Beantwoorden
Swami_B
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Laptop zwart scherm

Hallo, vorige week een nieuwe HP laptop Envy gekocht en vandaag krijg ik bij het opstarten enkele seconden het HP logo te zien en puntjes die ronddraaien en daarna gewoon zwart ... toetsenbord werkt ... gisteren was er wel een windowsupdate toen ik afsloot ... iemand een idee wat er gaande is ? 

Tags (2)
0 Likes
11 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Laptop zwart scherm

Probeer eens op te starten in veilige modus. Vroeger deed je dat door op F8 te duwen tijdens het opstarten, maar met Windows 10 is dat blijkbaar veranderd. Ik stel voor dat je een zoekmachine gebruikt om uit te zoeken hoe.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Laptop zwart scherm

@Swami_B 

 

Heb je genoeg geduld? Na een update is er meestal een restart en na die start gaat de update soms verder. Hier een beetje geduld hebben soms.Op het einde daarvan is er dan opnieuw een restart.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Laptop zwart scherm

Met updates moet je voorzichtig zijn, deze kunnen soms heel lang duren afhankelijk van de snelheid van uw processor,harddisk, enz..

Als ge die updates dan nog eens onderbreekt door geforceerd af te sluiten dan duurt dit nog langer omdat er dan eerst nog een soort rollback gebeurd om daarna de update opnieuw te vervolledigen.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Laptop zwart scherm

Als er een update is, raad ik aan om niet afsluiten te kiezen maar bijwerken en terug opstarten. 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Laptop zwart scherm

Eigenlijk komt dat op hetzelfde.

Als je kiest voor afsluiten zal je toch terug moeten opstarten om de computer te gebruiken.

Dit heeft wel het nadeel dat de computer bij het opstarten nog een tijdje de update verder zal afwerken zodat je niet direct kan beginnen met je werk.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Laptop zwart scherm

Das bij Windows 10 nog altijd een groot nadeel als je een systeemupdate moet doen. Dat kan uren in beslag nemen, zelfs met een ultra snelle laptop zoals mijn dochter heeft. Bij Mac gaat dat toch net iets vlugger.

Never trust in Dust
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Laptop zwart scherm


@Janneke_Dust  schreef:

Eigenlijk komt dat op hetzelfde.

...


Technisch klopt dat. 

Praktisch maakt dat een hemelsbreed verschil. Laat de computer werken als je hem niet direct nodig hebt.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Laptop zwart scherm


@Domi1963  schreef:

Das bij Windows 10 nog altijd een groot nadeel als je een systeemupdate moet doen. Dat kan uren in beslag nemen, zelfs met een ultra snelle laptop zoals mijn dochter heeft.



Dat is dan jouw persoonlijke ervaring. Ik "onderhoud" enkele Windows 10 toestellen bij familie en dat gaat altijd vlot. Ook in een W10 nieuwsgroep die ik op Usenet volg zie ik geen klachten over trage veiligheidsupdates. Nu en dan wél problemen na een update.

 

Zelf maak ik altijd een image met (Free) Macrium Reflect van mijn Windows (7) partitie vooraleer ik updates installeer. Bij problemen zet ik die in 10 minuten terug en alles is zoals voorheen. Misschien iets voor de OP als hij zijn W10 terug aan het werk heeft?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Laptop zwart scherm


@sb  schreef:

@Domi1963  schreef:

Das bij Windows 10 nog altijd een groot nadeel als je een systeemupdate moet doen. Dat kan uren in beslag nemen, zelfs met een ultra snelle laptop zoals mijn dochter heeft.



Dat is dan jouw persoonlijke ervaring. Ik "onderhoud" enkele Windows 10 toestellen bij familie en dat gaat altijd vlot. Ook in een W10 nieuwsgroep die ik op Usenet volg zie ik geen klachten over trage veiligheidsupdates. Nu en dan wél problemen na een update.

 

Zelf maak ik altijd een image met (Free) Macrium Reflect van mijn Windows (7) partitie vooraleer ik updates installeer. Bij problemen zet ik die in 10 minuten terug en alles is zoals voorheen. Misschien iets voor de OP als hij zijn W10 terug aan het werk heeft?


Het blijft een feit dat Windows na al die jaren er nog steeds niet in slaagt een deftig update systeem te ontwikkelen. Het is voor de gebruiker altijd onduidelijk of er nu wel of niet een update aan het lopen is en hoe lang die nog gaat duren omdat dit altijd op de achtergrond gebeurt.

 

Zoals @Domi1963 aanhaalt is dit bij Apple veel simpeler. Je bepaald zelf wanneer de update start en je krijgt altijd een tijdsinschatting te zien van hoe lang het gaat duren. Dat kan wel eens een paar minuten langer of minder lang zijn afhankelijk van de configuratie (processor, geheugen, enz,...) van je mac, maar die tijd word netjes aangepast naarmate de update loopt.

Trouwens zolang de update loopt kan je niets anders doen met je mac en kan er dus weinig mis lopen waardoor de update onderbroken word door bijvoorbeeld af te sluiten.

Met de ingebouwde Time Machine van Mac hoef je je geen zorgen te maken over back-ups. Je kan altijd de laatste back-up terug zetten en die is van maximaal 1 uur voor de update. 

 

Maar de discussie zal altijd wel blijven tussen Windows en Mac gebruikers 😁

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Laptop zwart scherm

Haal indien mogelijk de batterij uit het toestel, start deze daarna op ENKEL met de stroomkabel. Als je de windows ziet laden trek je de stekker eruit dat deze "uitvalt" doe dit enkele malen tot er onder het laad cirkeltje opstart herstel starten opkomt. als je hier bent ga je naar probleem oplossen, geavanceerde instellingen, opstartinstelling. hierna kom je op een keuze menu, kies hier voor veilige modus met opdrachtprompt ( door op de F toets met het juiste nummer bovenaan je toetsenbord in te drukken ) eens dit geladen is krijg je een zwart scherm waar je kan typen hier typ je in explorer.exe en druk op enter, als je dan je icoontjes te zien krijgt herstart je pc normaal en deze werkt meestal dan terug ( kan een vastgelopen update zijn dan wordt deze geannuleerd ) lukt dit niet best naar een computerwinkel gaan ( bv. bij mij *********************** ) dan kunnen we dit dieper bekijken.

 

Mvg.

Frans Mathias

 

@sb heeft de inhoud van deze post bewerkt.

Reden: Reclame is niet toegelaten.

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Laptop zwart scherm

Windows 10 opstarten in veilige modes:

Voordat u overschakelt naar de veilige modus, moet u inloggen in de Windows Herstelomgeving (winRE). Hiervoor moet u uw apparaat herhaaldelijk uitschakelen en vervolgens inschakelen:

  1. Houd de aan/uit-knop gedurende 10 seconden ingedrukt om uw apparaat uit te schakelen.
  2. Druk nogmaals op de aan/uit-knop om uw apparaat weer in te schakelen.
  3. Bij het eerste teken dat Windows is gestart ( sommige apparaten geven bijvoorbeeld het logo van de fabrikant weer bij het opnieuw opstarten) houdt u de aan/uit-knop gedurende 10 seconden ingedrukt om uw apparaat uit te schakelen.
  4. Druk nogmaals op de aan/uit-knop om uw apparaat weer in te schakelen.
  5. Houd de aan/uit-knop gedurende 10 seconden ingedrukt als Windows opnieuw start om uw apparaat uit te schakelen.
  6. Druk nogmaals op de aan/uit-knop om uw apparaat weer in te schakelen.
  7. Laat uw apparaat volledig opnieuw opstarten. U schakelt over naar winRE.

Vanuit de winRE volgt u de volgende stappen om door te gaan naar de veilige modus:

  1. Selecteer in het scherm Kies een optie achtereenvolgens Probleemoplossing > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen > Opnieuw opstarten.

    Voordat u overschakelt naar de veilige modus, moet u inloggen in de Windows Herstelomgeving (winRE). Hiervoor moet u uw apparaat herhaaldelijk uitschakelen en vervolgens inschakelen:

    1. Houd de aan/uit-knop gedurende 10 seconden ingedrukt om uw apparaat uit te schakelen.
    2. Druk nogmaals op de aan/uit-knop om uw apparaat weer in te schakelen.
    3. Bij het eerste teken dat Windows is gestart ( sommige apparaten geven bijvoorbeeld het logo van de fabrikant weer bij het opnieuw opstarten) houdt u de aan/uit-knop gedurende 10 seconden ingedrukt om uw apparaat uit te schakelen.
    4. Druk nogmaals op de aan/uit-knop om uw apparaat weer in te schakelen.
    5. Houd de aan/uit-knop gedurende 10 seconden ingedrukt als Windows opnieuw start om uw apparaat uit te schakelen.
    6. Druk nogmaals op de aan/uit-knop om uw apparaat weer in te schakelen.
    7. Laat uw apparaat volledig opnieuw opstarten. U schakelt over naar winRE.

    Vanuit de winRE volgt u de volgende stappen om door te gaan naar de veilige modus:

    1. Selecteer in het scherm Kies een optie achtereenvolgens Probleemoplossing > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen > Opnieuw opstarten.
    2. Nadat uw apparaat opnieuw is opgestart, ziet u een lijst met opties. Selecteer optie 5 in de lijst of druk op F5 voor de veilige modus met netwerkmogelijkheden.

en kijk ook eens hier. Dit heb ik gevonden op de site van microsoft. Dit doorlopen om je probleem op te lossen als je alleen een zwart scherm ziet: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/14106

Stefan Groenen