24750
netweters
|
152310
antwoorden
|
20690
vragen
|
Gisteren voormiddag nieuwe modem gaan halen in de winkel, eens thuis geraakt de modem niet geactiveerd. Gebeld naar de klantendienst en heel lang moeten wachten om te horen dat zij niets kunnen doen en enkel een case opmaken. Hoe kan het dat men er niet in slaagt om een simpele modem te activeren, ik heb het macadress voor handen. Jaren lang tevreden klant bij telenet maar dit zorgt voor erg veel frustratie. Zit al 2 dagen zonder internet was zeer frustrerend is.
Eind maart heeft Benedikte Paulissen, bazin van de Telenet-klantendienst, in het programma "De Inspecteur" op VRT Radio 2 beloofd dat klanten die zonder internet of tv zitten binnen de 48 uur terug van hun Telenet-diensten zouden kunnen genieten: https://radio2.be/luister/select/de-inspecteur/stijgend-aantal-klachten-over-klantendienst-van-telen...
De IT-problemen bij Telenet blijven al maanden aanslepen en de communicatie naar de klanten is bedrieglijk, Telenet belooft veel, maar oplossingen blijven uit.
Trek zelf je conclusies.
Het is mogelijk dat je oude modem nog werkt. Dit kan je eens proberen.
Hier is de activatie ook mislukt, Oude modem terug geïnstalleerd.
Technische dienst zei tegen mij: als je zonder diensten zit mogen ze contact opnemen met de achterliggende diensten om het in orde te maken.
Dus ik vermoed dezelfde dag.
Indien je oude modem nog werkt, is het afwachten tot je dossier aan de beurt is.
Hier is het al 8 dagen wachten 😞
De Technische dienst zal verlof hebben zal voor dinsdag zijn
Best de oude modem terug zetten tot dinsdag
Dat is net het probleem, heb geen oude modem meer. Om een nieuwe te krijgen moest ik mijn oude inleveren bij de winkel en gaven ze mij de nieuwe mee naar huis.
Bij elke provider kunnen er wel problemen opduiken (storing, activatie, facturatie, ...). Dus iedereen kan beslissen om over te stappen naar een andere provider; maar geen garantie dat je daar nooit iets van problemen zal ondervinden.
Sinds de switch naar hun nieuwe IT systeem heeft Telenet veel problemen heeft met activatie (ik ken iemand die een maand zonder internet gezeten heeft door mislukte activatie). Helaas @MrAnonymous ga je niet veel anders kunnen doen dan afwachten, en regelmatig contact opnemen met de klantendienst voor een status update.
Ik vind het eigenlijk straf dat ze zoveel product veranderingen doen tijdens deze periode (campagne vervangen Digicorder naar TV Box, All Internet + TV naar Giga Internet + TV (nieuwe modems voor deel van de klanten), lancering 360° Pods (ook weer specifieke modem) etc.)
Dat ze maar niet beginnen met een modem switch CV8560E Docsis3.1 met eigen router naar de nieuwe F@ST3896LG-TN met bijhorende Pods.
Afblijven van iets dat perfect werkt met OneUp over 1Gbps.
En is het nu opgelost?
Nog steeds niet helaas.
@MrAnonymous schreef:Nog steeds niet helaas.
Telenet is er met de klak naar aan het gooien. De snelste zijn ze nu niet meer en als ook hun hulpverlening het laat afweten...
Het is gewoon schandalig dat het zo lang duurt.
De snelste met 1Gbps zijn ze nog steeds @sb
Niemand is sneller in Belgie.
22% over fiber kan 1Gbps
98% over coax kan 1Gbps
Je bent pas de snelste als je meer dan 1Gbps aanbied.
Met Ultra Fiber en 100 Gbps is Proximus in principe de snelste, dus die titel is Telenet kwijt, maar ik ga daar verder niet over discussiëren. Daarmee raakt de modem van de OP niet geactiveerd...
Ik heb ook drie dagen moeten wachten voor de activatie van mijn modem. Dus blijven aandringen, door deze heb ik wel een compensatie gekregen.
Blijven aandringen via WhatApp,die kunnen altijd iets meer.
Wat bedoelen ze nu met dossier behandelen,dat wil ik eens weten
moet dat soms via via via enz....overzetten activeren is 'n werkje van hooguit enkele minuten
Dan heb je veel geluk gehad.
Ik wacht al van 30 maart op activatie.
Zowel telefonisch als via WhatsApp zeggen ze: sorry voor de vertraging wegens blablabla, maar je zal moeten wachten tot ze je dossier behandelen.
En de blablabla is het excuus dat ze kunnen blijven gebruiken ivm het nieuw IT-systeem