Beantwoorden
iuri
Freshman Beetjesweter
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Nat-Type open verkrijgen

Hallo

Heb reeds het nat type van de standaard modem van telenet al op Open kunnen zetten voor mijn Playstation 4 (gewoon met DMZ) maar omdat de modem echt een slecht bereik geeft tot in mijn kamer met als gevolg 'Connection interrupted' , heb ik besloten om een router te gebruiken die het signaal versterkt. Het signaal is nu degelijk veel sterker, maar mijn NAT Type staat nu op Strict. Ik heb al geprobeerd om in telenet het DMZ naar dat van die router te veranderen, en dan in de routerinstellingen de DMZ naar de PS4 te zetten, maar zonder enig gevolg.. Iemand die meer weet?

Mvg

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Nat-Type open verkrijgen

Ondertussen is dit on

derwerp al enkele malen aan bod gekomen op dit forum.

Vooreerst installeer geen router na een router dat is om moeilijkheden vragen tenzij je deze als accespointpoint switch instelt.

Daarvoor kan je hier terecht: https://community.telenet.be/t5/Surfen/TP-Link-TL-WR1043ND-instellen/m-p/12832#U12832

Is wel voor een TP link maar dit is voor elke router ergens gelijkaardig.

Koop je gewoon een accespoint minder moeilijkhheden en je kan dan gewoon ook je digiboxen verder aansluiten.

Als je sowieso al UTP liggen hebt tot op de plaats waar je Playstation speelt kan je dit dan niet bedraad aansluiten? Veel minder problemen.

De misvatting is dat mensen bij WiFi aan een router denken. Wifi heeft niets met een router te maken dat is enkel een bijkomende functie dat ze aan een router hebben gegeven.

Een router is de scheiding maar tevens ook de verbinding tussen 2 netwerken. Meestal het publieke netwerk (Het internet) en een privaat netwerk (bij jouw thuis).

Nu zit jij met 3 netwerken, het publiek en 2 private.

Tik bovenaan in het zoekvelde maar eens NAT in. Je zal een schat aan informatie vinden.

Eigenlijk is het juiste woord NAPT; Network  Address Port Translation

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

Nat-Type open verkrijgen

Heb er ook problemen mee met mn ps4 en krijg het niet opgelost omdat ik 2 playstations heb... bummer, oei  zie nu pas 2015😧

0 Likes
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

Nat-Type open verkrijgen

@Ex-Netweter, je maakt best even een nieuwe post aan.

Voeg er zeker al wat informatie aan toe wat je zelf al hebt gedaan en hoe de aansluitingen in elkaar zitten bij jouw thuis. Dan gaan andere Netweters je beter kunnen helpen. 😉

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.