Beantwoorden
Smekke
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Login veranderen

Kan ik mijn login veranderen in mijn hoofdmailbox, dat is het login dat je automatisch krijgt wanneer je een abonnement neemt bij telenet. Het mail adres mag blijven.

De reden hiervoor is dat iemand mijn login kent en als die op mijn netwerk komt ,kan hij altijd mijn wachtwoord veranderen!

0 Likes
27 reacties
Smekke
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Login veranderen

Wat is er destijds gebeurt kleinkinderen komen op bezoek met hun tablet.

willen op internet homespot werkt te traag, je geeft toegang op je netwerk dus kennen wachtwoord van uw WiFi. Maar de fout dat ik gedaan heb is het gele kaartje laten zien van telenet.

Wat staat daar op WiFi wachtwoord, login met bijhorend wachtwoord.

hebben een foto genomen van kaartje.

met het gevolg foto komt terecht in verschillende clouds en iedereen kan eraan.

wachtwoord WiFi veranderen kan maar dan kunnen ze niet meer op internet.

ik ga nu is proberen van een extra WiFi router te zetten met een eigen paswoord hopelijk kan je dan niet meer op mijn telenet als ik eerst het wachtwoord heb verandert, als ze dan met het login zeggen paswoord vergeten dan hoop ik dat telenet zegt dat je niet op hun router zit. Ga.router nemen met gastnetwerk voor de zekerheid

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Login veranderen

@Smekke 

Volgens mij komt de paswoord wijziging ook als mail bij je aan. Eventueel nog eens veranderen en goed uitkijken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Smekke
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Login veranderen

er komt een mail binnen dat het wachtwoord werd vervangen met datum en uur maar zie geen wachtwoord staan.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Login veranderen

@Smekke 

Best zo. Er is nog wel een kleinigheidje. Laat niemand toe op uw toestellen want uw inloggegevens die je bewaart zijn uit te lezen. Dus ook je paswoorden. Ook gesynchroniseerde toestellen geven toegang tot deze info. Firefox is heel gul met het delen van uw paswoorden na synchronisatie.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Login veranderen


@Smekke  schreef:

er komt een mail binnen dat het wachtwoord werd vervangen met datum en uur maar zie geen wachtwoord staan.


Inderdaad het paswoord staat er niet bij. Dat, door Telenet gegenereerde paswoord, ontvang je direct op je scherm en dan wordt je normaal gezien doorverwezen naar het scherm om je paswoord aan te passen naar iets dat je zelf maakt.

Procedure is als volgt

- login ingeven

- op paswoord vergeten klikken

- procedure volgen

- nieuw paswoord verschijnt op het scherm

- nu opnieuw login

- en het nieuwe paswoord

- en je kan op een pagina komen om je paswoord opnieuw aan te passen naar je eigen zin.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Smekke
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Login veranderen

Inderdaad laat niemand toe op mijn toestellen, maar heb eens toegang gegeven aan mijn gele kaartje van Telenet en miserie is begonnen dat kaartje moet je bewaren in een kluis bij manier van spreken

Als ik dat login is kon veranderen kan ik van nul beginnen. Dit blijkt ni simpel te zijn.

zelfs een mobiel tweedehands koop of verkoop ik niet, idem pc . WiFi toestellen in huis (tv, camera..) staan op een netwerk van mijn time capsule van appel. Als beveiliging gebruik ik nu trend micro 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Login veranderen

@Smekke 

Iedereen die de procedure volgt zoals @igvfer ze beschreven heeft, en je login kent en toegang heeft tot je netwerk kan net als jij eveneens het wachtwoord veranderen. (vergeet niet dat uw beveiliging beperkt is tot de wifi toegang).

Mogelijke oplossingen zijn.

  1. uw kleinkinderen en consoorten leren dat ze bepaalde zaken mogen doen, maar anderen niet (dat is hacken)
  2. Vragen aan Telenet voor een ander login (wat vrees ik niet al lukken)
  3. Een procedure waarbij je al uw Telenet opzegt en onmiddellijk daarna terug hetzelde neemt, maar met een nieuwe login. Let wel op voor je e-mail die je allicht bewaart op de Telenet server (webmail). Er zijn miscchien nog andere zaken waar moet aan gedacht worden. Als je onvoldoende zeker bent, doe dan beroep op iemand die je vertrouwd of ga met je probleem naar een Telenet center (niet de één of andere winkel die ook verdeler is van Telenet). Leg daar je probleem uit en vraag hun assistentie. Als je nog het één of ander thuis moet doen, noteer het op papier, want je kan mogelijk effe een mail hebben. 

 

 

redzebra
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Login veranderen

Is wel grappig, ik ben er ook aan het denken om te veranderen. Ben pas sinds vrijdag telenetter en ze hebben op mijn main account mijn proximus mailadres gezet. lol. Nu zie ik, je kan dat account verwijderen heb al andere beheerders aangemaakt. Heeft er iemand ervaring mee of dit werkt? of moet je speciefiek hun contacteren. en janne_man jouw oplossingen zijn geen oplossingen dat kan iedereen schrijven.

0 Likes
redzebra
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Login veranderen

ok dan maar zelf even geprobeerd. Dus je kan je main account verwijderen maak gewoon nieuwe mailbox aan zet die als beheerder en verwijder main. Als je je alias van mail wil behouden moet je hem DIRECT verwijderen en toevoegen aan je nieuwe mailbox.

0 Likes
Smekke
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Login veranderen

Als je contract bij Proximus opzegt dan ben je email adressen kwijt.

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Login veranderen

@Smekke 

Je bent je e-mail adressen bij proximus niet onmiddellijk kwijt. Pas 1 of 1,5 jaar later. Ze zijn wel enkel bereikbaar via proximus mail. Niet via een andere mailcliënt. 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Smekke
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Login veranderen

dan is dit verandert bij mij was dit na een aantal maanden skynet.be denk ik

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Login veranderen

18 maanden normaal gezien.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes