24779
netweters
|
152636
antwoorden
|
20726
vragen
|
Hallo,
De meest eenvoudige oplossing lijkt me om een modem te hebben die ik in bridge mode kan zetten, maar ik heb ondertussen gelezen dat onze huidige modem (CH8568LG) helaas die functie niet heeft.
Hoe pak ik dit in tussentijd het eenvoudigste aan qua port forwarding?
Stappen die ik momenteel geprobeerd heb en waar ik feedback op zoek:
Waar ben ik ergens in de fout gegaan en hoe ga ik hier best verder mee?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@yannickbon schreef:
- Port forward rule opgezet naar 192.168.0.223 - Externe poort: 8122 - 8123 - Interne poort: 8123 - Protocol: TCP (waarom dient dit een range te zijn voor de externe poort?)
- In Ubiquiti heb ik dezelfde port forward rule opgezet, maar dan naar de fixed IP waar mijn home assistant server aan gekoppeld zit.
- Als ik via canyouseeme.org check op poort 8123 krijg ik nog steeds geen connectie.
Logisch.
Met de forward rule externe poort: 8122 - 8123 - Interne poort: 8123 naar 192.168.0.233 heb je nu het volgende gedaan:
Hierop is er geen connectie (omdat poort 8124 op UDM niet openstaat).
Als je net hetzelfde gedaan heb op de UDM krijg je volgende situatie:
Het resultaat van deze 2 port forwards is dus:
Je moet dus het volgende doen:
Op de Telenet router:
Op de UDM:
(*) reden dat je 2 poorten moet openen, is wegens een (tijdelijke 🤔) bug in Mijn Telenet, waardoor beginpoort en eindpoort niet hetzelfde mag zijn.
Let wel op 192.168.0.223 is een IP-adres in de DHCP-range.
@yannickbon schreef:De meest eenvoudige oplossing lijkt me om een modem te hebben die ik in bridge mode kan zetten, maar ik heb ondertussen gelezen dat onze huidige modem (CH8568LG) helaas die functie niet heeft.
Dan moet je eens overwegen om over te schakelen naar CV8560E, die is beter geschikt voor het gebruik van een eigen modem daar deze de bridge functionaliteit heeft.
Hartelijk bedankt! Dit werkt inderdaad vlot!
Bedankt! Ik check om inderdaad een ander IP adres te nemen dan best want is automatisch toegekend geweest.
En ik hoor eens bij telenet om de modem te switchen naar een CV8560E model 🙂