Beantwoorden
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

Op de website Security.nl verscheen volgend artikel:

Microsoft gaat het updatemodel van Windows 7 en Windows 8.1 drastisch veranderen, zo heeft de softwaregigant bekendgemaakt.

Er zullen verschillende grote aanpassingen worden doorgevoerd die het volgens Microsoft voor gebruikers makkelijker moeten maken om up-to-date te zijn.

Een grote ergernis van Windows 7-gebruikers is dat bij een schone installatie van het besturingssysteem vele honderden beveiligingsupdates en andere niet-security gerelateerde patches moeten worden geïnstalleerd voordat het systeem up-to-date is.

Om deze gebruikers tegemoet te komen kondigde Microsoft in mei een grote verzamel-update aan. Deze "convenience rollup" bevat alle updates voor Windows 7 sinds Service Pack 1 tot en met april 2016.

Nu gaat Microsoft dit model verder uitbreiden.

Zo wordt er vanaf oktober 2016 met een maandelijkse rollup begonnen die zowel beveiligings- als betrouwbaarheidsupdates bevat.

Elke rollup bevat weer de updates van de vorige rollup.

Zo zal de rollup van november alle updates van oktober en november bevatten.

Later is Microsoft van plan om proactief patches die in het verleden zijn uitgebracht aan deze maandelijkse rollup toe te voegen.

"Ons doel is om uiteindelijk alle patches die sinds de laatste baseline zijn uitgekomen toe te voegen, zodat de maandelijkse rollup een volledige verzameling wordt en je alleen de laatste versie van de rollup moet installeren om up-to-date zijn", zegt Microsofts Nathan Mercer.

Hij adviseert gebruikers en organisaties dan ook om van het maandelijkse rollup-model gebruik te gaan maken.

Security-only updates

Verder zal Microsoft vanaf oktober maandelijks één enkele beveiligingsupdate voor Windows uitbrengen die alle beveiligingspatches van die maand bevat.

Individuele patches zullen niet langer meer beschikbaar zijn.

Windows Update zal daarnaast alleen de maandelijkse rollup gaan aanbieden.

De update die alleen de beveiligingsupdates van die maand bevat zal via WSUS, SCCM en de Microsoft Update Catalogus beschikbaar zijn.

Volgens Mercer helpt deze "security-only" update bedrijven om zo klein mogelijke updates te downloaden en toch beschermd te zijn.

Ook zal Microsoft de documentatie van de updates gaan aanpassen, net zoals nu al met Windows 10 wordt gedaan.

Een andere belangrijke aanpassing is dat de Microsoft Update Catalogus-website straks geen ActiveX meer vereist en daardoor met elke browser werkt.

 

IS HET MOGELIJK DAT IEMAND MIJ HET BOVENSTAANDE OP EEN EENVOUDIGE MANIER UITLEGT?

IK BEN EEN LEEK EN BEGRIJP DE BOVENSTAANDE MEDEDELING NIET GOED!!!

MET DANK

0 Likes
28 reacties
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

Ste me toe uit deze community te stappen met volgend verhaal:

 

“Maar wat ís zen?” vroeg de Amerikaanse filosofieprofessor, op studiebezoek bij een hedendaags Japans zenmeester. “Eerst even thee drinken,” zei die tot zijn ongeduldige bezoeker en begon alvast diens kopje in te schenken. Hij bleef maar schenken, ook toen het kapje al overstroomde. De bezoeker keek onthutst toe want uit verhalen was hem bekend dat die zen-mensen erg gedisciplineerde, nette lui waren die nog geen druppel water lichtvaardig zouden verspillen: “Ziet u,” zei de meester met allicht een fijn monkellachje, “met uw hoofd is het als met dit kopje. Het zit al helemaal vol. Met woorden, definities; met weten hoe de dingen horen en hoe ze zeker niet horen, met wat je wil en beslist niet wil. Met voorkeuren en afkeren, herinneringen, gestolde ervaringen. Als je wil weten wat zen is, moet je eerst je hoofd leegmaken. Pas dan zul je voor de eerste keer zien en weten.”


Zo is het een beetje met ons allemaal. We weten zoveel en dat is zo handig. Maar ook niet meer dan dat. Want ons vele weten, de immer voortmalende beeldenstorm in onze geest verhindert dat we zien, direct, zonder die constante, opdringerige ezelsbruggetjes van gedachten en gevoelens. De zen-weg is een weg van bevrijding. Bevrijding uit de kleine geest, bevrijding tot onze oorspronkelijke geest; tot het “gezicht dat het onze was nog vóór onze ouders geboren waren”

 

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

@Ab33506 heb je gelijk in, mijn excuses. Ik vond het gewoon nogal zeer onduidelijk en ook niet volledig correct.

Ik had het ook totaal niet over privacy ik vond dat jouw en padalby's posts onduidelijk waren en geen goed antwoord waren op de vraag. (Ik had ook wat te impulsief gereageerd, ik was nogal moe.)

Als je het over privacy wilt hebben, dit is mijn mening er over:
Er wordt door de media veel te fel overdreven. (Ik heb het dan over Windows 10). Windows Ap is echt niet zo erg.
Ze moeten wel toestemming vragen voor vanalles en nog wat maar Facebook en Google bijvoorbeeld zijn veel erger.
Het is niet zo dat die bedrijven je gegevens gewoon op het internet gaan gooien ofzo.

Google weet exact op elke moment waar ik ben en dat weet die van iedereen die een smartphone heeft. Ik heb geaccepteerd door Google foto's te gebruiken dat ze die mogen gebruiken in reclames en mogen verkopen enzoverder. Dat zijn dingen die ze niet gaan doen want anders zou niemand nog van hun services gebruik maken, ik ook niet.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

@Ab33506 Ik hoop dat je je bedenkt. Iemand met een grijze baard zou toch oud en wijs genoeg moeten zijn om zich  niet zomaar uit z'n lood te laten slaan. Ik mag dat zeggen, want mijn baard is ook grijs, zij het dan wel gedeeltelijk. 😉

 

Ergens halverweg jaren '90 maakte ik kennis met Usenet. Niet de boel der verderf die het nu is en ook geen binaries, maar echte discussiegroepen, nieuwsgroepen over allerlei onderwerpen. Zonder HTML en een boel mensen met kennis van zaken. Ik heb daar enorm veel bijgeleerd. Zelfs nu nog, ondanks het feit dat er nog maar een handjevol mensen actief is. Veel verschillende meningen en dus ook veel ambras. Ik heb trollen echt nieuwsgroepen zien kapotmaken. Maar vergeleken met sommige groepen op Usenet is dit webforum hemels. De moderatie is iets minder; ik kies mijn kill filters liever zelf, maar ik hoop hier anderen te helpen én iets bij te leren. En volgens mij kunnen ze jou hier wel gebruiken, dus misschien toch nog eens een nachtje over slapen? 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

@Ab33506 mijn opmerking was niet bedoeld om je te ontmoedigen en ik hoop ook dat je niet weggaat. Nogmaals sorry voor mijn reactie.
Ik heb dan ook geen baard 😛
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

At the end, where all dust in the wind

"het regent binnen" gilde de verontruste adept.

"eet je rijst" sprak de monnik.

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

@Arthur2: https://tweakers.net/downloads/38357/o-en-o-shutup10-141383.html

eens bekijken over het doorsturen van info naar M$, en hopelijk merken dat dit echt er dik over is, aan te passen : DOEN zou ik zeggen

 

Of dat mijn eerste post niet duidelijk (genoeg) was, is misschien vatbaar voor rede, maar een goed verstaander ....

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

@Padalby dat weet ik, wifi Sense heb ik ook uit staan maar al de rest niet. Microsoft heeft die informatie nodig om Windows 10 beter te maken (ik ben dan ook een Windows Insider).

Het hangt er vooral vanaf hoe je het bekijkt geen idee hoe jij dat doet maar ik zie het als dat Microsoft data verzamelt over programma's en windows dingen die niet goed werken en crashen. Ook dingen waar je vaak op klikt of vaak gebruikt. Maar geen persoonlijke gegevens.

Als ik hoor dat iedereen er zorgen over maakt dan denk ik dat jullie denken dat Microsoft alles verzamelt wat je typt en wat je doet en wie je bent, waar je woont wat je zoekt,... Maar zo zie ik het niet. Maar dat is iedereen zijn eigen keuze. (Dit is geen verwijt!)

@Ab33506 ik kan je afbeelding niet zien, heb je hem op openbaar gezet?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

@Arthur2 :

ik wil hier geen polemiek starten, maar heb inderdaad andere mening aangaande data verkeer.

Ik ben ook pc gebruiken vanaf de start, jaren 80 en voor mij persoonlijk is privacy zeer belangrijk.

 

Ik kan heel moeilijk begrijpen dan M$ die weg opgaat , win3, win95, win2000, XP, Vista, win7

mogen dan niet perfect geweest zijn, hiermee werd tenminste de privacy wetgeving niet getart.

 

het lijkt me heel bedenkelijk dat blijkbaar meer mensen geen graten zien in zulke praktijken.

(ook geen verwijt, wel een vaststelling)

Dit geldt trouwens ook voor facebook en andere gedrochten ......

0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

God-mode springlevend in Windows 10

 

Maar NIET doen, indien je er niets van kent

Maar NIET doen, indien je er niets van kent

Maar NIET doen, indien je er niets van kent

Maar NIET doen, indien je er niets van kent

Maar NIET doen, indien je er niets van kent

Maar NIET doen, indien je er niets van kent

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

Ik wou mijn vraag herhalen

Ik heb sinds aankoop van mijn desktop in maart 2015  alle belangrijke updates gedaan voor Windows 7 en voor Office 2010.

Sommige optionele updates voor Windows 7 heb ik bij de verborgen updates gezet omdat ze voor mij niet van belang waren.

In september komen daar op Patch Tuesday een laatste keer updates voor Windows 7 en Office 2010 bij en dan gaat Microsoft vanaf OCTOBER 2016 één cumulatieve update per maand geven.

Hoe weet Microsoft welke optionele updates ik verborgen heb gezet?

Is het mogelijk om  een antwoord op deze vraag te geven ipv te bakkelijen over welke browser de beste is!!!

Met dank

0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

Optionele updates worden niet geïnstalleerd, indien  je dit niet wilt.

 

Ik geef een voorbeeld. Je hebt een stukje software dat perfect daarit onde de voorwaarden van je huidige vediokaart.
Microsoft vindt dat je een betere software verdient, en laad deze als optionele driver aan jou om te installeren.

Dan heb je de kues, ja, en de boel draait in het 100. En die 'patch' kan je verwijderen.

Of je laat de boel de boel. en speelt op veilig.

 

Op een laptop M$10 vraagr widow10 om mijn Nvidia upto daten. Het ding draait perfect, en ik laat het daarbij.

 

Het is een peroonlijke keus, die je achteraf steeds kan wijzigen

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

@khaemwaset dat weten ze niet. Ik weet niet precies hoe het gaat verlopen maar mogelijk steken ze alleen belangrijke updates samen en optionele nog steeds apart oftewel steken ze alles samen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

Principis,

We hebben eerst nog de 'updates van de oude stempel' op Patch Tuesday van september 2016.

Voor october 2016 zullen we wel zien wat Microsoft voor Windows 7 en 8 en voor Office 2010 uit zijn hoed tovert.

Bedankt voor je antwoordSmiley Knipoog

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Microsoft wijzigt updatemodel voor Windows 7 en 8

@khaemwaset
Jep 🙂
Het komt wel goed 😄
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes