Beantwoorden
Cyanide1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-)

Lagere snelheid voorbij Netgear-switch

Beste allen, 

 

In bijlage kunnen jullie een overzicht zien van mijn netwerk layout thuis. Ik heb een one UP abonnement en kan inderdaad bijna gigabit snelheden bereiken wanneer ik de toestellen rechtstreeks op een LAN poort van de modem aansluit (CV8560E). Een typische snelheid over een lan kabel is dan 950mbit/s. Wanneer ik een toestel aansluit achter de netgear switch, krijg ik lagere snelheden: 750 - 800 mbit/s. Niet slecht natuurlijk, maar een duidelijk verlies. Iemand een idee hoe dit komt. Alle bekabeling en aansluitingen zijn minstens CAT6A.

Hier een link naar de topologie: https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/923/nZgqbo.jpg

Mvg

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: internet snelheden na switch dalen

0 Likes
7 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Lagere snelheid voorbij Netgear-switch

Hier CV8560E met 12 meter coax CAT5A verbonden naar Linksys SE2500 en daarachter de volle snelheid +960Mbps

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Lagere snelheid voorbij Netgear-switch

Misschien een bekabelingsfout in je netwerk?

Je kan de switch best eens testen met slechts één testlaptop aangesloten.

0 Likes
Cyanide1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-)

Lagere snelheid voorbij Netgear-switch

Ok, dank voor de reacties.  Zal alles eens afkoppelen en met 1 test laptop testen.

 

Voor de volledigheid: op de switch zijn er clients met 10/100 mbit connecties en 1 Gbit connecties door elkaar aangesloten. Lijkt me geen probleem?

 

Moet die telenet modem met de switch verbonden zijn dmv een gewone of cross over kabel? Ik heb tot nog toe enkel normale bekabeling gebruikt en geen enkel cross over. Alles werkt, dus denk niet dat het dat is; maar ik ben maar een hobbyist die af en toe graag wat bijleert, dus ik kan fout zijn 🙂

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Lagere snelheid voorbij Netgear-switch

@Cyanide1 heb je een managed swtich , dan kan je meestal een speedtest doen op de switch zelf. Zo kan je uitsluiten dat het tussen de router van Telenet is en je switch. 

Als je daar je volledige snelheid hebt ligt het dus niet aan de connectie. indien het geen managed swtich is, kan je dit natuurlijk niet. Maar kijk zeker dat je kabel goed is tussen de switch en uw toestel dat je op de switch hangt. Als dit een managed swtich is zou ik eens een volledig reset uitvoeren, want soms kunnen bepaalde instellingen de snelheid beïnvloeden.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Lagere snelheid voorbij Netgear-switch


@Cyanide1  schreef:

 

Voor de volledigheid: op de switch zijn er clients met 10/100 mbit connecties en 1 Gbit connecties door elkaar aangesloten. Lijkt me geen probleem?🙂


Absoluut geen probleem, elke netwerkpoort op de switch functioneert afzonderlijk, de linkspeed van de ene verbinding heeft geen invloed op de andere verbinding.


@Cyanide1  schreef:

 

Moet die telenet modem met de switch verbonden zijn dmv een gewone of cross over kabel?


In theorie sluit je een switch op een router aan met een gewone straight kabel, maar dat speelt tegenwoordig geen rol meer, een moderne netwerkpoort past de logische verbinding automatisch aan het type kabel aan vooraleer die "online" gaat.

Met bekabelingsfout bedoel ik eerder dat je misschien ergens een logische fout hebt gemaakt bij het aansluiten van een patchpanel op meerdere switchen of access points waardoor er ergens een dubbele verbinding vanaf de hoofdswitch zou kunnen zijn naar een ander netwerktoestel.

Cyanide1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-)

Lagere snelheid voorbij Netgear-switch

Thanks allen voor de inzichten. Ik heb de kabel die de telenet switch verbindt met de netgear switch vervangen door een simpele cat5e en nu krijg ik wel 1Gbit (ongeveer toch +/-950 mbit/s) op alle poorten waarop een 1 Gbit connectie gemaakt kan worden, ook achter de netgear switch. Even snel als op de telenet modem zelf dus. De oude kabel liep wel langs een aantal stroomdraden en pikte daardoor misschien wat interferentie op ? Is dat mogelijk ? Dacht wel dat die redelijk goed shielded is, maar dat lijkt me nu de meest logische verklaring. Dat of er is wat mis met mijn andere Cat7 (volgens docs) kabel. Heb een nieuwe besteld om een aantal zaken uit te sluiten.

 

Mvg!!

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Lagere snelheid voorbij Netgear-switch

@Cyanide1 het is zeker mogelijk dat er interferentie is op uw kabel maar ook mogelijk is dat uw connector op uw kabel niet juist op de kabel is gemonteerd. Naargelang de kabels die wel doorgegeven in de connector zal je 100mbps hebben ipv 1gig aansluiting en storingen. Een kabel die teveel gebogen is kan zelfs problemen geven. Dus beste een kabel kopen met een extra laagje in😉 en uw kabels niet teveel plooien. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes