NAS Synology onstabiel internet verbinding
Hallo internet,
Ik kocht onlangs een Synology NAS en heb deze volgens de instructies geïnstalleerd.
Het systeem werkt de eerste tiental minuten telkens perfect (lezen en schrijven van bestanden, verbinding maken vanop afstand, etc.)
Nadien valt het hele internet gewoon uit. Het netwerksignaal blijft zichtbaar, maar zonder toegang tot internet. Verbinden met het netwerk geeft dan vaak een 'connection error'.
Een technieker van Telenet kwam reeds langs, en die wist doodleuk te zeggen dat ik mijn NAS terug naar de fabriek moest sturen. Het zou absoluut niets met de router/modem instellingen van Telenet te maken hebben.
Dit lijkt me echter gek, aangezien het systeem eerst gedurende 10 minuten perfect werkt.
Volgens mij zal er toch iets moeten veranderd worden aan de instellingen van ofwel Telenet ofwel mijn NAS.
Het enige wat men bij mij bij Telenet heeft aangeraden is 'herstart uw router', of 'koop een versterker'.
DIt is volgens mij naast de kwestie, vandaar mijn bericht.
Kan iemand mij in de juiste richting helpen?
Ik heb wel een basiskennis wat betreft instellingen van deze toestellen, maar blijkbaar niet genoeg om het probleem te kunnen identificeren.
Alvast bedankt voor de hulp.
SmokeyJoe
- Labels:
-
netwerken