Beantwoorden
Rik12
Freshman Veelweter
WOW! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Hallo,

Ik zie in mijn telenet dat ik mijn tariefplan ook langs daar kan veranderen, maar ik kan enkel kiezen voor one of oneup en dat is niet zo interessant omdat je met deze formules altijd betaald voor minstens 1 mobiel nummer.Op de telenet website staat bij "veelgestelde vragen" dat je via de webshop gewoon mag bestellen wat je wilt maar ik stel vast dat mijn huidige modem CH7465LG-TN ongeschikt is voor het abonnement dat ik wil nemen je moet een CH8568LG of CV8560E of die laatste nieuwe f@ast modem hebben.

Dat lelijke hoge ding met zijn hinderlijke licht (CH8568LG) dat komt mijn kot niet binnen 😒 maar de vraag is of de webshop van telenet dat aangeeft dat je een nieuwe modem nodig hebt of dat je zelf nog naar een winkelpunt moet gaan ? ik denk dat het op deze manier werkt maar ben er niet zeker van

1. Je doet je bestelling op de webshop
  2. De webshop geeft netjes aan dat je huidige modem ongeschikt is en je krijgt een link om een geschikte modem te bestellen die ook netjes afgeleverd wordt waar de klant woont.
  3. Vervolgens heeft de klant x aantal tijd om oude toestellen (modem , decoder enz) binnen te brengen in een telenet winkelpunt naar keuze.
  4. Wanneer ontvangen kan je de nieuwe toestellen aansluiten en activeren (zie 5 hieronder)
  5. Is het dat risico waard ? ik heb geen zin om weken zonder internet of tv te zitten door telenet diensten die niet geactiveerd geraken door de gekende problemen .
  6. Tijdens het bestelproces wordt er gevraagd naar je Easy Switch ID  dat kan je terug vinden op je telenet aanrekening of in mijn telenet maar ik snap niet goed waarom dat gevraagd wordt is dit om de oude telenet diensten op te zeggen zodat je niet dubbel betaald of ..... ?.

Denk ik verkeerd ? .Die laaste nieuwe f@ast modem valt al weg sinds ik niet van plan ben om pods te nemen blijft nog over CV8560E maar deze modem is precies verdwenen van de telenet website voor particulieren ? ik weet dat ik in dat geval geen wifi heb maar dat valt op te lossen met een router of een AP.

nogmaals is het dat risico waard of best nog wat wachten ? aan de klantendienst ook al gevraagd maar die zijn precies in een vroege vakantie modus .....

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: overstap naar nieuw abonnement

0 Likes
83 reacties
Rik12
Freshman Veelweter

Ik ben al tevreden dat die digicorder weer interactief is ik ga er niet nog meer aan prullen door dingen te veranderen waar ik geen ervaring mee heb.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

bon ik probeerde dus al dagen telenet tv iconic + giga internet te bestellen het werkte voor geen meter dan heb ik contact opgenomen met de klantendienst op whatsapp die konden dat aanpassen na het doorlopen van de verificatie procedure en ik kreeg bevestiging dat het gebeurd was maar er viel mij meteen iets op het ledje op mijn CV8560E modem dat de status van vaste telefonie aangeeft was plots uit en de kiestoon op mijn toestel was weg

Ja hoor er was iets misgelopen en mijn vaste telefoonlijn is foetsie en de klantendienst krijgt die niet opnieuw geactiveerd den deze mag terug naar de achterliggende dienst 🙄 buiten de afgesloten telefoonlijn ben ik wel tevreden maar ik hou mijn hart vast voor de tvbox die ze mij gaan opsturen ....

Schermafbeelding 2023-07-18 084426.png

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Rik12  schreef:

Ja hoor er was iets misgelopen en mijn vaste telefoonlijn is foetsie en de klantendienst krijgt die niet opnieuw geactiveerd den deze mag terug naar de achterliggende dienst 🙄 buiten de afgesloten telefoonlijn ben ik wel tevreden maar ik hou mijn hart vast voor de tvbox die ze mij gaan opsturen ....

Het product (pack) "telenet tv iconic + giga internet" (74.20€ per maand) bevat toch geen vaste lijn?

Internet abonnement met tv | Telenet

Of wil je die apart toevoegen aan het pack (Vaste telefonie | Telenet), mits extra kost van 26.06€ per maand (eerste 12 maand 13.03 € per maand)?

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

@flip1953 

Bij one en one-up zit vaste lijn standaard in .

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

one(up) is niet zo interessant aangezien je altijd betaald voor minstens 1 mobiel nummer dat ik niet nodig heb.Over de afgesloten telefoonlijn had ik duidelijker moeten zeggen dat ik die wenste te houden zelf ben ik dus ook niet helemaal onschuldig maar in de beschrijving van giga internet daar staat dat er een optie is voor een vaste telefoon lijn ja ik weet dat ik meer ga betalen maar die telefoonlijn is de enige manier dat ik nog met mijn bejaarde moeder kan spreken zolang mijn moeder nog leeft wil ik die houden en nee ze is allergisch aan technologie ze wil dat niet leren .

In mijn telenet is er bij "beheer je opties" echter niks terug te vinden in verband met vaste telefonie maar goed de achterliggende dienst ken ik al komt wel inorde de vraag is alleen wanneer.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@FVDM  schreef:

@flip1953 

Bij one en one-up zit vaste lijn standaard in .

Ja, inderdaad, maar dat heeft er niets mee te maken ...

Bij het product "TV iconic + Giga internet" zit de vaste lijn er niet in!

• OneUp for 1 (giga internet + TV + vaste lijn + één mobiel) = 117.54€ per maand.
  • Pack TV Iconic + giga internet + vaste lijn = 100.23€ per maand (eerste 12 maand  87.20€ per maand).
0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter

@flip1953 

Sorry flip1953 😉

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

Ik heb het dus vlaggen he vandaag is mijn tvbox aangekomen ik sluit dat ding aan en zet de tv aan en ik krijg een scherm te zien in verschillende talen "oeps er ging iets mis het lijkt erop dat je geen abonnement hebt .Contacteer de klantendienst CS1011.

Die tvbox is verbonden met het internet ik zie hem onder "verbonden toestellen" in mijn telenet en dat ik gteen abonnement dat is ook niet waar .....

Dit is niet meer te doen telenet hoogt tijd dat het bipt wakker schiet en dikke ferme boete uitdeelt want telenet luistert alleen als je hen raakt waar het pijn doet ........

Ondertussen al een uur aan het wachten op reactie ook terwijl ze wettelijk verplicht zijn te reageren binnen de 2.5 minuten

Ik word hier poepelore zot van godverdoemme .

Als ze weer afkomen mee hun dossiers gedoe dan ga ik ze een hoop verwijten goed te weten amlateurs godvferdoemme

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

De telenet brol software in actie .....

Schermafbeelding 2023-07-19 182014.png

En toch werkt dat niet 2 uur telenet en de klok tikt rustig verder lekker verwarrend

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

Ja hoor 4 uur and still counting erg leuk als je geen tv kan kijken @DaanJordens waar zijn die "nieuwe medewerkers" nu ? trouwens weten jullie wel dat je verplicht bent te reageren op klanten binnen de 2.5 minuten jeezus christus ik ben weg voor ik dingen zeg waar ik spijt van krijg.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Zoals je zegt het is druk je zal nog moeten wachten het komt wel goed

Via deze weg kan je tv zien via tv toestel  

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/

Rik12
Freshman Veelweter

Dat excuus is nu vervallen ze kunnen het steken waar de zon niet schijnt  pak de problemen aan en los ze op ze hebben nu meer dan voldoende tijd gekregen zou ik zo denken .Ik heb hier gelezen dat die melding CS1011 een algemeen probleem is dat al jaren bestaat een probleem permanent oplossen en voorkomen dat het opnieuw gebeurd dat is blijkbaar teveel gevraagd .

Ik wil geen gezeik over compact signaal ze moeten zien dat hun spullen onmiddellijk werken ofwel stoppen met ze aan te bieden dat is heel simpel.Ik ben deze kuren van telenet spuugzat.

FVDM
Experienced Veelweter

@Rik12 

Hier bestaan er geen woorden voor in de encyclopedie van de nederlandse taal.

Dit grenst aan het onwezenlijke , zulke toestanden houdt ge niet meer voor mogelijk en het blijft maar duren.

Blijkbaar kennen ze bij Telenet het woord "schaamte" niet.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Zoals je zegt tijd  ze dachten dat het rustiger ging worden maar nu dat de mensen hun toestel wisselen

in de vakantie duurt de activatie langer  vrienden hebben dit ook toegepast voor vertrek geruild

na de vakantie op reis alles ok en dat valt op dat nu iedereen dat doet

was te merken aan de rij in de winkel voor een toestel om te ruilen

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

Ik zag in mijn telenet een tegel staan "activeer uw DTV-Decoders" je moet dan dat serienummer invoeren dat je op die witte sticker kan vinden dan krijg je een melding te zien dat het gelukt is (als dat serienummer juist was) en denk je klaar is kees maar niets is minder waar het werkt niet en is nog lekker verwarrend ook.

Meer dan 12 uur ben ik nu aan het wachten en dat dossier voor die vaste telefoonlijn dat was een "dringend dossier" ja ik zie het ....

0 Likes