24751
netweters
|
152349
antwoorden
|
20691
vragen
|
Kan ik mijn login veranderen in mijn hoofdmailbox, dat is het login dat je automatisch krijgt wanneer je een abonnement neemt bij telenet. Het mail adres mag blijven.
De reden hiervoor is dat iemand mijn login kent en als die op mijn netwerk komt ,kan hij altijd mijn wachtwoord veranderen!
Wat is er destijds gebeurt kleinkinderen komen op bezoek met hun tablet.
willen op internet homespot werkt te traag, je geeft toegang op je netwerk dus kennen wachtwoord van uw WiFi. Maar de fout dat ik gedaan heb is het gele kaartje laten zien van telenet.
Wat staat daar op WiFi wachtwoord, login met bijhorend wachtwoord.
hebben een foto genomen van kaartje.
met het gevolg foto komt terecht in verschillende clouds en iedereen kan eraan.
wachtwoord WiFi veranderen kan maar dan kunnen ze niet meer op internet.
ik ga nu is proberen van een extra WiFi router te zetten met een eigen paswoord hopelijk kan je dan niet meer op mijn telenet als ik eerst het wachtwoord heb verandert, als ze dan met het login zeggen paswoord vergeten dan hoop ik dat telenet zegt dat je niet op hun router zit. Ga.router nemen met gastnetwerk voor de zekerheid
er komt een mail binnen dat het wachtwoord werd vervangen met datum en uur maar zie geen wachtwoord staan.
Best zo. Er is nog wel een kleinigheidje. Laat niemand toe op uw toestellen want uw inloggegevens die je bewaart zijn uit te lezen. Dus ook je paswoorden. Ook gesynchroniseerde toestellen geven toegang tot deze info. Firefox is heel gul met het delen van uw paswoorden na synchronisatie.
@Smekke schreef:er komt een mail binnen dat het wachtwoord werd vervangen met datum en uur maar zie geen wachtwoord staan.
Inderdaad het paswoord staat er niet bij. Dat, door Telenet gegenereerde paswoord, ontvang je direct op je scherm en dan wordt je normaal gezien doorverwezen naar het scherm om je paswoord aan te passen naar iets dat je zelf maakt.
Procedure is als volgt
- login ingeven
- op paswoord vergeten klikken
- procedure volgen
- nieuw paswoord verschijnt op het scherm
- nu opnieuw login
- en het nieuwe paswoord
- en je kan op een pagina komen om je paswoord opnieuw aan te passen naar je eigen zin.
Inderdaad laat niemand toe op mijn toestellen, maar heb eens toegang gegeven aan mijn gele kaartje van Telenet en miserie is begonnen dat kaartje moet je bewaren in een kluis bij manier van spreken
Als ik dat login is kon veranderen kan ik van nul beginnen. Dit blijkt ni simpel te zijn.
zelfs een mobiel tweedehands koop of verkoop ik niet, idem pc . WiFi toestellen in huis (tv, camera..) staan op een netwerk van mijn time capsule van appel. Als beveiliging gebruik ik nu trend micro
Iedereen die de procedure volgt zoals @igvfer ze beschreven heeft, en je login kent en toegang heeft tot je netwerk kan net als jij eveneens het wachtwoord veranderen. (vergeet niet dat uw beveiliging beperkt is tot de wifi toegang).
Mogelijke oplossingen zijn.
Is wel grappig, ik ben er ook aan het denken om te veranderen. Ben pas sinds vrijdag telenetter en ze hebben op mijn main account mijn proximus mailadres gezet. lol. Nu zie ik, je kan dat account verwijderen heb al andere beheerders aangemaakt. Heeft er iemand ervaring mee of dit werkt? of moet je speciefiek hun contacteren. en janne_man jouw oplossingen zijn geen oplossingen dat kan iedereen schrijven.
ok dan maar zelf even geprobeerd. Dus je kan je main account verwijderen maak gewoon nieuwe mailbox aan zet die als beheerder en verwijder main. Als je je alias van mail wil behouden moet je hem DIRECT verwijderen en toevoegen aan je nieuwe mailbox.
Als je contract bij Proximus opzegt dan ben je email adressen kwijt.
Je bent je e-mail adressen bij proximus niet onmiddellijk kwijt. Pas 1 of 1,5 jaar later. Ze zijn wel enkel bereikbaar via proximus mail. Niet via een andere mailcliënt.
dan is dit verandert bij mij was dit na een aantal maanden skynet.be denk ik