24802
netweters
|
152795
antwoorden
|
20740
vragen
|
Telenet heeft onlangs mijn modem gewijzigd naar een nieuw model (360° wifi).
De IP adressen voor mijn toestellen krijgen een IP adres in de range van 192.168.0.xxx
Als ik mijn DMZ of portforwarding wil instellen via mijntelenet kan ik dit enkel doen in de range 192.168.1.xxx
Ik moet dus ofwel mijn DMZ/portforwarding range gelijk zitten aan de netwerkrange van mijn toestellen of omgekeerd. Ik kan nergens vinden om één van beide parameters aan te passen. Kan iemand mij hierbij helpen aub?
Hallo, hartelijk dank voor je antwoord...
Ik ben inderdaad naar volgend menu geweest en heb de expertinstellingen ontgrendeld...
Mijn Telenet > Beheer je thuisnetwerk > Modem > Geavanceerde instellingen > Expertinstellingen ontgrendelen >
De optie LAN sub-net is echter nergens te bespeuren...
Je hebt geklikt op Experinstellingen ontgrendelen? Pad daarna is de optie zichtbaar. Als dat niet het geval is, kan je dan een screenshot posten?
Hierbij kan je een screenshot vinden na het ontgrendelen van de expert instellingen:
Ik kan je screenshots nog niet zien, die moeten goedgekeurd worden. Maar ik geloof je wel. Normaal gezien worden die instellingen automatisch gelijk gezet en blijkbaar is dat bij jou niet gebeurd.
Als je het ziet zitten: kan je de portforwarding regels allemaal verwijderen en dan nog eens het subnet proberen te veranderen?
Ik zie het zeker zitten 🙂 bedankt voor je advies en hulp.
Ik heb de port forwarding regels allemaal verwijderd, de modem herstart, maar het probleem blijft helaas.
Ter info: Ik heb ook naar de helpdesk gebeld, maar die horen het donderen in Keulen (de drie personen die ik sprak hadden totaal geen technische achtergrond, ze wisten met moeite was een IP adres was). Best wel lastig...
Je screenshots zijn erg klein, maar ik zie inderdaad dat de optie ontbreekt en dat terwijl je toch de expertinstellingen ontgrendeld hebt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat de helpdesk het in Keulen hoort donderen, maar ik vrees dat je het toch langs die weg zal moeten oplossen. Probeer eens via WhatsApp (of het contactformulier). Vermeld dat je een dossier wil openen en/of dat je probleem wordt doorgegeven aan de technische dienst.
OK, zal ik doen !
Je kunt ook eens een facory reset van je modem proberen. Neen de stroom eraf, druk de kleine reset toets in (bijvoorbeeld met een balpen), blijf deze vasthouden, schakel stroon terug in. Laat reset los na 10-15 seconden.
@jj2 schreef:Als ik mijn DMZ of portforwarding wil instellen via mijntelenet kan ik dit enkel doen in de range 192.168.1.xxx
Dat is toch niet wat de screenshot toont, in ieder geval niet voor DMZ:
Inderdaad, excuses... ik heb de ranges in mijn eerste post omgedraaid, de realiteit is volgende:
De IP adressen voor mijn toestellen krijgen een IP adres in de range van 192.168.1.xxx
Als ik mijn DMZ of portforwarding wil instellen via mijntelenet kan ik dit enkel doen in de range 192.168.0.xxx
Klopt inderdaad... zie screen shot. Er zit maar één toestel achter, en dat is mijn eigen router... Alle andere toestellen zitten achter mijn eigen router waar ik al mijn services will configureren (VNP, NAS, ...)
Ik heb de modem herstart ... probleem blijft ... ik kan mijn subnet op "mijntelenet" niet aanpassen
In dat geval is het bijna logisch dat je met 2 verschillende IPs zit. Je werkt met een dubbele NAT. Dit is op te lossen door portforwarding in te stellen in de modem en je eigen router. Of je kan Telenet vragen om de zgn. e-router waar je dan met bridging kan werken.
Over beide onderwerpen: dubbele NAT en e-router bridging is heel wat terug te vinden als je even zoekt op het forum.