Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Muis problemen

Sinds een paar weken gedraagt mijn muis zich zeer eigenaardig.

- ik moet soms meerdere malen klikken om iets te openen.

- Als ik in Outlook mijn mails overloop worden die ongevraagd geopend.

- Als ik een mail open wordt ik soms ongevraagd al doorverbonden naar de site.

- Als ik een mail sluit ( via 1 maal klikken op kruisje rechtsboven) sluit gans mijn outlook af.

- Bij een ander programma klik ik op volgende en ook terug gans het programma die afsluit.

- In exell of word (blokken) tekst selecteren gaat zeer moeilijk, het springt van het ene naar het andere.

Is een Logitech M705. Laatste driver is geinstalleerd, malware bytes en kasperki antivirus vinden niets. Muis instellingen lijken mij normaal.

Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
0 Likes
11 reacties
Stevenet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Muis problemen

Ikzelf heb soortgelijk ook al eens problemen gehad.

Bij mij lag het eraan dat er storing was op de frequentie waarop het draadloze signaal zat. Dit in combinatie met de ontvanger.

Heb je het probleem alsook als je wired de muis gebruikt?

Heb je hetzelfde voor als je eens wat verder van de PC gaat zitten? (meter of 3-4)

 

Als de problemen blijven bestaan zou ik 'm eens aansluiten op een laptop of andere PC en daar testen. Als het probleem blijft gaat het aan de muis/software liggen.

Indien het probleem verholpen is dan weet je dat het bij je PC ergens gaat liggen en raad ik aan om eens een registry clean uit te voeren en de muis volledig te deïnstalleren en herinstalleren.

 

Succes althans!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Muis problemen

Je uitleg klinkt mij logisch. Ik zal eens met een USB muis met draad proberen maar dan moet ik nog een USB poort vrij hebben. En dat wordt iets anders. We zullen het in elk geval proberen want het is zeer irritant.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Muis problemen

ik zie dat deze connecteert met "unifying" ontvanger, (heb er zelf 2 in gebruik : de ene kent de andere niet.)

misschien kan je de unifying software zelf eens bekijken :  opnieuw connecteren en de vorige deleten?

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Muis problemen

Misschien iets in een heel andere richting: ergens een slecht contact bij de muisknop? Mogelijk geeft die ergens ongewild contact, zodat de software denkt dat er geklikt of gedubbelklikt wordt, terwijl dat niet het geval is...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Muis problemen

Ondertussen een bedrade muis aangesloten en die werkt perfect. Mijn draadloos toetsenbord op dezelfde ontvanger werkt ook perfect. Alleen die draadloze muis werkt niet zoals het hoort. Raar maar waar. Vuilbak zeker?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Muis problemen


@igvferschreef:

... knip ... Vuilbak zeker?


Niet noodzakelijk. Ik heb eens gelijkaardige problemen met een bedrade muis gehad. Openmaken, uitblazen, optisch oog zuiver maken van pluisjes en stof en hopla, werkte weer als nieuw Smiley Tong

 

Werkt het nog niet, kunt kunt ge ze alsnog wegkieperen Gefrustreerde smiley


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Muis problemen

De cursor volgt nog perfect maar de muisklikken reageren niet zoals het hoort. Niet, wel, bericht sluiten en gans outlook die sluit, geen tekst meer kunnen selecteren enz. Van alles geprobeerd; Nieuwe drivers, controle op spam en virussen, nieuwe batterijen. Raar fenomeen en behoorlijk irriterend.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Muis problemen

(een van) de microswitchen die blijft haperen of kabeltje ervan zit een beetje los?

 

Zoals ik zei, een beetje experimenteren (openvijzen dus die handel) kan geen kwaad, zoals het nu is, is ze toch onbruikbaar. Smiley TongSmiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Muis problemen

Ja die muizen zijn niet meer wat ze geweest zijn zeker? Ik ben al geen fan van al dat draadloos gedoe dus is het nu terug een bedrade muis.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Muis problemen

@igvfer, ik wil geen spelbreker zijn, maar als het aan de microswitchen van de knoppen ligt, maakt het niet uit, draadloos of bekabeld ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Muis problemen


@igvferschreef:

Ja die muizen zijn niet meer wat ze geweest zijn zeker? Ik ben al geen fan van al dat draadloos gedoe dus is het nu terug een bedrade muis.


Mag ik weten welke?

 

Ik ben ook geen fan van draadloos, maar ik heb zelf hetzelfde model, een Logitech M705. Ik ben daar wreed content van. Met al die extra functies die je kan instellen, per programma, per knop. Ik zou het niet meer kunnen missen. Alleen tijdens het downloaden durft ie wel eens te haperen, maar voor de rest heel tevreden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes