24589
netweters
|
19045
gesprekken
|
20552
vragen
|
Ik heb sinds een 2-tal weken een nieuwe WIFI 6 modem.
Bij installatie heeft hij de oude configuratie van mijn vorige modem NIET overgenomen. Sinds deze nieuwe modem kan ik die niet meer beheren via mijn thuisnetwerk -> modem niet gevonden, alhoewel hij wel het juiste mac adres toont.
Mijn 2 powerlines hebben nog de oude config (en de oude SSID's), de nieuwe modem heeft een default SSID.
al uren aan de lijn gehangen, maar geen oplossing.
Zijn er nog mensen met dit probleem of ben ik de enige?
Bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Is het op een ander beter rafb waar jij klant bent?
Link herhalen wat jij zo graag doe,kan ik ook zunne.
Voor je elders ga lees deze klachten in overvloed.
Proximus reviews | Bekijk consumentenreviews over proximus.be (trustpilot.com)
Kan je connecteren met het nieuwe SSID en heb je dan effectief internet toegang, of is je thuisnetwerk volledig offline momenteel?
Ik vrees dat je in ieder geval geen extra configuratie zal kunnen doen tot de modem op de juiste manier verschijnt in Mijn Telenet. Zoals al aangehaald, er zijn vandaag veel problemen met het activeren van nieuwe toestellen; dus je zal helaas geduld moeten hebben.
Heb je al een dossier laten openen? Indien niet; neem contact op met de Klantendienst. Vertel hen dat de activatie van de modem niet volledig is afgerond, aangezien je hem niet kan configureren en de Netwerkinstellingen niet overgenomen zijn van je oude modem. Dring er op aan dat ze een persoonlijk dossier openen bij de achterliggende technische dienst, vraag zeker naar het dossiernummer; dan kan je bij een volgende contact verwijzen naar dat dossier.
Wat ik hier al heb gelezen kan de wifi6 modem/router niet samenwerken met andere WiFi opties dan de WiFi pods, vrees dat dit het probleem geeft van de oude instellingen, kan mogelijks niet bruikbaar zijn wat vroeger kon, je kan het WiFi signaal ook niet verdelen op 2,5 en 5.
ik kan nog connecteren op de oude SSID via mijn powerlines
ik kan ook connecteren op de telenetxxxx SSID van de nieuwe modem
maar ik kan niets configureren, ook de firewall niet, dus bepaalde devices in mijn thuisnetwerk kan ik van buitenaf niet meer bereiken.
we kunnen ons voorlopig behelpen, maar is toch vervelend.
er is al een case nr, maar het is al 2 weken stil.....
Hey @robatoras,
Dit draagt niet bij aan het huidige topic.
Gelieve hier rekening mee te houden in de toekomst.
Alvast bedankt!
Groetjes Lieselotte
Zeg je dat tegen rafb ook?
Bewijzen dat het nog veeeeeeel slechter kan bij zijn provider moet kunnen.
@Lieselotte1 schreef:
Hey @robatoras,
Dit draagt niet bij aan het huidige topic.
Gelieve hier rekening mee te houden in de toekomst.
Alvast bedankt!
Groetjes Lieselotte
Deze boodschap is trouwens ook van toepassing op @Ex-Netweter.
Er zijn zeker nog klanten met problemen, maar ze gaan niet allemaal dit specifieke probleem hebben, dus niet echt relevant.
Volgens de officiële mededeling werkt deze modem niet samen met de powerlines. Standaard staat die blijkbaar ingesteld als mesh systeem met gebruik van Wifi 6. Als gevolg hiervan kunnen de 2,4 en 5 Ghz kanalen geen verschillend SSID hebben en is samenserking (mesh) met de powerlines uitgesloten.
Ik raad je aan om contact op te nmen met Telenet via Whatsapp. Dat gaat mogelijk wat traag, maar is zeer efficiënt. Mogelijk kunnen ze niet alles oplossen, maar wel het meest essentiële.
@Master-Magic schreef:Wat ik hier al heb gelezen kan de wifi6 modem/router niet samenwerken met andere WiFi opties dan de WiFi pods, vrees dat dit het probleem geeft van de oude instellingen, kan mogelijks niet bruikbaar zijn wat vroeger kon, je kan het WiFi signaal ook niet verdelen op 2,5 en 5.
Er is geen enkele reden waarom Powerlines, Access Points, etc ... (zowel deze van Telenet als van andere leveranciers) niet meer zouden werken met de nieuwe WiFi6 modem van Telenet.
Er zal natuurlijk geen "mesh" netwerk gevormd worden met andere WiFi opties dan de de 360° pods.
Maar als je een Powerline of gelijk welk AP verbindt met de modem, zullen die gewoon blijven werken als "domme" AP's. Als gebruiker kan je er dan voor kiezen om deze toestellen hetzelfde SSID te geven als de Telenet modem, en jouw toestellen zullen zich verbinden met het sterkste signaal ...
Het probleem van de TS is gewoon het administratief probleem waarmee Telenet kampt, waardoor hij via "Mijn Telenet" geen toegang krijgt tot zijn modem instellingen, en op die manier niet alleen zijn WiFi niet kan instellen, maar ook de andere instellingen die hij nodig heeft (port forwarding etc).
Voor de rest werkt alles, ook zijn WiFi 🤗
En natuurlijk, als Telenet die Powerlines, AP's ... enz uit hun systeem haalt, kan de gebruikers deze dan niet meer instellen via Mijn Telenet.
Nog een update.
Gisteren nogmaals gebeld voor de zoveelste keer.
Eindelijk iemand die zei, ik ken dat probleem, gelieve de modem te resetten (met paperclip op reset knop drukken), heeft de oude config van mijn vorige modem dan wel correct binnen getrokken. Modem is nu ook bereikbaar via mijn telenet en kan dus ook mijn FW terug instellen. De powerlines werken inderdaad, maar is geen mesh zoals met de pods.
Eigenlijk heeft dit 4 weken geduurd om tot de vaststelling te komen dat een simpele reset moest gebeuren (mogelijks heeft hij langs telenet kant ook nog iets gedaan).
kwestie van de juiste persoon aan de lijn te hebben.
Hallo,
Ik heb al meer dan een maand hetzelfde probleem: modem is “niet verbonden” in Mijn Telenet sinds mijn verhuis. Heb Telenet al meermaals gecontacteerd, maar niemand lijkt te kunnen helpen.
Heb net een reset gedaan, maar voor mij lost dit helaas niets op: modem nog steeds niet verbonden in Mijn Telenet…