Beantwoorden
Mackie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Modem battery pack icm alarm

Hoi,

 

Telenet heeft hier een tijd geleden een battery pack (MUPS-12T) geïnstalleerd op de witte HGW om bij stroomuitval toch een doormelding te hebben van het alarmsysteem. 

Echter, onlangs waren er werken in huis en was er geen melding toen de stroom werd afgeschakeld. Het viel me toen op dat de witte HGW onder stroom bleef (door het battery pack), maar dat de NIU (type is NIU-2420BTF) zonder stroom valt (aangezien deze rechtstreeks in het stopcontact steekt en niet is doorgelust naar de backup batterij).

 

Dient er ook iets te gebeuren met de NIU? Of wat is de gangbare installatie/configuratie die men toepast?

 

Bedankt!

 

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem battery pack icm alarm

@Mackie  naar mijn weten zal er geen verbinding plaats vinden naar je NIU maar enkel de modem. Het is dus de bedoeling dat de toestellen die rechtstreeks verbonden zijn met je modem om juist die toestellen nog te voorzien van stroom. Wel belangrijk dat ook die toestellen een batterij hebben en niet op stroom anders heeft de werking ervan geen nut. 

 

Het is ook zo dat via de witte modem nog een uur stroom wordt voorzien en via de zwarte modem nog twee uur. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/alles-over-modem-battery-pack


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Modem battery pack icm alarm

dat is het probleem ook (goed opgemerkt)

 

NIU moet type LS zijn (life line)

> heeft 2 data uitgangen

 

vroeger zat de life switch in een splitter op drop

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem battery pack icm alarm

@Mackie   Normaal gezien zal dit bij u wel werken voor telefonie. Ik meen dat de NIU zelfs zonder stroom zijn signaal doorgeeft. De stroom die hij nodig heeft is om het inkomend signaal te versterken naar zijn uitgangen.

Los daarvan heb ik het bij mij zo opgelost: Zenergybox 

Ik sluit daarop aan: mijn modem/router, de NIU, mijn NAS en de POE switch met mijn camera's.

Eigenlijk meer gedaan voor de veiligheid. Als inbrekers de stroom uitschakelen, blijven mijn camera's opnemen op mijn NAS. Gedurende beperkte tijd weliswaar maar het kan van belang zijn.

Als ik ook mijn basisstation van mijn dect telefoon op die stroom aansluit dan kan ik ook telefoneren. Want in uw geval hebben dect telefoons geen nut.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mackie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Modem battery pack icm alarm

euhm, dus ze moeten mijn NIU vervangen door een LS type? of begrijp ik het verkeerd? 

 

Ik ben een beetje in de war met het antwoord van patrick37 & igvfer, omdat zij aangeven dat de huidige opstelling wel correct zou moeten werken 🤔

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Modem battery pack icm alarm


@Mackie  schreef:

euhm, dus ze moeten mijn NIU vervangen door een LS type? of begrijp ik het verkeerd? 

 

Ik ben een beetje in de war met het antwoord van patrick37 & igvfer, omdat zij aangeven dat de huidige opstelling wel correct zou moeten werken 🤔


wel ik ben het 100% zeker

werk je met een telenet battery back up dan MOET er een andere NIU staan

 

DINH 2420BTF = standaard NIU

Tyco NIU-65/88-LS-01-BE05 = heb jij nodig

 

ziet er hetzelfde uit, enkel een dubbele data uitgang

 

"life line" zit intern in deze NIU

Life Switch

 

zet je een standaard niu met bub dan zal de modem nog stroom krijgen door bub maar je ontvangt geen signaal meer (want je NIU zit zonder stroom) = modem uit dienst

 

vroeger zetten ze een niu met daarvoor een relais box (ziet er uit als een splitter maar met 5 uitgangen)

 

drop.      --- relais box ----- Rf In NIU

12v.        ---

modem  ---                ----- CM in NIU

 

https://eshop.cebeo.be/html/Products/artdetailnw.htm?taal=1&arid=4338623