Beantwoorden
Danny161
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Managed Switch

Beste,

 

Ik heb dit onderwerp al meermaals zien voorbij komen maar zou toch wat hulp kunnen gebruiken. Ik heb een HGW en daarachter een Insight Managed cloud switch van Netgear GC510P geplaatst met AP WAX610 voor de bovenverdieping. Alles werkt, AP wordt herkend in mijn App van Netgear en ik kan er op inloggen voor wifi. Ook op mijn Switch heb ik internet op de poorten. Maar in mijn APPbeheer zie ik dat mijn switch wacht op eerste verbinding met de HGW en dit niet lukt. Eigenlijk heb ik nu een gewone switch er tussen staan zonder dat ik hem kan beheren. Ik heb contact opgenomen met Netgear en die hebben mijn computer overgenomen en 3u bezig geweest om het op te lossen, in het Engels natuurlijk. Firewall geupdate en gekeken of de IP adressen niet hetzelfde waren, oplossingen die ik hier ook al zien passeren heb. Ook in de HGW instellingen gekeken. Ze erkennen het probleem en ik was niet de enige zeiden ze. Hij heeft het niet opgelost gekregen en gaat me terug contacteren later. Nu denk ik zelf ook wel dat het met de HGW te maken heeft, iets van instellingen naar de Switch toe maar mijn kennis daarover is daar te beperkt voor. Nu heb ik maanden geleden een TP-Link Range Extender gekregen voor in het stopcontact en deze kreeg ik ook niet werkend achter de HGW. Niet via de WPS knop, blijft gewoon zoeken en ook niet toen ik hem manueel probeerde te koppelen. Dit lukte wel, programma afgewerkt maar toch werd hij niet verbonden. Dus hier is ook een conflict tussen de 2. Dus deze ligt ook in de kast. Mijn Netgear Switch zou ik toch graag verbonden krijgen. Als iemand in 'mensentaal' een oplossing weet of mij kan zeggen waar het probleem zit. Als die IT'r van Netgear het niet opgelost krijgt dan vrees ik dat ik het wel klaar krijg... 😉

0 Likes
3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Managed Switch

@Danny161 Waar ik het eerste aan denk is het volgende : 

1. Bij Mac adres vergrendeling op je switch kan je instellen of je device wel of niet op het netwerk mag. Misschien staat je toestel bij de "blocked devices"?

2. Staat je port mirroring op? Het kan zijn dat je 2 poorten in gebruik hebt (van 1 tot 😎 maar dat je één van de 2 poorten op mirroring gezet hebt en dus een soort looping maakt.

3. De Vlan staat misschien verkeerd, zodat de toestellen geen internet toegang hebben. Best even 1 vlan gebruiken zodat er geen onderverdeling is. 

 

4. een volledige reset uitvoeren van je switch kan soms ook helpen.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Danny161
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Managed Switch

Na 1-2 dagen is hij toch verbonden. Verschillende keren opgestart na aanpassingen maar heeft toch nog een dag geduurd voor alles werkte. Nu alles in orde. Dit komt nog voor had ik hier al gelezen maar vond het toch lang.

wiebo67
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Managed Switch

Hallo 'Danny161'
Ik heb net hetzelfde probleem. Ik heb een Netgear Managed Switch GC110P (8 poort met POE).

De switch op zich werkt wel, maar ik krijg langs geen kanten deze switch verbonden met de cloud (via de Netgear Insight app).

Ik dacht dat het probleem aan de switch lag, omdat ik al van alles op mijn Telenet modem geprobeerd had. Ondertussen is onze modem vervangen, omdat er zich andere problemen hadden voorgedaan.

Met de nieuwe Telenet modem (model CH8568LG) is het probleem met deze switch nog steeds dezelfde.

Ik had een ticket aangemaakt bij Netgear en de switch meegenomen naar mijn werk om zo samen met de support-dienst van Netgear naar oplossingen te zoeken.

Merkwaardig genoeg kreeg ik na een klein half uurtje verbinding met de cloud. Zelf hebben we geen enkele wijziging aan de plaatselijke Cisco router moeten doen. De router zelf was verbonden met DMZ (red-zone) van ons bedrijf.

Mijn vraag aan jou 'Danny161' kan je me laten weten welke settings je hebt uitgevoerd op de Telenet modem (want ik denk dat het probleem daar zit) om zo verbinding te maken met cloud via de Netgear Insight app?

Alvast bedankt voor je hulp.

0 Likes