Beantwoorden
pperreman
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Netwerk poorten

Ik heb een nieuwe modem van Telenet gekregen. Hierin (via Mijn Telenet) heb ik een aantal poorten open gezet om een VPN te kunnen opzetten met mijn NAS. 

 

Wanneer ik echter connectie probeer te maken via VPN, of via een site wil testen of deze open staat, krijg ik de melding dat de port Closed is. Wanneer ik dit aan helpdesk vraag, kunnen ze mij blijkbaar niet helpen. 

 

Zou iemand mij kunnen helpen in deze? Hebben jullie ook al hetzelfde probleem gehad?

Tags (4)
0 Likes
9 reacties
rdhoore108
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Netwerk poorten

Er kan van alles mis gegaan zijn, lastig te zeggen ivm uw beknopte beschrijving.

Hoe benadert u de NAS vanop het internet, met een publiek IP adres, of met een hostname? Als je van binnen je netwerk naar whatismyip.com surft, welk IP krijg je dan, een IPv4 of IPv6?  Gebruik je datzelfde IP om je NAS te benaderen vanop internet? Of gebruik je DDNS (die misschien het verkeerde IP geeft)? 

0 Likes
LJ-Stevo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Laat de zon in je hart! Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest!

Netwerk poorten

Ik heb poort 1723 gebruikt om VPN op NAS te doen werken... Weliswaar gebruik ik nu een gewone PPTP verbinding...

Welke poorten heb je nu gebruikt btw?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Netwerk poorten

@pperreman

 

Met welke poort log je in op je NAS? Ik vermoed gewoon poort 80 of 443 als het https is? Probeer eens om die open te zetten en probeer of je dan op het inlogscherm geraakt?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer1
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vernieuwde WIGO? On a roll... Tien op tien! Handje vol!

Netwerk poorten


@LJ-Stevo schreef:

Ik heb poort 1723 gebruikt om VPN op NAS te doen werken... Weliswaar gebruik ik nu een gewone PPTP verbinding...

Welke poorten heb je nu gebruikt btw?


Dit klopt voor de poort. Maar als je een VPN verbinding wil opzetten moet je uw publiek IP adres invullen. Ik veronderstel dat op je NAS een login "admin" hebt + paswoord. Dit zal je nodig hebben.

Je kan ook verbinding maken via DDNSnaam.org of iets dergelijks. Maar daarvoor moet je een account hebben bij No.ip of zo.

0 Likes
Kenny2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Star Wars Day It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Netwerk poorten

Ik heb net hetzelfde probleem. Telenet wil hierin geen ondersteuning geven. Ze hebben mij letterlijk gezegd dat ze hiervoor "niet zijn opgeleid"... Als je VPN wil gebruiken kun je werken met verschillende protocols. PPTP, P2TP of open VPN zijn de bekendste en gebruiken poort 500, 1701 of 4500 op je firewall. In mijn telenet deze open gezet maar ze blijven gesloten. Dit kun je makkelijk checken met https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Heb al verschillende mails gestuurd en ze geven dan een reply met website van hen welke poorten ze voor "veiligheidsredenen" afsluiten maar de poorten die ook nodig heb staan er niet bij. Het zal een verhuis naar proximus worden vrees ik. 

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerk poorten


@Kenny2 schreef:

... knip ... Het zal een verhuis naar proximus worden vrees ik. 

 

 


Je kunt ook de HGW inleveren en een modem-only vragen. Dan een eigen router aanhangen en daarop ben je heer en meester.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7769
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerk poorten

Niet op de pianist schieten. Telenet helpdesk medewerkers zijn daar niet voor opgeleid. In een bedrijf hebben ze daarvoor een aparte IT manager, privé moet je dit zelf leren. Instellingen voor een VPN verbinding zijn perfect mogelijk bij Telenet. Ik heb hier al enkele jaren geleden melding van gemaakt omdat ik dan via VPN YeloTV keek vanuit Namibië (2014). Je moet wel een VPN server configureren op je NAS of ergens anders. Zorgen dat die op en fixed IP staat. Dan je poorten forwarden. En niet vergeten een DDNS account aan te maken.

En op Proximus is het ook niet zo simpel hoor. Heb ik ook al een paar maal gedaan. Ik denk ondertussen op 3 verschillende versies Bboxen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Netwerk poorten

hier vind je meer uitleg over VPN: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Een-VPN-verbinding-maken/m-p/25378#M1736


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7769
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerk poorten

Waar wil je eigenlijk een VPN server installeren/activeren? Op een NAS (Synology, QNAP) of op een eigen router met VPN server mogelijkheden. Op een Synology kan ik u perfect laten weten hoe het moet. En het werkt. En ik heb nog een zwarte Homegateway waarop de poorten zijn opengezet en ik werk via een DDNS hostname. Gisteren nog verbinding gemaakt vanop mijn werk. En daarna remote desktop geopend naar mijn PC.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes