het html bestand gebruik gemaalt hebt van aboslute links, in plaats van relatieve links.

De link naar je afbeelding dient er bijvoorbeeld gewoon zo uit te zien "afbeelding.jpg" en niet "http://users.telenet.be/gebruiker/afbeelding.jpg".


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Hallo Arnie, de website in kwestie opent heel normaal vanuit http://users.telenet.be/gebruiker(ik dus)/index.html

Van hieruit kan ik alle sub pagina's etc openen.

Ik kopieer de volledige site (inclusief 3 submappen) naar sd-kaart van mijn tablet in de folder 'website'.

Dus nu heb ik op sd-kaart een folder genaamd 'website' met in deze folder dezelfde structuur als wat er tot nu toe online staat, ook het opstart-bestand index.html. Klik ik hierop dan opent de site niet.

Enig idee wat er scheelt ?

Andy

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Je kan normaal gezien wel afzonderlijke html bestanden openen maar de links gaan niet meer kloppen in je site.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Dag @Andylucky , het probleem in me nog niet heleemaal duidelijk (sorry); opent het bestand zich wel, maar krijg je niet het gewenste resultaat, of laat het bestand zich helemaal niet openen?

Ik vermoed dat eerste, maar zou dat graag bevestigt zien. Je ziet dan bijvoorbeeld wel je tekst, maar zonder achtergrondkleur, foto's enz. Dat zou erop duiden dat de links in het bestand niet correct zijn - zoals ik eerder schreef, waarschijnlijk absoluut in plaats van relatief. Met andere woorden; het pad is niet langer juist.

Als het bestand zich helemaal niet laat openen, heeft dit misschien met rechten te maken; veiligheidsinstellingen die het niet toestaan een lokaal html bestand te opnenen.

Krijg je een foutboodschap?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Arnie ik ga het seffens nog eens proberen maar dan niet vanop sd-kaart maar vanop geheugen van tablet.

De linkse die ik gebruikte en die nog altijd werken via internet zijn volgens mij relatief, ik zal je straks een bericht sturen met een voorbeeld van zo'n link.

Zoals eerder vermeld zijn er 3 subfolders waarvan 1 met alle afbeeldingen, deze is ook onderverdeeld in een x-aantal subfolders.

De stuctuur van de geuploade website is identiek aan wat ik op mijn pc heb, en beide werken zoals het moet.

Ik denk juist aan iets, ik gebruik ook css-bestanden maar denk niet dat het daaraan ligt want via tablet naar internet de website bezoeken werkt prima.

Ciao, Andy

0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Arnie, hier ben ik weer met wat meer uitleg.

Ik heb nu mijn website gekopieerd naar het intern geheugen van mijn Samsung tablet.
Als ik via de bestanden-app van android op het bestand index.html klik gaat de pagina open.
De url echter is totaal niet wat ik verwachtte: content:://0@media/external/file/12884
De basistekst wordt getoond maar zonder achtergrondkleur en ik krijg in opera de foutmelding dat de site niet bereikbaar is voor het bestand content:://0@media/external/file/blank_page.html (dit gebruik ik om plaats te houden op mijn homepage, met iframes)
Klik ik op een van de tekstlinks om verder te gaan dan gaat deze ook open maar dan waar er een link is naar iets externs dan krijg ik dezelfde foutmeding maar dan verwijzend naar de pagina waarnaar hij zou moeten gaan, bvb content:://0@media/external/file/contact.html

Arnia, je bent bedankt voor je geduld en je interesse in mijn probleem maar ik denk dat dit niet eenvoudig op te lossen is.

Groetjes, Andy

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Dan nog iets wat je moet bekijken. Gebruik je een .css file? Kijk daar ook de link na.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Hi Ignace,

Ik gebruik inderdaad css-bestanden maar die staan in de root van mijn website zoals "index.html".

De link hiernaartoe verwijst dus ook niet naar een andere folder.

Groeten, Andy

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Het is geen webserver hé. En wat staat er als link: naamsite/xxx.css of staat er gewoon /xxx.css of ../xxx.css. Ik gebruik op mijn sites altijd naamsite/bestand.css. Waarom? Dit kan ik dan alijd kopiëren naar elke pagina die ik maak ongeacht of die nu in een submap of een submap van een submap staat.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Hi Ignace,

Als de site niet echt online staat (niet onder www, enkel lokaal) dan is de naam toch niet belangrijk. Als je maar het juiste index.html bestand opent. Juist ??

De regel waar link naar het .css bestand is:  <link rel="stylesheet" href="menu_styles.css">, niets ervoor aangezien dit bestand in dezelfde folder staat als index.html.

Ik ben benieuwd hoe je een verwijzing naar naamsite realiseert (naamsite/bestand.css) als de site niet online is.

Als de site op je pc staat dan weet je perfect waar het staat, bvb "c:\websites\andy\index.html" met de nodige subfolders onder "c:\websites\andy", en kan je er naar verwijzen in de link maar zoals ik eerder zei als je dit op een android toestel plaatst en je klikt het index.html bestand dan ziet de url er helemaal anders uit, daar kan je toch niet naar vewijzen.

Aangezien de website in de toekomst niet echt online zal staan maar op mijn tablet (en/of gsm) hoe verwijs ik dan naar eventuele subfolders.

Waar ik ook aan denk is de site te kopiëren naar Google Drive, dan zou ik er overal aankunnen.

Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk.

Groetjes, Andy

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Het is een persoonlijke keuze. Ik geef er de voorkeur aan relatieve verlinkingen te gebruiken (dus inderdaad gewoon "stylesheet.css" of "pagina2.html". en niet "www.mysit.be/stylesheet.css"..enz.) - dit om het makkelijk mogelijk te maken de site te verplaatsen naar een andere server.
Mischien kun je eens proberen of een lokale kopie op een PC in plaats van de tablet wel werkt. Bekijk eens de inhoud van het index.html bestand met een teksteditor (bijvoorbeeldbeeld notepad++) om te zien of de links inderdaad wel allemaal relatief zijn.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Ik heb de indruk dat het moeilijke maakt dan nodig. Als heel uw website op c:\websites\andy staat en je enkel relatieve paden gebruikt (zoals @Arnie ook aangeeft), dan is het enige wat zal verschillen de oproep van de eerste pagina. Dat is dan niet meer users.telenet.be/xxxxxx (waarbij de xxxxx staat voor de naam die je aan je website gegeven hebt).

Je tablet heeft allicht geen webserver. Het volstaat dat je manueel navigeert naar de folder waar je index.html staat en daarop klikt.

Je kan ook in je browser in de plaats van http:// beginnen met file:/// en daarachter het volledige pad en de naam van het bestand dat je wil openen met je browser. (let wel het zijn drie schuine streepjes na file:

Op een mobiel toestel een website plaatsen die voor iedereen toegankelijk is zal niet werken. Het kan enkel werken op het toestel zelf.

0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Arnie, blijkbaar zijn mijn links relatief. 

En ja dezelfde website werkt perfect op een pc.

Andy

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kopie eigen website op Samsung tablet plaatsen

Ik heb snel wat korte testjes gedaan, en vastgesteld dat de browser in android (stock en opera mini) geen relatieve links ondersteunen.

In geval van onderstaand voorbeeld werkt de link naar page 2 niet, en ook het achtergrond afbeelding word niet uit de folder images geladen. OP  een PC werkt dit wel.

 

<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <title>Example</title>
    </head>
    <body background="images/cotton.jpg">
        <p><h2>This is an example of a simple HTML page with one paragraph.</h2></p>
        <p><h3><a href="page2.html">Page 2</a>
    </body>
</html>

 

Vervolgens even gegoogled, en het blijkt inderdaad dat android native geen relatieve links ondersteund. 😞


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.