Beantwoorden
Darky
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

NAT probleem met port forwarding

Ik heb in "Mijn Telenet" portforwarding gedaan. Echter als ik mijn IPv4 IP "tracert" kom ik telkens bij "Request timed out" Heb Telenet All-in. Broer heeft zelfde probleem. Makker met "Business Fibernet" niet. Heeft geen extras, gewoon basic "Business Fibernet". Lijkt me dat de NAT op strict staat, maar ik weet niet hoe ik die verander. Ik zou gewoon ALLES wat in of uit gaat van die enkele poort moeten toelaten. Apparaat in questie is niet verbonden met men PC, maar rechtstreeks met de Telenet router. En het gaat allemaal over Wi-fi.

Modem type: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

Zaken die ik heb geprobeerd:

- Firewall's allemaal af, router en PC.
- Poort open te zetten in DMZ
- UPnP
- Alles herstarten telkens na elke aanpassing.
- VPN static IP's
- Alles hier boven zowel apart als tezamen.

0 Likes
6 reacties
Darky
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

NAT probleem met port forwarding

Ik ben hier trouwerns niet in thuis. Ik heb gewoon al veel hulp gekregen van IT en programeurs vrienden. En zij weten het ook niet direct buiten ergens een Telenet modem instelling.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NAT probleem met port forwarding

@DarkyAls ik het goed begrijp? Broer en jezelf geraken niet binnen en een vriend wel degelijk wel? Kan je eens een screenshot geven van je portsettings? Dat mag zichtbaar want het zijn interne IPadressen die u en ik allemaal gebruiken.

Maar dit is de basis:

Geef je toestel een IPadres in de range 192.168.0.10 tot 192.168.0.99. Sat is de range die NIET in de DHCP range van Telenet valt.

En dan forward je naar het adres dat je gemaakt hebt.

Testen doe je via een publiek netwerk zoals een mobiel netwerk op je smartphone. Met publiek IPadres:poortnummer.

Uw publiek IPadres vind je in "Mijn Telenet".



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Darky
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

NAT probleem met port forwarding

Van op afstand kon men broer mijn poort ook zien. Het is als we lokaal een tracert deden met ons zelfde abonnement dat we problemen kregen. En mijn kameraad met zijn Busines Fiber abonement niet. Hij leek minder restricties te hebben. Vandaar denken we de NAT, omdat er geen info over te vinden is van die toestand op de "Mijn telenet" page.
 Darky_0-1639989921129.png

Poort werd gecheckt van op afstand door de IT vrienden (pingen enz). En via https://portchecker.co/. Port 44158. Toestel IP 192.168.0.228

Alles zag de poort als open. Nergens waren er problemen. Maar als ik het lokaal doe dus wel :s
Al wat ik vond is dat ze online zeiden was "a ja, natuurlijk, u publiek IP is variabel". Maar dat verklaard mijn kameraad niet met het business fiber abonnement zonder vast public IP dat dat wel allemaal kan.

0 Likes
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

NAT probleem met port forwarding

Je schrijft "als ik het lokaal doe heb ik wel problemen". Dat klinkt alsof je van in je eigen netwerk thuis ook probeert te connecteren naar je publiek adres. Volgens mij gaat de Telenet Router enkel port forwarding doen van inkomende connecties aan de WAN kant (i.e. die van buitenaf komen). Aan de LAN kant moet je gewoon zelf rechtstreeks connecteren met het lokaal IP adres (192.168.0.228) en heb je overigens de volledige beschikking van alle poorten, want dat passeert niet langs je Telenet Router.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NAT probleem met port forwarding

Intern lukt het niet zeg je. Het zou wel moeten lukken als je 192.168.0.228:poortnummer in tikt. Het heeft een naam maar ik kan er nu niet opkomen. Maar soms hebben Telenet routers problemen om een verbinding te maken van binnenuit via uw publiek IP adres terug naar binnen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

NAT probleem met port forwarding

Port-forwarding of DMZ is nodig om een host die zich achter de Telenet router bevindt toegankelijk te maken vanaf het internet. Normaal blokkeert de router inkomend verkeer, omdat ook niet bekend is naar welke interne host het gestuurd moet worden. Daarvoor dient port-forwarding of DMZ. DMZ is eigenlijk een catch-all port-forwarding.

 

Alvorens een host vanaf het internet bereikbaar kan zijn middels port-forwarding is het een goede gewoonte om even te testen of het lokaal vanaf je eigen netwerk lukt de host op de specifieke port te bereiken. Als het lokaal niet lukt, zal het vanaf het internat ook niet lukken.

 

Daarnaast is het aan te bevelen om port-forwarding altijd te gebruiken in combinatie met vaste IP adressen. Een adres verkregen via DHCP kan immers de volgende keer anders zijn, en dan werkt port-forwarding niet. Geef je host daarom een adres ergens tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99 om conflicten met de DHCP pool of andere Telenet apparatuur te voorkomen.

 

PS. gebruik port-forwarding of DMZ. Port-forwarding is waarschijnlijk hiet aan te bevelen. Dat wil zeggen dat enkel verkeer geaddresseerd aan deze specifieke TCP port doorgezet zal worden naar 192.168.0.228 intern. Al het overige verkeer zal worden tegengehouden. Bij gebruik van DMZ wordt al het inkomend verkeer aan de opgegeven hst doorgegeven worden, tenzij er een port-forwarding regel is, die het elders heenstuurt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.