|
25.823
netweters
|
160.105
antwoorden
|
|
21.565
vragen
|
Ik heb een Synology DS216Play-nas en daar zet ik enkel films en series op. Werkt al vele jaren uitstekend thuis en ik kan perfect alles kijken op de tv d.m.v. een wifi-verbinding.
Ik had echter graag gedeeld met de kinderen buitenshuis. Dochter had DS Video-app gedownload en zag alle inhoud van de Synology maar bij het afspelen was het gehakkeld, echt niet doenbaar. Ze streamt met wifi en heeft geen problemen met andere streamingdiensten.
Ik had dit probleem aangekaart in een Synologygroep en daar zeiden ze dat OF mijn internetsnelheid onvoldoende is (pingtest geeft uploadsnelheid 28,8 Mbps, ik heb een One abonnement) OF dat mijn Synology te oud is om dit te kunnen.
Wijzigen van One naar One Up kost mij meer dan €20 per maand en ik weet niet eens of dat de oplossing is.
Graag eventuele oplossingen in makkelijk taal a.u.b., waarvoor dank.
Grts
@DanyDL als dat films en series zijn dat je zelf hebt geript van je eigen film collectie (Blu-Ray of 4K) heb je meer upload snelheid nodig, HD heeft zeker dubbel zoveel nodig, je mag je eigen collectie aanbod niet vergelijken met streaming apps, jouw eigen collectie is meestal in een hogere kwaliteit (zonder compressie) dan de streaming apps dat toekomen met een snelheid van 10 a 15 mbps.
daar Telenet maar max 40 aanbied voor particulier klanten zal je moeten testen wat het beste is aan die 40 upload dat Telenet geeft.
update: bijkomende optie is de bestanden met handbrake nog wat verkleinen in bestandsgrootte en kwaliteit zodat je met je 28 upload snelheid toekomt.
Kijkt je dochter op hetzelfde netwerk als waar de NAS staat (en maakt ze via lokaal IP verbinding)? Indien ja heeft de upload snelheid van Telenet er helemaal niets mee te maken (de snelheid van je Telenet abonnement heeft immers geen invloed op de snelheid van je lokale netwerk.
Ik heb het zelfde toestel, gebruik het de laatste tijd echter maar zeer beperkt meer, maar merkte toch ook wel dat het (zeker als de beelden getranscodeerd moesten worden) niet meer zo vlot werkt.
Gebruik je toevallig ook Plex? Want dat gaat niet lukken. Afhankelijk van de kwaliteit kan het ook zijn dat de server gaat transcoden. Het beeld dus converteren zodat de speler die je dochter gebruikt dit kan afspelen. Dus de kans is dat je server dit al niet goed aankan zeker omdat, met alle respect, dit een basis model is. Zelf heb ik een DS920 en het is ook niet aangeraden om buitenhuis iets te kijken of te delen.
Het upload limiet zal zeker ook een rol spelen want als je 30mb per seconde moet doorsturen en je upload is maar 20mb per seconde zal dit ook niet lukken.