Beantwoorden
erwinds
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mogelijk om NAS te bereiken bij geen internet?

Beste,

 

Kan ik mijn NAS benaderen ook al heb ik geen internet bv: storing bij telenet of andere problemen

heb ik dan nog mijn intern netwerk? Heb vaste IP adressen aan pc en NAS gegeven.

Wanneer ik nu geen verbinding heb met het internet kan ik ook mijn NAS niet bereiken, moet ik nog iets instellen op de router zodat ik verbinding heb ook al heb ik geen internet?

Mijn Type router: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

NAS is een Synology DS118

 

Erwin

 

Titel aangepast door Jordi (mod) | Vorige titel: Nas aansluiten

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mogelijk om NAS te bereiken bij geen internet?

Zou normaal gewoon moeten werken. Voorbeeld van IP adressen:

Telenet HGW 192.168.0.1 / 24

NAS 192.168.0.10 / 24

PC 192.168.0.15 / 24

Als de NAS en PC direct aangesluiten zijn op de HGW kunnen deze gewoon met elkaar communiceren, zelfs wanneer de internetverbinding weggevallen is. De switch-werking van de HGW blijft gewoon behouden.

Om volledig onafhankelijk van de HGW te zijn kun je de apparatuur ook op een aparte switch aansluiten, maar eigenlijk is dat wat overdreven.

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mogelijk om NAS te bereiken bij geen internet?

@erwindsAls je modem router inderdaad kapot gaat dan kan het zijn dat je geen interne verbinding meer hebt. Dus zoals @Arnie zegt een switch achter de modem/router en daarop dan uw apparatuur.

Maar dit heeft normaal niets te maken met het internet die uitvalt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
erwinds
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mogelijk om NAS te bereiken bij geen internet?

Nu echt kapot is de router niet enkel de verbinding via telenet is kortstondig/langere tijd weg en is de router aan het reseten van zodra de verbinding met telenet weer daar is lukt ook alles weer naar behoren.

maar als ik daar een router achter plaats zou dit geen problemen meer geven? aldus een router geen switch? want een switch krijgt toch ook het IP adres van de telenet router/modem

 

erwin

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om NAS te bereiken bij geen internet?

@erwinds 

 

Nee, mijn collega's bedoelen wel degelijk een switch. Een switch van het unmanaged type heeft geen IP adres. Dat apparaat gaat er er alleen voor zorgen dat uw toestellen met elkaar gaan kunnen communiceren als de router uitligt.

 

Als enkel het internet uitligt maar uw router is nog OK heb je geen switch nodig.

 

Je kan natuurlijk een eigen router achter de HGW plaatsen, maar dat is alweer een hele andere situatie met zijn eigen problemen en voordelen.

 

EDIT: mischien maakt dit iets duidelijk: uw toestel van Telenet, uw HGW is in feite een combinatie van drie toestellen in één: een modem, een router en een switch. Inderdaad, een switch. Dat zijn die vier LAN UTP poorten op uw HGW. De router op zich, net als de modem op zich, heeft maar één uitgang.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes