41860
netweters
|
18374
gesprekken
|
19856
vragen
|
Wat is dat toch met telenet internet ....om 00u00 vannacht werd mijn basic internet terug op 150gb gezet maar de snelheid is 0,97 mbps
Ik heb naar technische dienst gebeld deze middag & daar zeiden ze dat het bij hun lag & niet bij mij dus ...en toch blijft het maar duren !
Bij de rekening ga ik gewoon de dagen dat het niet werkt gewoon aftrekken !!
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: basic internet snelheid
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Internetvolume opgebruikt terwijl verbruik op 0 staat.
basic internet bestaat dat nog!?! 😁
@vlotte-eduard als je steeds boven die 150gig komt mss eens tijd voor een upgrade....
@vlotte-eduard schreef:Wat is dat toch met telenet internet ....om 00u00 vannacht werd mijn basic internet terug op 150gb gezet maar de snelheid is 0,97 mbps
Al eens de modem herstart?
Waarom upgrade doen ?! Normaal kom ik ermee toe ...is nu toevallig dat kinderen langer bij mij waren & allebei in verlof zijn .
& wat is het nut van een upgrade als telenet zelfs hun gbs niet kan tellen ...had 25gb bijbesteld & na 22gb wast weer 100%
Nope & hebben gezegd dat het niet zou helpen
Ik neem aan dat je easy internet hebt?
Bij EDPnet Fiber XS krijg je onbeperkt internet met 150/50 snelheden voor slechts €1 extra. Lijkt me een super goed deal voor je.
Ze gebruiken pure fiber dus zulke problemen zal je normaal nooit meer krijgen.
dat bestaat nog, ikzelf gebruik dat ook nog
ik heb nog het oude sociaal tarief erop dus is 8 euro minder ofzo, dan valt het nog mee
normaal om 5 minuten na middernacht ofzo zou de snelheid weer moeten verhogen
150 gigabyte is een beetje weinig nowadays zou beter af zijn met 200 ofwatmeerzo maar moet geen onbeperkt zijn
ik denk zelf maar ben niet zeker dat nachtsurfen er ook nog steeds bijhoort, gelukkig maar
smallband zélf zouden ze eens mogen verdubbelen of verviervoudigen voor deze abbo's je kan er amper over telefoneren
als het na de teller reset traag blijft zou ik niet weten hoe dat op te lossen, inderdaad, modem eens een halve dag van de stroom en weer inschakelen, of eerst gewoon eens gewoon kort aan en uit zetten, al geprobeerd?
kan je proberen
met zo 'n ouder abbonement heb je ook nog een oudere modem in huis misschien is deze wat kapot na 10+ jaren
die van ons ma had ook zo'n probleem die kon enkele downstream of upstreamkanalen niet meer aanspreken diagnostisceerde de technieker, die werkte dus nog wel maar niet meer stabiel op willekeurige momenten, na wissel naar een nieuwe was alles weer ok
je kan deze normaal in een telenet center in de buurt gratis omruilen voor een nieuwe dacht ik
is het al opgelost intussen?
Ik heb alles geprobeerd maar niks hieip !
Daarstraks een uur aan telefoon met technische dienst telenet en blijkbaar was er weer probleem met hun servers
Nu ist opgelost , allee als ge 30 a 40 mbps download normaal vind 🙄
de modem die ik heb is 3 jaar oud maar denk niet dat het de recentste was toen & nu vrijdag gaan ze wel een nieuwe komen installeren & krijg ook een compensatie
als dat niet over powerline adapters is of zelf maar over wifi is dat wel erg weinig. als het powerline is , (of wifi en je bent er wat meters van ) is de kans groter dat deze als oorzaak de traagheid veroorzaken?
nieuwe modem is niet per sé beter, enkel indien de oude mankementen vertoont
Ondertussen een nieuwe modem gekregen (docsis3.1 wifi 6 gateway) en die haalt max 50mbps op laptop ...op smartphone haalt hij 90 mbps !
Volgens telenet technieker ligt het aan de netwerkkaart in laptop die traag is ? ondanks laptop nog maar 3 jaar oud is
Als de snelheid wil weten pak eens een kabel en doe een rechtstreekse speedtest aan je modem. Waarschijnlijk heb je nu over wifi deze meting gedaan maar daar heb je met veel factoren te maken die je snelheden beïnvloeden.
100 mbps zou je zeker moeten krijgen
stel dat het max 98.8 is en je gsm doet 90 zou ik niet klagen. als de laptop dit niet haalt zijn de antennetjes binnenin misschien niet goed of het kaartje zelf<; probeer eens met een kabel. traagheid na smalband lijkt toch hersteld. dat het niet lukt met uw laptop ligt niet aan telenet zou ik hierover durven denken, als uw mobiele telefoon 90 haalt op een verbinding met in ideale omstandigheden max 100 geadverteerd. tenzij het niet consistent is
Ja , die traagheid van smalband is weg & idd. zou het aan netwerkkaart kunnen liggen .
Maar sinds nieuwe modem valt nu wifi 15 keer/dag uit & moet ik telkens manueel opstarten 🙄
Ze zijn daar in mechelen echt nie goe bezig