Beantwoorden
rudi1962
Professional Weetjesweter
It's your ninth party! De vlam zit erin. Complimentendag On a roll...

Mijn CH8568LG-modem wordt warm, is dat normaal?

Is het logisch dat de modem vrij warm wordt?

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Witte hoge modem

5 reacties
LordCoeCoe
Experienced Meerweter
Full speed writing! Topicwurm! De vlam zit erin. Goed bezig!

Ja, alles wordt vrij warm: modems, wifi pods, opladers,... Zolang het perfect werkt moet je geen zorgen maken.

luc55
Professional Allesweter
Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij.

Anders trek de stroomstekker uit en na 5 min steek dan terug

Als je het niet vertrouwd gaan hem omwisselen of laat hem testen in een winkel van telenet

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Warm worden ja, heet worden neen.

Als het zo warm wordt dat je er uw hand niet meer kan ophouden, dan is het heet en dus niet meer normaal.

BandR
Experienced Veelweter
WOW! Even demarreren... Een bus vol! BINGO!

staat die in een erg stoffige omgeving ?

kan soms voldoende zijn om eens de roostertjes onderaan uit te blazen, met bvb haardroger of iets, om het pad vrij te maken voor de koeling/airflow, kan in principe dicht slippen denk ik, en dan gaat die moeilijker gekoeld worden.  Alles hangt af van wat "warm" in deze wil zeggen, zou je idd zoals iemand aangeeft, je hand nog wel moeten kunnen opleggen.

flip1953
Professional Allesweter
GP, kort voor Giga Poster! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

De CH8568LG is toch het fameuze "torentje" met een ingebouwde ventilator? Draait de ventilator als je modem zo warm aanvoelt?

Indien NIET, dan is:

1. ofwel de ventilator defect.
  2. ofwel nog niet warm genoeg om de ventilator te laten draaien >> in dat geval moet je je geen zorgen maken

Indien de ventilator WEL draait dan moet je je ook geen zorgen maken, want dan voel je gewoon de warme lucht die afgevoerd wordt?

En zoals @BandR al aangaf: zorg voor voldoende ventilatie (roostertjes vrijmaken, zorgen voor voldoende plaats voor de luchtcirculatie, etc ...)