Beantwoorden
nickelles
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

NAS WDEX2

Als ik het IP-adres van mijn WDEX2(NAS) ingeef in de zoekbalk van mijn browser(Chrome) wordt er getracht een verbinding te maken met mijn WDEX2, doch de verbinding wordt niet tot stand gebracht. Er wordt vermeld 'wachten', maar er gebeurt verder niets. Ik heb dit probleem sinds ik overgestapt ben naar Telenet vanwege een verhuis. Ik kan dus niet bij de instellingen van mijn WDEX2. Vanuit Windows Verkenner is alles(bestanden)probleemloos beschikbaar. Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NAS WDEX2

@nickelles  Wat is het IPadres van uw NAS? Dit moet binnen het bereik liggen van het Telenet Lan netwerk en dat zou er ongeveer zo moeten uitzien: 192.168.0.x. De vetgedrukte 0 is vooral van belang. Is dit niet zo?

Sluit dan een laptop aan, rechtstreeks met een UTP naar je NAS.

Geef je laptop een IPadres in dezelfde range van uw NAS (vermoedelijk 192.168.1.x). Maak van die laatste x iets tussen 50 en 90, maakt eigenlijk niet uit. subnetmask 255.255.255.0 default gateway moet je niet invullen. Opslaan.

Nu probeer je via uw browser de verbinding te maken naar je NAS. Lukt dit?

Ga dan naar de netwerkinstellingen ven je NAS en verander het fixed adres naar de Telenet range: 192.168.0.x waarbij x gelijk is aan een getal tussen 10 en 99. Subnetmask 255.255.255.0. Default gateway 192.168.0.1. Opslaan en je zal je connectie verliezen.

Zet je laptop weer in de oorspronkelijke netwerkinstellingen "Automatisch adres verkrijgen".

Netwerk kabel er een seconde of 3 uittrekken. Opnieuw insteken en probeer nu eens te surfen naar het nieuwe IPadres van je NAS.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5329
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NAS WDEX2

@nickelles Proberen uitzoeken of je dhcp aanstond op je nas zodat de nas het juiste IP verkrijgt van je modem zodat je er in kan, kan zijn dat je door cache je nog op het oude IP inlogt en deze veranderd is,

probeer ook eens de nas te herstarten als je dat nog niet hebt gedaan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
nickelles
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

NAS WDEX2

Ik heb de NAS gereset e.d., maar geen resultaat. Ook geschiedenis e.d. leeg gemaakt binnen Chrome.....ook niets. Net nog geprobeerd de NAS te 'bereiken' om instellingen aan te passen...helaas. Ik kan dus nog niets met je advies inzake DHCP...spijtig genoeg

0 Likes
nickelles
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

NAS WDEX2

Het IP-adres van mijn NAS is 192.168.0.119. Van mijn laptop is dit 192.168.0.132. Dien ik alsnog de instructies op te volgen en heb je op basis van deze info andere richtlijnen. Ik hoor t wel.

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

NAS WDEX2

daar je het ip adres ingeeft zou in je nas een webpagina moeten openen. probeer eens of dit lukt met een andere browser zonder ad bloks en pop-up blokkering. Doe ook een ping naar je nas

Stefan Groenen
0 Likes
nickelles
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

NAS WDEX2

Ik heb het IP-adres van de WDEX2 in Edge (gedownload+geïnstalleerd) uitgeprobeerd en hier wordt de NAS 'zichtbaar'. Hier kan ik dus bij de instellingen e.d. Hoe kan ik er nu voor zorgen, dat deze ook in Chrome zichtbaar wordt. Adblocker is overigens niet geïnstalleerd binnen Chrome. Ik heb via de Fing-app op mijn gsm een ping uitgevoerd: gemiddelde ping 37ms, minimale ping 1,0 ms, maximale ping 96 ms. Mij zegt het niets als leek, jou wel neem ik aan. Ik hoor graag verdere adviezen 

stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

NAS WDEX2

probeer nu hetzelfde met chrome. als daar je pagina opent is het probleem in chtrome. dit kan gebeuren alleen waarom weet ik niet

Stefan Groenen
0 Likes