Beantwoorden
PPS
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi!

Wifi 6 modem - thuisnetwerk - modem niet verbonden

Ik heb sinds een 2-tal weken een nieuwe WIFI 6 modem.
Bij installatie heeft hij de oude configuratie van mijn vorige modem NIET overgenomen. Sinds deze nieuwe modem kan ik die niet meer beheren via mijn thuisnetwerk -> modem niet gevonden, alhoewel hij wel het juiste mac adres toont.

Mijn 2 powerlines hebben nog de oude config (en de oude SSID's), de nieuwe modem heeft een default SSID.

al uren aan de lijn gehangen, maar geen oplossing.
Zijn er nog mensen met dit probleem of ben ik de enige?

 

Bedankt

 

0 Likes
12 reacties
Ex-Netweter
 

Wifi 6 modem - thuisnetwerk - modem niet verbonden

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wifi 6 modem - thuisnetwerk - modem niet verbonden

Is het op een ander beter rafb waar jij klant bent?

Link herhalen wat jij zo graag doe,kan ik ook zunne.

Voor je elders ga lees deze klachten in overvloed.

Proximus reviews | Bekijk consumentenreviews over proximus.be (trustpilot.com)

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1104
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Wifi 6 modem - thuisnetwerk - modem niet verbonden

@PPS 

Kan je connecteren met het nieuwe SSID en heb je dan effectief internet toegang, of is je thuisnetwerk volledig offline momenteel?

Ik vrees dat je in ieder geval geen extra configuratie zal kunnen doen tot de modem op de juiste manier verschijnt in Mijn Telenet. Zoals al aangehaald, er zijn vandaag veel problemen met het activeren van nieuwe toestellen; dus je zal helaas geduld moeten hebben.

 

Heb je al een dossier laten openen? Indien niet; neem contact op met de Klantendienst. Vertel hen dat de activatie van de modem niet volledig is afgerond, aangezien je hem niet kan configureren en de Netwerkinstellingen niet overgenomen zijn van je oude modem. Dring er op aan dat ze een persoonlijk dossier openen bij de achterliggende technische dienst, vraag zeker naar het dossiernummer; dan kan je bij een volgende contact verwijzen naar dat dossier.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi 6 modem - thuisnetwerk - modem niet verbonden

@WG94 

Wat ik hier al heb gelezen kan de wifi6 modem/router niet samenwerken met andere WiFi opties dan de WiFi pods, vrees dat dit het probleem geeft van de oude instellingen, kan mogelijks niet bruikbaar zijn wat vroeger kon, je kan het WiFi signaal ook niet verdelen op 2,5 en 5.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PPS
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi!

Wifi 6 modem - thuisnetwerk - modem niet verbonden

ik kan nog connecteren op de oude SSID via mijn powerlines

ik kan ook connecteren op de telenetxxxx SSID van de nieuwe modem

maar ik kan niets configureren, ook de firewall niet, dus bepaalde devices in mijn thuisnetwerk kan ik van buitenaf niet meer bereiken.

we kunnen ons voorlopig behelpen, maar is toch vervelend.

er is al een case nr, maar het is al 2 weken stil.....

0 Likes
Lieselotte1
Moderator
Berichten: 16
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Wifi 6 modem - thuisnetwerk - modem niet verbonden

Hey @robatoras,

 

Dit draagt niet bij aan het huidige topic.

Gelieve hier rekening mee te houden in de toekomst.

 

Alvast bedankt!

Groetjes Lieselotte


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewLieselotte | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wifi 6 modem - thuisnetwerk - modem niet verbonden

Zeg je dat tegen rafb ook?

Bewijzen dat het nog veeeeeeel slechter kan bij zijn provider moet kunnen.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wifi 6 modem - thuisnetwerk - modem niet verbonden


@Lieselotte1  schreef:

Hey @robatoras,

 

Dit draagt niet bij aan het huidige topic.

Gelieve hier rekening mee te houden in de toekomst.

 

Alvast bedankt!

Groetjes Lieselotte


Deze boodschap is trouwens ook van toepassing op @Ex-Netweter. 
Er zijn zeker nog klanten met problemen, maar ze gaan niet allemaal dit specifieke probleem hebben, dus niet echt relevant.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi 6 modem - thuisnetwerk - modem niet verbonden

Volgens de officiële mededeling werkt deze modem niet samen met de powerlines. Standaard staat die blijkbaar ingesteld als mesh systeem met gebruik van Wifi 6. Als gevolg hiervan kunnen de 2,4 en 5 Ghz kanalen geen verschillend SSID hebben en is samenserking (mesh) met de powerlines uitgesloten.

Ik raad je aan om contact op te nmen met Telenet via Whatsapp. Dat gaat mogelijk wat traag, maar is zeer efficiënt. Mogelijk kunnen ze niet alles oplossen, maar wel het meest essentiële.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wifi 6 modem - thuisnetwerk - modem niet verbonden


@Master-Magic  schreef:

Wat ik hier al heb gelezen kan de wifi6 modem/router niet samenwerken met andere WiFi opties dan de WiFi pods, vrees dat dit het probleem geeft van de oude instellingen, kan mogelijks niet bruikbaar zijn wat vroeger kon, je kan het WiFi signaal ook niet verdelen op 2,5 en 5.


Er is geen enkele reden waarom Powerlines, Access Points, etc ... (zowel deze van Telenet als van andere leveranciers) niet meer zouden werken met de nieuwe WiFi6 modem van Telenet.

Er zal natuurlijk geen "mesh" netwerk gevormd worden met andere WiFi opties dan de de 360° pods.

Maar als je een Powerline of gelijk welk AP verbindt met de modem, zullen die gewoon blijven werken als "domme" AP's. Als gebruiker kan je er dan voor kiezen om deze toestellen hetzelfde SSID te geven als de Telenet modem, en jouw toestellen zullen zich verbinden met het sterkste signaal ...

Het probleem van de TS is gewoon het administratief probleem waarmee Telenet kampt, waardoor hij via "Mijn Telenet" geen toegang krijgt tot zijn modem instellingen, en op die manier niet alleen zijn WiFi niet kan instellen, maar ook de andere instellingen die hij nodig heeft (port forwarding etc).

Voor de rest werkt alles, ook zijn WiFi 🤗

En natuurlijk, als Telenet die Powerlines, AP's ... enz uit hun systeem haalt, kan de gebruikers deze dan niet meer instellen via Mijn Telenet.

PPS
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi!

Wifi 6 modem - thuisnetwerk - modem niet verbonden

Nog een update.

Gisteren nogmaals gebeld voor de zoveelste keer.

Eindelijk iemand die zei, ik ken dat probleem, gelieve de modem te resetten (met paperclip op reset knop drukken), heeft de oude config van mijn vorige modem dan wel correct binnen getrokken. Modem is nu ook bereikbaar via mijn telenet en kan dus ook mijn FW terug instellen. De powerlines werken inderdaad, maar is geen mesh zoals met de pods.

Eigenlijk heeft dit 4 weken geduurd om tot de vaststelling te komen dat een simpele reset moest gebeuren (mogelijks heeft hij langs telenet kant ook nog iets gedaan).

kwestie van de juiste persoon aan de lijn te hebben.

 

JanH91
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wifi 6 modem - thuisnetwerk - modem niet verbonden

Hallo,

Ik heb al meer dan een maand hetzelfde probleem: modem is “niet verbonden” in Mijn Telenet sinds mijn verhuis. Heb Telenet al meermaals gecontacteerd, maar niemand lijkt te kunnen helpen.

Heb net een reset gedaan, maar voor mij lost dit helaas niets op: modem nog steeds niet verbonden in Mijn Telenet…

0 Likes