De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MoCa signaal van Hirschmannadapter valt constant weg

Beantwoorden
Highlighted
Professional Superweter
Jij bent af! Opgeruimd staat netjes! Champagne, lezer van het jaar! De gouden postveer is voor jou

@Daan19  Het ziet er naar uit dat je een probleem hebt op die kabel. Ik kan me voorstellen dat die kabel ergens een beetje beschadigd is geraakt. Hoe, wie weet dat?

@StefaanH  MoCa werkt alleen op een andere frequentie voor het "internet" signaal. De TV signalen worden op de gewone frequenties doorgestuurd. MoCa maakt een extra frequentieband aan boven de 1100 Mhz en steekt daar het data (internet) signaal op.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Veelweter
Waar zijn die handjes? WOW! Klasse! Lezersgoud. Respect!

@Daan19 

Is jouw MoCa probleem al opgelost intussen?

@Daan19  schreef:

Ik heb weliswaar geen vonkjes, maar ik voel stroom tintelen op de connectors van de coaxkabels aan mijn NIU. Pikt inderdaad wel ja 😅

Heb je soms een multimeter?

Zet die eens op 200 Volt wisselspanning, en meet eens tussen de connectors en de aarde (waterleiding, aardingspin stopcontact) ...

Het is absoluut niet normaal dat er spanning zit op de massa van de NIU.

•  Stopcontact waarop de NIU is aangesloten heeft geen aardepin, of de aardepin is niet verbonden met de aarde?
  •  Fout in de NIU zelf (door Telenet te vervangen) ?
  •  Tracht eens te vinden waar die stroom vandaan komt (één voor één de coaxen meten)?
  •  De NIU zelf eens aarden (via één van de muurschroeven onder de zwarte kap)?

Tracht eerst en vooral dat probleem op te lossen, want dat kan echt niet!

Beantwoorden
Highlighted
Professional Beetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) Primeur! A born reader! Twee handen vol!

@philippe_d  schreef:

@Daan19 

Is jouw MoCa probleem al opgelost intussen?

@Daan19  schreef:

Ik heb weliswaar geen vonkjes, maar ik voel stroom tintelen op de connectors van de coaxkabels aan mijn NIU. Pikt inderdaad wel ja 😅

Heb je soms een multimeter?

Zet die eens op 200 Volt wisselspanning, en meet eens tussen de connectors en de aarde (waterleiding, aardingspin stopcontact) ...

Het is absoluut niet normaal dat er spanning zit op de massa van de NIU.

•  Stopcontact waarop de NIU is aangesloten heeft geen aardepin, of de aardepin is niet verbonden met de aarde?
  •  Fout in de NIU zelf (door Telenet te vervangen) ?
  •  Tracht eens te vinden waar die stroom vandaan komt (één voor één de coaxen meten)?
  •  De NIU zelf eens aarden (via één van de muurschroeven onder de zwarte kap)?

Tracht eerst en vooral dat probleem op te lossen, want dat kan echt niet!

Dit is interessant! Ik kan misschien eerst Telenet zelf eens bellen en vragen of dit normaal is... Misschien komen ze dan gratis een nieuwe NIU plaatsen en is mijn probleem zo opgelost. Mijn ouders hebben dit huis 22 jaar geleden gebouwd, ik veronderstel dat het toestel dus ook net even oud is...

Voor de actuele status: Het werkt voorlopig. Ik kan niet verklaren waarom, en waarom niet. Als ik het aansluit kan het zijn dat het uitvalt, dan moet ik de twee Coax uittrekken en in juiste volgorde terug insteken (eerst coax, dan ethernet en dan stroomkabel). Als ik dan voorzichtig ben werkt het (voorlopig) en is het nu niet meer uitgevallen. Ik heb wel alle overige coaxkabels aan mijn NIU uitgetrokken, vermits er elders in het huis toch geen tv meer wordt gekeken. 

0 Likes
Beantwoorden