Beantwoorden
Rintintin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mijn telenet > je thuisnetwerk (nieuwe layout)

Hallo,


Sinds de nieuwe layout van de webpagina's van "Mijn telenet" (bij mij nu ongeveer een maand geactiveerd) heb ik volgende twee problemen met instellingen van mijn thuisnetwerk.

Ik heb hiervoor al tweemaal de Telenet klantendienst opgebeld, maar de mensen in de eerstelijnshulp kunnen dit niet oplossen.

Ze weten van het bestaan van dergelijke problemen, maar niet wanneer hieraan kan verholpen worden.

Mogelijk bereik ik langs deze weg iemand van de Telenet technische dienst die meekijkt en dit als foutrapport kan doorgeven aan wie dit kan oplossen...


De problemen:


1. Aanpassing Wifi-frequentie lukt niet:

Ga naar:

Modem > Netwerkveiligheid en ontgrendel expertinstellingen (indien nog niet eerder gedaan).

Ga naar:

Modem > Netwerkveiligheid > Signaal > Wifi-frequentie (Staat op "2.4GHZ & 5GHZ", pas aan naar "2.4GHZ").

Probleem: er is geen WIJZIGEN of BEWAAR knop.

Is dat bewaard zonder zo'n knop bewaard? Nee! Bewijs:

Ga naar:

Modem > Algemeen

Keer terug naar:

Modem > Netwerkveiligheid > Signaal > Wifi-frequentie.

>>> De instelling staat opnieuw op "2.4GHZ & 5GHZ"!

2. Aanpassing (in mijn geval: verwijdering) port forwarding regels lukt niet:

Ga naar:

Modem > Geavanceerde instellingen en ontgrendel expertinstellingen (indien nog niet eerder gedaan).

Ga naar:

Modem > Geavanceerde instellingen > Port forwarding.

Klik op het vuilbakje rechts van een port forwarding regel.

Scroll naar beneden en klik op de knop "Wijzigen".

De pagina scrollt naar boven en er komt een melding "Je aanpassingen zijn correct opgeslagen".

Is dat bewaard? Nee! Bewijs:

Ga naar:

Modem > Algemeen

Keer terug naar:

Modem > Geavanceerde instellingen > Port forwarding.

>>> De gewiste port forwarding regel verschijnt opnieuw!


(En ja, ik heb cookies gewist, met verschillende browsers geprobeerd, op verschillend computers geprobeerd...)


Graag een reactie van iemand met gelijkaardige ervaringen, een oplossing of een indicatie wanneer dit zou opgelost geraken, of... een manier om hiervoor een ticket bij Telenet aan te maken.


Met vriendelijke groet.

 

 

 

 

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn telenet > je thuisnetwerk (nieuwe layout)

@Rintintin 

Het is blijkbaar een gekend probleem want ik heb zelf nog al een topic voor dit probleem voorbij zien komen. Het jammere is dat hier geen klantendienst is en ook geen technische dienst die dit even kan oplossen of iets in die aard. 

Het is een gekend probleem dus de achterliggende dienst gaat er van op de hoogte zijn en ze werken aan een oplossing. ( dat denk ik toch ). 

Voor nu ga je niet meer kunnen doen dan afwachten tot dit probleem opgelost is. 

In onderstaande link kun je het allemaal eens nalezen en dat ze dus op de hoogte zijn en dat je niet de enige bent met dit probleem. 

https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps-platformen/Mijn-thuisnetwerk-op-Mijn-Telenet-werkt-niet/td-...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Mijn telenet > je thuisnetwerk (nieuwe layout)

FYI

Ik krijg zelfs het scherm van thuisnetwerk niet te zien.

Op 5/1/2023 heb ik Telenet gecontateerd ivm met dit probleem.
Heb dezelfde dag nog een mail ontvangen van Telenet met dossiernummer en dat ik ten laatste op 10/1/2023 een antwoord zou ontvangen.
Op 11/1/2023 nog geen antwoord.
Na veel geduld en in wacht terug Telenet kunnen bereiken.
Een vriendelijke man , begreep mijn frustratie, maar kon niets beloven wanneer het zou opgelost zijn.

En nu nog straffer , hij zei dat het zo druk was op de technische dienst , dat hij zelf de technische dienst niet kon kontakteren.

Niet te doen.... 

 

0 Likes
Rintintin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mijn telenet > je thuisnetwerk (nieuwe layout)

Hmm... Ik had die gerelateerde posts bekeken en wat mij opviel was dat het om go / no go meldingen gaat, terwijl bij mij alles werkt, behalve deze specifieke dingen. Toch bedankt voor je reactie. Hopelijk doet de technische dienst iets met mijn input voor mijn geduld op is...

0 Likes
sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Mijn telenet > je thuisnetwerk (nieuwe layout)

Met de vorige "nieuwe" layout (blauwe vakjes in Mijn Telenet) was het net van hetzelfde. Beetje jammer dat ze zo'n grote aanpassingen doorvoeren zonder deftig te testen. Meerdere weken wachten tot je terug poorten kan aanpassen binnen Mijn Telenet is toch een beetje schandalig vind ik. Voor mij destijds de druppel geweest om te werken met modem-only en later met MAC-bridging. Als de webinterface van m'n eigen router zou vreemd doen, kan k het tenminste zelf oplossen en dan is het mijn probleem...

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Mijn telenet > je thuisnetwerk (nieuwe layout)

Ja daar heb je wel een punt. Dan is alles te regelen via eigen router, en heb je zulke toestanden niet voor.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Mijn telenet > je thuisnetwerk (nieuwe layout)

Nog steeds niet in orde. Redelijk schandalig...

0 Likes