Beantwoorden
Regi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Kortstondig geen signaal via Powerline adapters

Hey netweters,

 

Ik verlies regelmatig heel kortstondig signaal op mijn Powerline adapters (1 aan modem 2 aan Tv-Boxen).
Daardoor krijg ik melding dat er geen netwerkverbinding is bij terugkijk-tv of bij afspelen opnames.

Omdat ik voorheen al gelijkaardige problemen heb gekend met oudere Powerline types (zie uitleg en oplossing hieronder) heb ik TV-boxen nu via WIFI verbonden en dan zijn er geen problemen.
Probleem is dus duidelijk de Powerlines (type "PLC 200+ DIV")

 

Ik woon in een appartementsgebouw en heb een gelijkaardig probleem voorheen met ouder type Powerlines ook gehad. De oorzaak was dat een andere appartementsbewoner ook Powerlines had uit een zelfde Telenetshop. Die configureerden al hun Powerlines met eenzelfde wachtwoord, waardoor er conflicten ontstonden met IP-adressen en modems.
Ik heb toen software gedownload en het wachtwoord van mijn Powerlines gewijzigd. Vanaf toen was er geen probleem meer.

Met de nieuwere Powerlines kan geen wachtwoord ingesteld worden aldus Telenet helpdesk.
Toch vermoed ik dat dit probleem weer identiek is als vroeger met de oudere (minder performante) Powerlines, vermits het meestal optreed vanaf 17.30u, wanneer mensen thuiskomen van het werk (en misschien tv of PC aanzetten).


Doet dit bij iemand een lichtje branden en wat is een eventuele oplossing?

 

0 Likes
8 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kortstondig geen signaal via Powerline adapters

@Regi 

Als je naar mijn telenet gaat en naar je thuisnetwerk zie je onder de afbeelding van de modem je powerlines staan. Selecteer daar je wifi powerline. In de instellingen kan je daar het kanaal en beveiligingspaswoord wijzigen.

Nu nog een beetje experimenteren.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kortstondig geen signaal via Powerline adapters

@Regi het zou kunnen dat het dat probleem terug is maar dat is ook niet zeker natuurlijk. Het probleem kan hem ook aan je lichtnet liggen. Iedereen komt thuis zoals je al aangeeft en iedereen steekt het licht aan en zijn pc en tv. Als het een verouderd circuit is dan kan je dus problemen ondervinden maar dan zullen er ook meerdere zijn in het appartementsblok. 

De powerlines nemen automatisch je wifi netwerk en wachtwoord over maar wat je eens kan bekijken is in Mijn Telenet of je daar een mogelijkheid ziet. In Mijn Telenet zie je namelijk he powerline adapters staan.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kortstondig geen signaal via Powerline adapters

Stem uw powerlines eens opnieuw af op elkaar door de SECURITY knop te drukken zie Uitgebreidere handleiding op het internet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kortstondig geen signaal via Powerline adapters

@Regi 

Overweeg eens om een set van twee powerlines gratis te huren bij Telenet. Deze powerlines zijn niet compatibel met je huidige. 

0 Likes
Regi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Kortstondig geen signaal via Powerline adapters

Het betreft geen Wifi powerlines, maar gewone powerlines.
Er kan dus geen paswoord of kanaal gekozen worden.
TV-boxen zijn nu op WIFI van de modem aangesloten

0 Likes
Regi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Kortstondig geen signaal via Powerline adapters

Heb ik reeds 2x gedaan, vervolgens gecontroleerd via "MijnTelenet" en ze zijn correct gekoppeld

0 Likes
Regi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Kortstondig geen signaal via Powerline adapters

Het zijn gehuurde Powerlines van Telenet

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kortstondig geen signaal via Powerline adapters

@Regi 

Sorry voor mijn foutief antwoord. Best zou wel zijn dat je de tv-box met de modem verbind via een UTP kabel. Als dat niet kan, kan je best het gratis set van Telenet powerlines bestellen. Wifi kan je best zoveel mogelijk vermijden met de tv-box.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes