Beantwoorden
amj
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
It's your ninth party! Trick or treat? On a roll... Dat loopt vlotjes.

Naamswijziging Thuisnetwerk

Het is mij medegedeeld dat je wanneer je je TN router het wifi gdeelte afzet, de naam van je thuisnetwerk niet meer kan wijzigen.

Raad: laat het zo...en gaat niet zitten knoeien...

shalom

0 Likes
24 reacties
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Naamswijziging Thuisnetwerk

@louishufk 

Hallo,

Bij omruiling van de Eurodocsis 2.0 modem only na verandering van internet abonnement was dat toen zijn we de zwarte HGW gaan afhalen (2014 ongeveer). Hebben we een tijd twee netwerken gehad want de router is blijven staan, toen vond ik deze netwerknamen zeer handig om te weten of ik nu met de juiste UTP verbonden was. Tijdje nadien toen ik effectief besefte dat ik dit simpel kon oplossen door de acces point mode in de router aan te zetten (was maar 13 jaar toen), was dit een hele verbetering want ik kon van op het ene netwerk wel printen en vanop het andere niet maar nadat ik dit gedaan had waren alle problemen opgelost.

 

Ik heb eigenlijk vlak nadat de modem geïnstalleerd was gaan zoeken op mijntelenet, SSID direct aangepast en sindsdien zijn praktisch alle instellingen blijven staan. Vorig jaar was deze HGW dan defect en werd deze terug vervangen door een zwarte HGW, en alle instellingen zijn automatisch overgezet.

 

M.v.g.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Naamswijziging Thuisnetwerk

Ik zie hier van alles verschijnen over netwerknamen. De enige namen die ik zie verschijnen zijn op mijn PC maar die worden gegenereerd door Windows zelf. En bij mij noemt dat nu Netwerk4. Omdat er blijkbaar al eens 3 geweest zijn waar er nu bij staat: "Niet aangesloten"



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
amj
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
It's your ninth party! Trick or treat? On a roll... Dat loopt vlotjes.

Naamswijziging Thuisnetwerk

Soms vraag ik me af of men het probleem wel begrijpt.

Het probleem ontstaat als men een Telenet netwerk van naam verandert, na wiefie afgezet te hebben. Wij hadden problemen met een goede wijfij of wiefie (vlaams) in ons kot

wij kwamen er achter hoe je dit oplost, daar de router van telenet een slechte ondersteuning geeft.

Dus een goede wifi router achter die van telenet geplaatst , de wiefie afgezet in de telenet router

en toen kregen we een probleem je kan dan de naam, die jij eerste gegeven hebt aan je thuisnetwerk  niet veranderen, want telenet wil schijnbaar graag weten wat voor apparaten je achter de router hebt geschakeld. Toegegeven door hen en we hadden eerst een acccespoint en boosters van telenet, die hebben we verwijderd. Voordat hadden we een 2 Mgb en een 5 Mgb netwerken (laag=beneden en hoog=boven). Nu nog maar één thuiswerk ipv van 4.  Dit is misschien warrig verhaal, maar techneuten voer. Ik hoop dat het voor de meesten onder u het wat duidelijker is geworden. Niet? das dan pech...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Naamswijziging Thuisnetwerk

@amj  Mar zoals jij het nu voorstelt wordt het wel duidelijk.

Je kan inderdaad de naam van je Wifi netwerk niet veranderen in "Mijn Telenet" nadat je het uitgeschakeld hebt. Dat is volkomen logisch.

Je router die je erachter hebt geplaatst in nu het controlerende apparaat die voor WiFi zorgt en daar kan je SSID en paswoord instellen. De router van Telenet heeft daar totaal niets meer mee te maken.

Telenetrouter heeft geen Wifi netwerk meer, uw eigen router wel zelfs als je uw eigen router in AP mode zet.

Mijn conclusie van dit verhaal is dat er een geknoei van jewelste is geweest met het Wifi netwerk. Zelfs de eerste oplossing met Telenetrouter en bijhorende AP's was blijkbaar niet goed opgesteld geweest.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
amj
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
It's your ninth party! Trick or treat? On a roll... Dat loopt vlotjes.

Naamswijziging Thuisnetwerk

Hey, in de eerste plaats wij zijn geen knoeiers en weten wat we doen...

IK blijf het zeggen de router van telenet is een zogenaamde draadrouter met een kleine ondersteuning van wiefie. Dit is zelfs toegegeven door Telenet tech zelf, wat wil je nog meer.

Dat de mensen een oplossing gaan zoeken voor hun wiefie problemen met laptops, tabletten gsm en dies meer, is gewoon normaal. Nu erkent de app Telenet zelfs de router van Telenet niet meer: UNKNOWN terwijl het een, Motorola is. De jeugd wil zelfs GEEN TV abonnement meer, alleen een MODEM ONLY met eigen internet keuze, in de VS zijn ze al veel verder dan hier. De oude naam hebben we maar zo gelaten, het is ons worst, ook aangeraden door Telenet Tech.

IK zou zeggen zoek het maar uit, allen die het beter weten als Telenet, aan U het woord.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Naamswijziging Thuisnetwerk

@amj  Als je modem/router van Telenet niet naar behoren werkt moet je die omruilen in een Center en dat kan eventueel door een modem only (Er kan een kost aangerekend worden).

Een bedraad netwerk wordt nooit benoemd bij mijn weten.

Een SSID wordt bij elk AP afzonderlijk benoemd wat ook inhoudt dat je ze dezelfde naam en paswoord kunt geven. Dus dat is geen netwerknaam.

Als je een modem/router van Telenet gebruikt en AP's van Telenet is er in "mijn Telenet" een mogelijkheid om deze te combineren tot een netwerk (wat eigenlijk een onjuiste benaming is want je zit al op 1 netwerk) of beter gezegd tot 1 SSID met 1 paswoord. Voordeel: Je doet dit in 1 keer terwijl je dit anders per AP moet doen.

Op welk netwerk zit je? Dat kan je zien aan je IP adres. Standaard gebruikt Telenet 192.168.0.0 waarbij de laatste nul het netwerk ID is en elk toestel die eraan gehangen wordt hetzij bedraad of via Wifi een IP adres krijgt via DHCP tussen 192.168.0.100 en 255.

Als je de Wifi uitschakelt geraak je niet meer op dit netwerk (draadloos)

Hang je er een eigen router achter dan krijgt die router op de WAN (internet) kant een IP in de range zoals daarjuist vermeld. En aan de Lan kant moet je dan zeker een netwerk gebruiken die niet gelijk is aan 192.168.0.0 maar wel 192.168.1.0. Netwerk aan de WAN en LAN kant kunnen niet gelijk zijn.

De DHCP van deze router kent dan IP's toe aan alle toestellen die connectie maken op deze router, bedraad of draadloos.

Op deze router kan de Wifi aanstaan en wordt de SSID ingesteld op deze router en op de eventueel aangesloten AP's. Gelijkzetten gebeurt op elk toestel (AP) afzonderlijk.

Dit zijn basisbegrippen voor netwerken.

Kortom WIFI uitzetten op de Telenet modem/router zorgt ervoor dat er geen draadloze connectie meer kan gemaakt worden op deze router. Je hebt geen SSID meer die je kan veranderen.

Jullie eigen router is "in control".



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Naamswijziging Thuisnetwerk

@amj 

 

Indien je de naam van je netwerk, die door Windows is toegekend, wil wijzigen:

 

Zie hier een link met de te volgen werkwijze. Ik veronderstel dat je wel het Engels een beetje machtig bent ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
amj
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
It's your ninth party! Trick or treat? On a roll... Dat loopt vlotjes.

Naamswijziging Thuisnetwerk

De fout zit niet bij ons maar bij Telenet, dat hebben ze zelf toegegeven.

We hebben het in overleg het zo te laten, ligt aan de app.

groetjes

0 Likes
amj
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
It's your ninth party! Trick or treat? On a roll... Dat loopt vlotjes.

Naamswijziging Thuisnetwerk

Windows ziet dat het juiste naam is, dus daar is geen probleem, dat ligt bij Telenet app.

Bedankt voor de reactie

groetjes

0 Likes
amj
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
It's your ninth party! Trick or treat? On a roll... Dat loopt vlotjes.

Naamswijziging Thuisnetwerk

Tot mijn grote verbazing is het nu mogelijk de naam van je netwerk te wijzigen, zie zelf maar...

Shalom en succes