24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Dag iedereen,
Sinds enkele maanden heb ik een tp-link deco x60 mesh-wifi in combinatie met de e-router. Ik krijg perfect een publiek ipv4, maar ipv6 lukt mij niet om aan de praat te krijgen.
Ik heb ipv6 op dynamisch, dhcpv6 en perfix delegation, en toch krijg ik niets door. Zie ik iets over het hoofd? De klantendienst van Telenet kon mij vandaag niet helpen, de mevrouw aan de andere kant van de lijn kende geen ipv4 of ipv6
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: TP-Link Deco X60 en IPv6
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Tp-link deco x60 en ipv6
Opgelost! Ga naar oplossing.
Net met een tweede laptop getest en krijg enkel een lokaal ipv6 van de modem (fe80.......)
Instellingen van de netwerkadapter ook nagekeken en ipv6 staat actief. Een probleempje met de modem?
Dan lijkt er mischien inderdaad iets met het modem of de instellingen mis te zijn. Wat tonen de geavanceerde instellingen bij MyTelenet - Je thuisnetwerk?
Je zou zoiets als onderstaande moeten zien.
Daar staat het correct volgens mij:
Ja, dat lijkt goed te zijn. Vreemd dat je dan op de LAN aansluitingen geen IPv6 adres ontvangt. Misschien in dat geval toch maar best even weer contact opnemen met de helpdesk. Dit keer niet melden dat het gaat om een eigen router achter de modem, maar gewoon; laptops direkt aangesloten op de modem ontvangen geen IPv6 adres.
Zolang dat niet in orde is zal er sowieso geen prefix delegatie mogelijk zijn. Je eigen router vraagt normaal ook eerst voor zichzelf een adres aan, net als elke laptop dat zou doen. Pas de volgende stap in het proces is het aanvragen van de prefix.
Net de technische dienst van Telenet aan de lijn gehad. Ipv6 stond uitgeschakeld op mijn modem. Blijkbaar gebruikt Telenet dit voornamelijk voor Televisie. En dit heb ik niet meer.
Binnen een goed uurtje zou ipv6 actief moeten zijn. Ik hou jullie verder op de hoogte.
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik vind het toch maar iets vreemd dat Telenet ipv6 niet actief zou zetten op een modem.
Na het herstellen van de standaardinstellingen via Mijn Telenet, heb ik nu een ipv6-adres werkende. Aan iedereen die heeft geantwoord: bedankt om mee te denken en te zoeken.