Beantwoorden
davyst
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

MoCa plaatsen na Coax splitter mogelijk?

Hallo,

 

In ons huis zou ik graag gebruik willen maken van de bestaande coax kabels om hier internet op te voorzien voor op de eerste bovenverdieping. Ik heb hier op het forum al verscheidene threads gelezen over de Hirschmann Inca adapters.1 Ding dat ik nog niet direct kon terug vinden is of het ook mogelijk is de adapters te plaatsen na een Coax splitter. Op de zolder is er een splitter die het inkomend signaal vanuit de garage splits naar 3 aansluitingen op de kamers een verdiep lager. Het doel is om 1 adapter te plaatsen na de Telenet NIU (richting de splitter) en eentje op een slaapkamer. Aangezien het geen goedkope aanschaf is zou ik dus eerst willen weten of deze setup effectief mogelijk is 🙂

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

MoCa plaatsen na Coax splitter mogelijk?

@davyst  Momenteel zullen die splitters vermoedelijk wel volstaan om het analoog signaal (tegelijk naar de 3 plaatsen) redelijk deftig door te geven. Om dan op die 3 plaatsen deftig digitaal signaal te krijgen (tegelijk) zal het vermoedelijk een ander paar mouwen worden.

Ik zou dus MoCa1 (de set bestaat uit 2 stuks) dus beneden plaatsen na de versterker, MoCa 2 dus boven dan heb je al internet op die kamer en het TV signaal, dus de coax uitgang doorsturen naar een versterker en vanaf die versterker dan het digitaal TV signaal naar de 3 kamers sturen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
davyst
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

MoCa plaatsen na Coax splitter mogelijk?

@igvfer 

 

Bedankt voor feedback! De coax aansluitingen op de 3 slaapkamers worden niet gebruikt voor TV momenteel (en dit zal vermoedelijk ook zo blijven). Daarom wou ik nu eentje hergebruiken voor internet omdat mijn huidige mesh netwerk toch iets minder goed presteert dan verwacht. Doel is om minstens 1 kamer te kunnen voorzien met bekabeld internet zodat ik altijd een deftige verbinding heb tijdens het thuiswerken. Na jouw uitleg te lezen lijkt dit dus geen probleem te mogen zijn 😉

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

MoCa plaatsen na Coax splitter mogelijk?

@davyst 

 

Ik ga hier @igvfer bijtreden. Volgens mij gaat uw plan wel lukken.

 

Eens je boven op die manier een deftige bekabelde aansluiting hebt kan je daar dan een WiFi AP aan koppelen voor de bovenverdieping. Of één van de mesh sattelieten, dan gaat uw mesh ook boven beter werken. De mesh satellieten moeten immers elkaar kunnen "zien" maar dat werkt uiteraard ook bekabeld, dat moet niet noodzakelijk WiFi zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

MoCa plaatsen na Coax splitter mogelijk?

Zou je anders niet liever de splitter verwijderen, en gewoon de coax die van de garage tot aan de zolder komt direkt doorkoppelen aan de coax die naar de bewuste kamer gaat?

Twee f-connectors en een female-female koppelstukje en je bent klaar.

Als er geen kabels naar de andere kamers nodig zijn, zou ik die ook niet aktiveren.

Dat geeft minder kans op storing.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes