Beantwoorden
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Muziek afspelen van NAS zonder computer

Hallo,

ik zoek een oplossing voor het volgende.

Er staat muziek op mijn nas en ik wil deze afspelen op mijn huidige muziekinstallatie (die niet voorzien is van het nodige om muziek via het netwerk af te spelen).

Hoe kan ik zoiets opzetten, zonder een computer te gebruiken? Bestaan daar toestellen voor? Ook denk ik dat het bij voorkeur via een netwerkkabel gaat en niet wifi mbt stabiliteit en performance.

Alvast bedankt voor ideën hierover.

mvg

Wannes

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Muziek afspelen van nas

Tags (4)
0 Likes
8 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Muziek afspelen van NAS zonder computer

Een (oude) GSM gebruiken is wellicht het eenvoudigste, en die via de hoofdtelefoon aan je muziekinstallatie aansluiten. Dat is dan weliswaar wifi, maar zou voor muziek eigenlijk niet een probleem moeten vormen.

Als alternatieve oplossing (maar iets meer een hobby-project) zou je kunnen overwegen een Raspberry PI te gebruiken, met bijvoorbeeld kodi software. Het beste dan een raspberry met touchscreen display, zodat je gemakkelijk kunt navigeren in je muziek-collectie.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Muziek afspelen van NAS zonder computer

Bedankt. Heb je weet van een goede tutorial voor zo een raspberry project met touchscreen?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Muziek afspelen van NAS zonder computer

@wannesT 

Kan je op je nas muziek afspelen en heeft je nas een audio-uit-aansluting dan volstaat het om die audio uitgang te verbinden met je muziekinstallatie.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Muziek afspelen van NAS zonder computer

Je zult in ieder geval een beeldscherm(pje) nodig hebben, om naar de gewenste muziek te navigeren. Daarom dacht ik aan een gsm/tablet of raspberry oplossing.

Je kunt dan naast de muziek van je NAS ook internet-radio afspelen.

Er zijn op internet verschillende sites te vinden die verdere uitleg geven. Nogmaals, het is natuurlijk wel een hobby project. Je hebt me wel geinspireerd, misschien ga ik ook wel zoiets bouwen, bijvoorbeeld met een raspberry + 7 inch schermpje. Ik heb niet graag dat je altijd de tv moet gebruiken om radio te spelen, of een gsm moet gebruiken.

 

Er zijn ook kant en klare oplossingen, zoals bijvoorbeeld de auna iTuner 320 BT of Renkforce RF-DAB-IR1700

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Muziek afspelen van NAS zonder computer

@wannesT  heb eens rond gekeken en het zou mogelijk moeten zijn. Weet niet welke NAS je gebruikt maar heb wel al wat info gevonden. 

 

https://computertotaal.nl/artikelen/overige-elektronica/zo-luister-je-naar-muziek-met-je-nas-63812/

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Muziek afspelen van NAS zonder computer

Hallo, heb je ervaring met auna iTuner 320 BT of Renkforce RF-DAB-IR1700?

 

mvg

Wannes

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Muziek afspelen van NAS zonder computer


@wannesT  schreef:

Hallo, heb je ervaring met auna iTuner 320 BT of Renkforce RF-DAB-IR1700?

 


Neen, heb ik niet. Mijn versterker (Harman Kardon AVR161) ondersteund zelf DLNA en Internet Radio. Het nadeel is wel dat je de TV nodig hebt om door je muziek te bladeren.

De beoordelingen van beide "radio's" is niet slecht. Met name de Renkforce lijkt me een interessante optie.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Muziek afspelen van NAS zonder computer

Ik vind het ook een afknapper als je een ander apparaat nodig hebt om door je muziek te bladeren, zoals een tv, smartphone... Ideaal is een scherm(pje) op het toestel zelf. Ik zie dat raspberry pi + ropieee (https://ropieee.org) hier mogelijkheden biedt. Moet ik wel eerst nog even verder bestuderen.

0 Likes