Beantwoorden
Stivo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Lage snelheid Playstation 5

Hello,

Ik heb sinds kort een probleem met de internetverbinding op mij PS5. Ik ben rechtsreeks met de modem verbonden via de LAN kabel en heb het Giga Internet pakket. Via andere devices haal ik vlot een downloadsnelheid van 500 Mbps maar (tijdens de piekuren denk ik) haal ik met de playstation slechts 9,5 Mbps en een uploadsnelheid van 1,6 Mbps.
Ik heb reeds geprobeerd om de volgende poorten open te zetten op de router: TCP 80, 443, 3478, 3479, 3480 en UDP 3478, 3479 zoals voorgesteld op de website van Playstation zelf. Dit echter zonder resultaat. 

Wat is hiervan de oorzaak en is hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt.

0 Likes
4 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Lage snelheid Playstation 5

Die poorten staan bij Telenet standaard open, dus dat is zeker het probleem niet. De instelling in Mijn Telenet is trouwens port forwarding, dat is voor inkomende verbindingen; niet voor uitgaande.

Ondervind je dit enkel op je PS of ook op andere toestellen?

Heb je al eens een andere Ethernet kabel geprobeerd en wat is de snelheid als je via Wi-Fi probeert te verbinden?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stivo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Lage snelheid Playstation 5

Het probleem is inderdaad enkel op mijn PS toestel. De downloadsnelheid via Wifi is ook 9,4 Mbps. Ik had inderdaad van kabel gewisseld maar dat maakte geen verschil.

Even ter update: ongeveer een uur na het posten van mijn bericht was de downloadsnelheid opeens 789 Mbps. Dit was nog voor middernacht dus voor het einde van de piekuren. Mijn vermoeden is daarom dat er op bepaalde momenten de snelheid naar mijn PS wordt gelimiteerd om het netwerk niet te veel te belasten (aangezien dat dat het moment is dat waarschijnlijk heel de straat aan het streamen is). Zou dit kunnen? Wel vreemd dat dit enkel voor mijn PS zou zijn.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lage snelheid Playstation 5

@Stivo 

Heel veel hangt er vanaf op welke server je zit van Sony. 

Op mijn PS4 haal ik de ene keer 100 de andere keer 300 Mbps maar ook nooit hoger en dit terwijl ik de OneUp heb en alles bekabeld verbonden is met een CAT6 kabel. 

Hier zijn al andere topics geweest op de Netweters dus je moet anders eens zoeken hier. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5238
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Lage snelheid Playstation 5

Denk niet dat ze de snelheid cappen op PS. Mogelijk was de PS iets aan het downloaden in de achtergrond? Ik weet dat de preload voor CoD Modern Warfare II sinds kort beschikbaar is.

Sta betreft portforwarding: welk vast IP adres heb je ingesteld voor de PS?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes