24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Goeiedag, ik ben in juli 2024 ingetrokken in mijn nieuwe woning, na veel problemen om telenet overgezet te krijgen. Moest er uiteindelijk een technieker komen, die zei dat die niks kon doen omdat mijn onderbuur recht in coax kabel had geboord en alles in de muur niet voor telenet is, zelf nagekeken en een klein knikje aan het begin van de kabel langs binnen leek de oorzaak, rechtgetrokken en plots werkte het. Echter sindsdien valt elke ochtend stipt om 8u33 de modem uit, er knippert een rood lampje, heb de meest recente modem, ondertussen al modem factory reset gedaan, nieuwe modem gaan halen, tweede maal technieker, dezelfde als de eerste keer, die blijft beweren dat coaxkabel gebroken is en niks kan doen. Bij verandering van zomer naar winter is het uitvallen mee opgeschoven, dus blijft 8u33 dat het uitvalt, hopelijk hier iemand die mij wel een correct antwoord kan geven, want bij telenet zelf sturen ze je van kasje naar de muur
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Modem valt elke dag in fout
Het beste is toch eerst eens die coax kabel vervangen ook al is die van je onderbuur. Binnenbekabeling doet Telenet niks aan dat is voor ons zelf als klant zijnde. Zolang je deze kabel niet gaat vervangen kan je meer techniekers laten komen maar waarschijnlijk gaan die hetzelfde zeggen.
Als hun metingen ook correct zijn op de modem is het voor hun gedaan en draaien ze om en de jij de factuur € 85. Misschien u wel gratis maar de eerst volgende zal betalend zijn vrees ik.
Maar als je onderbuur niet wil mee werken ja dan ga je geen oplossing hebben of kan je niet de oorzaak precies achterhalen.
Met een f connector koppelstuk en 2 f connector is dit opgelost waar de knik zit
Anders een nieuwe kabel trekken
Telenet doet dit niet is de buurman zijn fout familiale verzekering dekt dit wel
Zal hem meer kosten aan franchise
Dat uitvallen kan door de knik komen eerst moet dit in orde zijn
De storing kan mogelijk veroorzaakt worden door interferentie op de coaxkabel op dat specifiek tijdstip.
De coaxkabel is beschadigd, waardoor magnetische golven de kabel beïnvloeden en storingen veroorzaken.
Het is ook mogelijk dat er op dat moment een apparaat wordt ingeschakeld dat de storing verergert.
Wanneer de coaxkabel wordt gecontroleerd, zullen de storingen direct zichtbaar zijn.
Het lijkt het beste om de binnenkabel te vervangen om verdere problemen te voorkomen.