24747
netweters
|
152257
antwoorden
|
20683
vragen
|
Hello,
In de sectie Netwerk en Internet staat bij Geavanceerde instellingen de "Netwerkdetectie uitschakelen" aangeduid met een zwart bolletje.
Is dit de juiste instelling.
Of moet ik een zwart bolletje bij "Netwerkdetectie inschakelen" plaatsen?
grtz,
gigi
De ”juiste” instelling is afhankelijk van je noden.
Moet je computer verbinding maken met andere computers in je netwerk (bijvoorbeeld voor bestanden te delen) dan schakel je het in. Is dat niet nodig, dan laat je het uit.
Moest je er voor kiezen om dit in te schakelen, doe dit dan enkel voor privé netwerken; nooit voor openbare netwerken.
Tenzij je een specifieke reden hebt om dit aan te zetten zou ik je adviseren dit uit te laten.
Vaste PC? Inschakelen. Zeker als je wil bvb muziek, foto's enz. wil delen met een of ander muziekapparaat of TV.
Staat bij mij ook aan voor connectie met mijn NAS.
Gelet op de screenshot zou ik in ieder geval het "Netwerkprofiel" veranderen van openbaar naar privé (of particulier; benaming kan verschillen). Ga er dan wel vanuit dat je op dat moment verbonden bent met het thuisnetwerk.
Momenteel staat je Netwerkprofiel op Openbaar. Dat is bedoeld voor als je met bvb een hotspot verbonden bent. Daar laat je de instelling best uit staan.
Thanks.
Op mijn laptop is het vinkje alleen bij " Openbaar" aangeduid.
Ik wissel nooit bestanden en progs met andere computers.
grtz,
gigi
Ja dan is het een plus punt om "Privaat" aan te vinken. Maar ik denk niet dat de overgrote meerderheid over een "NAS" beschikt, trouwens dat vereist al meer deskundige kennis met het werken met een computer. En ook meet poen!
grtz,
gigi
Hello,
Bedankt voor jouw hulp.
Momenteel staat je Netwerkprofiel op Openbaar. Dat is bedoeld voor als je met bvb een hotspot verbonden bent. Daar laat je de instelling best uit staan.
Maar ik begrijp het niet goed.
Openbaar = verbonden met het internet en dus alle openbare computers die bereikbaar zijn.
Privaat = enkel de computers van hetzelfde netwerk om bestanden enz uit te wisselen.
Dus ik vraag me af als ik Privaat aanvink, of ik dan nog overal op het internet kan surfen ?
grtz,
gigi