24747
netweters
|
152257
antwoorden
|
20683
vragen
|
Hallo iedereen!
Ik maak al meerdere jaren gebruik van Kotnet, zonder enige problemen. Toen ik echter terugkeerde uit de paasvakantie, bleek mijn laptop echter de ethernetkabel niet meer te herkennen. Ik heb meerdere keren gecontroleerd of de kabel goed was aangesloten langs beide kanten, maar hier ligt de oorzaak niet. Als ik ga kijken bij Netwerkverbindingen, staat er 'Netwerkkabel niet aangesloten'. De probleemoplossing zegt: 'een ethernetkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd'. Voor de rest is mijn ethernet wel ingeschakeld.
Ik werk op een Lenovo Ideapad 520, met Windows 10 erop. De netwerkverbinding is Realtek PCIe GBE Family Controller.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb ja al eens aan een collega/medebewoner gevraagd om zijn laptop aan te sluiten met jou kabel op jouw plaats? Wifi uitzetten uiteraard. En dan eens kijken of die collega hetzelfde probleem heeft? Zo ja dan toch eens een andere utp kabel gebruiken.
@Ex-Netweter Het lijkt misschien wel alsof de Ethernetkabel aan de andere kant niet meer ingeplugd is? Ik kwam destijds ook bij iemand, na de paasvakantie, en de kotbaas had met een switch liggen rommelen en had de Ethernetkabels niet meer teruggestoken.
Zeker eens polsen bij de beheerder dus!
@Puch Lijkt me wat drastisch, niet? Hele systeem rebooten bij één mogelijks probleem?
Hallo iedereen! Bedankt voor de tips! Maar ik denk dat ik het probleem per toeval heb opgelost. Ik had namelijk uit pure wanhoop geprobeerd mijn de aansluitingen van mijn ethernetkabel van kant te wisselen, en plots was mijn laptop wel verbonden met het netwerk. Ik heb nu al een paar uur een stabiele verbinding. Dus ik weet niet waarom het werkt, maar ik ben vooral blij dat het werkt 🙂
Toch bedankt voor de hulp!
Ik blijk toch iets te vroeg gejuicht te hebben, want nadat ik plots een "Blue Screen of Death" kreeg en mijn laptop opnieuw was opgestart, kon mijn laptop weer niet verbinden met het netwerk. Ik probeerde terug de truc van het omwisselen van de kabel, maar nu hielp het spijtig genoeg niet.
Blijkbaar ligt het dus niet aan de kabel of de internetaansluiting. Maar ergens aan een fout gelopen update waarbij uw netwerkkaart niet correct meer werkt. Toch nog eens na-testen met een andere laptop. Als die werkt eens je laptop terugzetten naar een vroeger herstelpunt (als dat er al is).
Probeer toch maar eens met een andere kabel. Die dingen gaan stuk.
Wat je ook kunt doen om te testen is de kabel voorzichtig en langzaam wat te buigen in de buurt van het stekkertje. Waarschijnlijk dat die dan soms wel werkt, soms niet.
De switch/modem/router waar die kabel insteekt (het andere eind) heeft een controlelampje. Dat moet branden zodra er een toestel aanhangt. Als dat niet gebeurt -> kabel.
Hallo mensen!
Ik denk dat ik na talloze pogingen eindelijk de oplossing heb gevonden. Het gaat als volgt:
Ga naar Apparaatbeheer en klik daar op Netwerkadapters. Dubbelklik vervolgens door op het netwerk dat je gebruikt. Ga dan naar het tabblad Energiebeheer. Hier stond bij mij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" aangevinkt. Toen ik deze optie deselecteerde, was ik terug verbonden met mijn netwerk.
Ik heb geen idee hoe het komt dat dat ineens aangevinkt was. Misschien komt het door een recente Windows-update?
Ik zit nu toch al een hele dag op het netwerk, dus ik denk dat dit de definitieve oplossing is voor mij 🙂
Ik wil je niet ontmoedigen, maar volgens mij is dit standaard zo ingesteld. Dit is hoe het bij mij is ingesteld:
Nu, als jouw probleem is opgelost, dan zullen we ons daar maar geen vragen over stellen zeker? 😉
Edit: 'a magic packet', écht? 😮
Zo zie je maar hoe moeilijk het soms is om de oorzaak van slechte of geen Wifi te vinden. Misschien worden er in de toekomst nog mensen mee geholpen.
Dat staat altijd standaard ingesteld. Met wifi-kaartjes heb ik daar al wel wat miserie mee gezien, maar dit is de eerste keer dat ik er een probleem mee zie met een bekabeld netwerk. Fijn dat het opgelost is en bedankt om de oplossing te delen!
Hallo iedereen!
Spijtig genoeg heb ik moeten vaststellen dat het energiebeheer niet het probleem was. Net als het omdraaien van de kabel zorgde dit maar tijdelijk voor verbinding.
Daarna dacht ik dat ik het probleem had opgelost door mijn Avast antivirus te verwijderen. Dit verhielp enkel dat ik bepaalde BSOD niet meer kreeg, maar na een paar dagen was ik dan terug mijn verbinding kwijt. Terwijl ik was verbonden, zag ik bij de probleemoplossing wel steeds deze boodschap: "uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn, maar apparaat of bron (DNS-server) reageert niet". Ik heb dit onder andere proberen oplossen door over te schakelen naar de Google DNS of OpenDNS, maar dit hielp niet. Mijn computer staat ook ingesteld om dit automatisch op te halen.
Daarnaast krijg ik nog een andere soort BSOD, namelijk "DRIVER_IRQL_NOT_EQUAL" (nwifi.sys). Ik krijg dit soms als ik verbinding probeer te maken met een wifi-netwerk.
Het wordt steeds ingewikkelder en ingewikkelder...
Als je vaak die BSOD krijgt heb je volgens mij een serieuse pc problemen. Back up alles dat je nodig hebt en herinstallatie van windows. Dat zou ik doen. Meestal hebben laptops een patitie of software waarmee je een restore kunt doen.
Avast zou ik vermijden btw. Geeft meer problemen dan het oplost.