Beantwoorden
VanAelst
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Mysterieus internet gebeuren @Home

Hellow allemaal,

 

Ik heb een mysterie op te lossen en zou jullie hulp kunnen gebruiken. Ik heb thuis de nieuwe wigo laten plaatsen. Nu heb ik het volgende voor, ik heb een telenet modem staan waarvan 1 utp kabel naar een gigahub gaat en deze gaat over naar digicorder en ps4. En een andere utp vanaf de modem naar een extra gigabit modem die 2.4 en 5ghz draagt met dhcp voor mobiele toestelle in huis. Nu het volgende, als ik met mijn gsm mijn wifi signalen van de extra modem test kom ik op de 2.4ghz rond de 60mb/sec en met de 5ghz op 199mb/sec met een ping waarde van 11 ofso. Als ik met de kabel aangesloten aan mijn laptop de gigahub test kom ik ook op de 199mb/sec uit. Maar het belangrijkste komt nu, mijn playstation 4, als ik heb laat testen via de gigahub (zoals het zou moeten) kom ik wispelturig uit, namelijk soms komt die op 140mb/sec uit maar meestal krijg ik amper 20mb/sec eruit gehaald. Hoe komt dit? Iemand hier een verklaring voor? P.s (niet tegen telenet) maar ik had eerst proximus en dit was niet veel beter qua snelheid maar het was wel constant hetzelfde.

 

Graag jullie hulp, alvast bedankt

0 Likes
6 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Mysterieus internet gebeuren @Home

@VanAelst

 

Kun je het eens met een computer aan die kabel testen? Ik ben er vrij zeker van dat je 190-200 Mbps haalt.

Dat had je al gedaan blijkbaar.

 

De speedtest die de ps4 doet, wordt vaak uitgevoerd via servers die zeer ver weg zijn (bv Amerika) en/of het zijn servers die dat niet aankunnen.

Als je met een laptop aan die kabel wel de juiste snelheid haalt, kan je het gewoon negeren en je zal er geen last van hebben tijdens het gamen.

 

Wat was je internetsnelheid bij Proximus? 

 

EDIT

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn ps3 en Xbox One. En je had het al blijkbaar getest met een laptop dus je mag het gewoon negeren als je ps4 zonder problemen werkt. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mysterieus internet gebeuren @Home



. Nu heb ik het volgende voor, ik heb een telenet modem staan waarvan 1 utp kabel naar een gigahub gaat en deze gaat over naar digicorder en ps4. En een andere utp vanaf de modem naar een extra gigabit modem die 2.4 en 5ghz draagt met dhcp voor mobiele toestelle in huis.

 

 


 

Ik veronderstel dat je bedoelt dat je daar een extra router hebt staan? Of is het een Acces Point. Een modem zorgt voor de verbinding met het internet en dat is deze van Telenet, die of een modem only is of een Home gateway (modem en router ineen).

Wat betreft je PS4 zou ik de oorzaak gaan zoeken in de wifi netwerkaart die intern in de PS4 zit. Als je met andere Wifi gerelateerde toestellen geen problemen hebt ligt het niet aan de kant van het Acces Point.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VanAelst
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Mysterieus internet gebeuren @Home

Ja met mijn laptop aan dezelfde kabel die ik voor de ps4 gebruik geeft hij 199mb/sec en 22up/sec met 11ping en 3jitter aan. Maar wil gewoon zeker zijn of er niets kapot is natuurlijk want alles is nieuw. En de signalen van de telenet modem zijn ook ok. Dus wou ik toch maar even informeren of er mss nog mensen dit probleem hadden/oplosten. En euhm bij proximus had ik ocharme 34mb/sec en 3up/sec. Maar het was mijn vriendin haar keuze, die uiteindelijk toch naar mij geluisterd heeft 😃

Vanderweyden
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Mysterieus internet gebeuren @Home

Je hebt bij je modem een theoretische output van 200 Mbps (zonder speedboost), die je gaat delen over verschillende apparaten, waarvan het gebruik ook kan verschillen tijdens de metingen (los van externe storing).

Wat je zou kunnen doen is 1 betrouw apparaat aanwijzen om een meting uit te voeren en beginnen met de meest simpele setup (rechtstreeks op je Telenet modem, dan op je gigahub, dan op de andere "modem", etc...). Op deze manier kun je achterhalen waar het probleem zit.

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Mysterieus internet gebeuren @Home

@VanAelst

 

Die snelheid is bijna ideaal en de ping is ook heel goed dus zal er niks kapot zijn.

 

Vanaf hier lijkt het me dat alles perfect in orde is.

 

Die snelheid bij proximus is mogelijk traag genoeg dat de servers van de PS4 dat aankunnen. 😛

En dat is toch al beter dan hier (12Mbps down 1 up) maar nog steeds slecht. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VanAelst
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Mysterieus internet gebeuren @Home

Ik heb alles nog eens nagekeken met de laptop en overal kom ik hetzelfde uit. 190mb/sec en 19up/sec. Dus ik ga het gewoon negeren. Alvast bedankt voor al de hulp!

0 Likes