Beantwoorden
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Netwerkdetectie inschakelen

Hello,

In de sectie Netwerk en Internet staat bij Geavanceerde instellingen de "Netwerkdetectie uitschakelen" aangeduid met een zwart bolletje.

Is dit de juiste instelling.

Of moet ik een zwart bolletje bij "Netwerkdetectie inschakelen" plaatsen?

grtz,

gil netwerkdetectie inschakelen of uitschakelen 22 NOV  2023.png copie.png

gigi

7 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1132
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Netwerkdetectie inschakelen

De ”juiste” instelling is afhankelijk van je noden.

Moet je computer verbinding maken met andere computers in je netwerk (bijvoorbeeld voor bestanden te delen) dan schakel je het in. Is dat niet nodig, dan laat je het uit.

Moest je er voor kiezen om dit in te schakelen, doe dit dan enkel voor privé netwerken; nooit voor openbare netwerken.

Tenzij je een specifieke reden hebt om dit aan te zetten zou ik je adviseren dit uit te laten.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerkdetectie inschakelen

Vaste PC? Inschakelen. Zeker als je wil bvb muziek, foto's enz. wil delen met een of ander muziekapparaat of TV.

Staat bij mij ook aan voor connectie met mijn NAS.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1132
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Netwerkdetectie inschakelen

Gelet op de screenshot zou ik in ieder geval het "Netwerkprofiel" veranderen van openbaar naar privé (of particulier; benaming kan verschillen). Ga er dan wel vanuit dat je op dat moment verbonden bent met het thuisnetwerk.

Momenteel staat je Netwerkprofiel op Openbaar. Dat is bedoeld voor als je met bvb een hotspot verbonden bent. Daar laat je de instelling best uit staan.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Netwerkdetectie inschakelen

Thanks.

Op mijn laptop is het vinkje alleen bij " Openbaar" aangeduid.

Ik wissel nooit bestanden en progs met andere computers.

grtz,

gigi

gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Netwerkdetectie inschakelen

Ja dan is het een plus punt om "Privaat" aan te vinken. Maar ik denk niet dat de overgrote meerderheid over een "NAS" beschikt, trouwens dat vereist al meer deskundige kennis met het werken met een computer. En ook meet poen!

grtz,

gigi

gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Netwerkdetectie inschakelen

Hello,
Bedankt voor jouw hulp.
Momenteel staat je Netwerkprofiel op Openbaar. Dat is bedoeld voor als je met bvb een hotspot verbonden bent. Daar laat je de instelling best uit staan.

Maar ik begrijp het niet goed.

Openbaar = verbonden met het internet en dus alle openbare computers die bereikbaar zijn.

Privaat = enkel de computers van hetzelfde netwerk om bestanden enz uit te wisselen.

Dus ik vraag me af als ik Privaat aanvink, of ik dan nog overal op het internet kan surfen ?

grtz,

gigi

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkdetectie inschakelen

Op deze link van Microsoft lees je het verschil tussen openbaar en privé

janne_man_0-1701438652844.png