Modem-only ipv HGW, wat met digibox/digicorder
Ben van plan om mijn TN modem met ingebouwde router (ik denk dat ze dat een HGW noemen) te vervangen door een modem-only exemplaar omdat ik zelf een router gebruik die ik volledig zelf kan configureren. Mijn vragen hierbij zijn:
- zit op een modem-only modem ook een aansluiting voor een vaste lijn (telefoon) ?
- ik zou mijn modem-only connecteren met een switch waarop ik ook mijn 2 digiboxen en mijn digicorder zou aansluiten naast de verbinding naar de wan port van mijn eigen router. Ga ik dan 4 publieke IP adressen krijgen voor mijn 4 devices ? Hoeveel publieke ip's krijg je met een modem-only device ? Als ik er geen 4 kan krijgen is een modem-only uitgesloten voor mij.
- als ik naar een TN center ga voor de modem-only neem ik dan mijn geinstalleerde HGW mee naar daar en neem ik de modem-only (indien voorradig) mee naar huis en gaat dat gewoon werken ? Moet die niet geactiveerd worden zoals alles bij TN ? Brengt dat weer kosten met zich mee ?
Bij de installatie van TN in mijn nieuwbouw had de installateur geen modem-only bij en zei toen ook dat ik die ook niet kon krijgen. Na wat lezen hier begrijp ik dat het wel mogelijk is er 1 te krijgen. Soms denk ik dat de installateurs zelf niet helemaal op de hoogte zijn van wat wel en niet kan.